World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 04:44

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Interrail 17 jaar
BerichtGeplaatst: 14 jan 2014, 20:07 
Stoptrein

Land: Nederland
Hi :)

Een vriendin en ik waren van plan om aankomende zomer te gaan interrailen, en daarbij even vergeten dat we allebei nog 17 zijn.. Heeft iemand ervaring met interrailen als minderjarige?

Ik heb al wat gegoogeld, maar kwam dan voornamelijk tegen dat in principe het treinen geen probleem is, maar dat hostels nog wel eens moeilijk kunnen doen.

We hebben de voorkeur bij niet vooraf boeken, zodat we gewoon op de bonnefooi kunnen reizen, of in de ene stad boeken voor de volgende, maar in ieder geval niet vooraf vast leggen.

Zou een brief van je ouders iets helpen?

Eventueel zouden we kunnen wachten tot mijn verjaardag, maar deze is pas 2 augustus en dat zou betekenen dat we in de warmste en drukste periode zitten, terwijl we anders meteen naar de diploma uitreiking kunnen gaan. Ook zouden we dan maar +/- 15 dagen kunnen gaan, terwijl het liefste 22 dagen zouden willen gaan.

Hopelijk is er iemand die hiermee ervaring heeft.

Berichtonderwerp: Re: Interrail 17 jaar
BerichtGeplaatst: 14 jan 2014, 20:51 
Trans-Siberië Express

Land: België
Ik heb vanaf mijn 14e al alleen geinterraild in alle landen waar de pass geldig is (buiten Ierland), niet te veel zorgen maken dus. Zeker als je al 17 bent.

De meeste hostels hebben geen minimumleeftijd, en ik denk ook dat als ze er wel een hebben ze er niet heel erg moeilijk over gaan doen als je bij bijvoorbeeld booking.com boekt (de minimumleeftijd is daar niet vermeld bij het boeken) waardoor je dit niet kon weten.
Citeer:
We hebben de voorkeur bij niet vooraf boeken, zodat we gewoon op de bonnefooi kunnen reizen, of in de ene stad boeken voor de volgende, maar in ieder geval niet vooraf vast leggen.
Dit is goed te doen in het grootste deel van Europa. Alleen in Spanje en Frankrijk moet je oppassen omdat vele treinen daar maar een beperkt aantal plaatsen voor Interrailers hebben, die in het hoogseizoen al enkele weken voor vertrek volgeboekt kunnen zijn.
In de rest van Europa kan je plaatsen reserveren tot de trein vol zit, dus als je dan 2 dagen op voorhand reserveert ben je bijna zeker dat er nog plaats zal zijn op de trein.
Als je in het hoogseizoen in een Couchette/Slaapwagen in een van de nachttreinen tussen Berlijn/Kraków/Praag/Wenen/Budapest wilt reizen is het soms wel beter iets langer op voorhand reserveren, omdat deze zeer populair zijn bij Interrailers en er niet heel veel plaats is.

Je kunt bijvoorbeeld wanneer je aankomt in een stad direct de trein reserveren om uit deze stad te vertrekken. (buiten in Frankrijk/Spanje).
Citeer:
Zou een brief van je ouders iets helpen?
Kun je meenemen, maar is niet verplicht. Het kan soms wel handig te zijn om bij bijvoorbeeld een grenscontrole te tonen als ze ernaar vragen, maar anders zullen ze in het ergste geval gewoon je ouders willen bellen.
Als je van plan bent naar bijvoorbeeld Macedonïë of Kosovo te gaan kun je wel beter een document dat via de gemeente gelegaliseerd is meenemen, ik heb aan de grens van beide landen al eens problemen gehad omdat ik geen brief van mijn ouders/gemeente meehad, maar uiteindelijk mocht ik toch binnen.
Citeer:
Eventueel zouden we kunnen wachten tot mijn verjaardag, maar deze is pas 2 augustus en dat zou betekenen dat we in de warmste en drukste periode zitten, terwijl we anders meteen naar de diploma uitreiking kunnen gaan. Ook zouden we dan maar +/- 15 dagen kunnen gaan, terwijl het liefste 22 dagen zouden willen gaan.
Zeker niet doen, je hebt er eigenlijk totaal geen last van als minderjarige te reizen, buiten dat je geen alcohol kunt krijgen in sommige landen. Reizen buiten het hoogseizoen heeft veel meer voordelen zoals goedkopere hostels, meer plaats in de trein, niet te heet, ...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00