World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 04:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 21:44 
Stoptrein

Land: Nederland
Hoi!

Komende zomer ga ik interrailen, ben m'n route aan het uitstippelen en heb al een lonely planet gekocht.
Maar ik vroeg me af of er ook Iphone-apps zijn van hostelworld of met treintijden? Of hebben jullie andere tips voor apps?

Dankjewel!

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 22:01 
Trans-Siberië Express

InterRail app (offline treinplanner)
DB Navigator (online treinplanner - iets vollediger)
Hostelworld app
Booking.com app (heeft ook erg veel hostels)
XE Currency (vreem valuta omrekenen naar euro's)

En de app die ik waarschijnlijk het meest gebruik tijdens het reizen: Google Maps :P (al dan niet met de functie om kaarten offline op te slaan, die ondertussen helaas in veel landen uitgeschakeld is :( )

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 22:08 
Trans-Siberië Express

Land: België
Tripadvisor kan ook handig zijn, en een app om offline webpagina's op te slaan ook (zodat je altijd de wikitravel pagina van een stad kan lezen bijvoorbeeld).

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 22:17 
Trans-Siberië Express

Voor offline kaarten kun je ook mapswithme gebruiken, die is gebaseerd op openstreetmap.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2014, 13:49 
Stoptrein

Super! Dankje!

Ik heb het geweldige talent om overal te kunnen verdwalen, dus ik ga de apps maar eens downloaden!

BerichtGeplaatst: 05 jan 2014, 15:06 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
Voor offline kaarten kun je ook mapswithme gebruiken, die is gebaseerd op openstreetmap.
Die is inderdaad geniaal! Zelfs 'landen' als Nagorno-Karabach zijn up-to-date. 8)

BerichtGeplaatst: 05 jan 2014, 18:36 
Intercity

Ik had een app genaamd Triposo op m'n telefoon staan. Was wel een grappige app. Je kan via wifi reisgidsen downloaden, hierna zijn verschillende soorten informatie offline beschikbaar, waaronder kaartjes.

BerichtGeplaatst: 06 jan 2014, 08:10 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ja deze is -echt- gaaf.

BerichtGeplaatst: 07 jan 2014, 13:21 
Trans-Siberië Express

Ik heb zelf altijd de app van Couchsurfing op mijn telefoon staan mocht ik geen hostels vinden.

Verder heb je nog veel apps die je helpen om restaurants en andere locaties mee te kunnen vinden, zoals Yelp en Foursquare waarbij je bij de laatste zelf online in kunt checken in allerlei plaatsen en daar recensies/tips/comments kunt achterlaten.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2014, 20:56 
Trans-Siberië Express

Voor Android-gebruikers is OsmAnd dé app om de weg te vinden. Wil je meer dan 10 keer een kaart downloaden, dan heb je de betaalde versie nodig. Is wat mij betreft die 7 euro meer dan waard. Naast eventueel die 7 euro (alleen nodig als je grote delen van Europa gelijktijdig wil hebben) moet je een paar uren tijd investeren, want de instellingen zijn behoorlijk complex verspreid over meerdere menu's. Zo heb ik nu geregeld dat de treinstations goed opvallend op de kaarten te zien zijn, maar instellen is niet eenvoudig (eerst custom categorie np's aanmaken, vervolgens bij de layer-instellingen weergeven).

Op mijn iPhone gebruik de volgende voortreffelijke valuta-app:
https://itunes.apple.com/nl/app/id513841439?mt=8
https://itunes.apple.com/nl/app/id510903255?mt=8
http://www.fivetaps.com/currency-converter-iphone/
Gratis versie heeft reclame, de betaalde versie van 89 cent heeft geen reclame. Deze heb ik aangeschaft.

Ik ben nog op zoek naar een soortgelijke app voor Android. Valuta apps genoeg voor Android, maar ik wil er eentje die er net zo goed uit ziet en op dezelfde wijze werkt.

Voor iPhone en iPad gebruik ik de app Goodreader:
https://itunes.apple.com/nl/app/goodrea ... 48914?mt=8 (iPad)
https://itunes.apple.com/nl/app/goodrea ... 77111?mt=8 (iPhone)

Deze app is erg duur, maar is een oplossing voor het probleem dat de iPhone erg gesloten en weinig flexibiliteit kent.
Ik gebruik het op de volgende manier: Op de server thuis heb ik een directory met allerlei treinreisinfo per land. Denk aan netkaarten en dienstregelingen. Goodreader repliceert met één druk op de knop de inhoud van deze map op de iPhone of iPad zodat ik die informatie offline beschikbaar heb. Dit alles zonder de afhankelijkheid van Apple of clouddiensten. Daarnaast is het de snelste PDF-viewer die ik ken voor de iPhone, die ook prettig werkt met grote netkaarten van spoorwegen.
Deze app is er niet voor Android, maar Android biedt de vrijheid om met losse apps en scripts zo iets zelf te knutselen.

Citeer:
InterRail app (offline treinplanner)
En de app die ik waarschijnlijk het meest gebruik tijdens het reizen: Google Maps :P (al dan niet met de functie om kaarten offline op te slaan, die ondertussen helaas in veel landen uitgeschakeld is :( )
OsmAnd maakt Google maps volledig overbodig, en je hoeft niet meer allerlei oplossingen voor betaalbare mobiele data in verschillende landen te zoeken. Helaas niet voor iPhone, daar heb je MapsWithMe of Skobbler ( http://www.skobbler.com/apps ). Zowel gratis als betaalde versie; betalen is onvermijdelijk als je ze intensief wilt gebruiken. Maar de evenaren OsmAnd niet.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00