World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 23:17

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 feb 2014, 14:28 
Stoptrein

Land: Nederland
Hallo iedereen!

Ik wil van 6 tot 28 maart gaan InterRailen van Vught- Berlijn - Praag - Krakau - Budapest - Venetië - Florence - Vught. Aangezien er tussen bijv. Krakau en Florence een temperatuurverschil van 10 graden zit.. wat voor kleding raden jullie mij aan om mee te nemen? Natuurlijk gewoon de standaard lange broek etc, maar de winterjas is een ander verhaal. Aangezien ik een kleine backpack mee wil nemen, en ik een vrij dikke winterjas heb is dit natuurlijk niet zo handig. Iemand ervaring met grote temperaturen verschillen en InterRailen? En hoe veilig is het als vrouw alleen?

Groetjes!

BerichtGeplaatst: 13 feb 2014, 16:07 
Trans-Siberië Express

Zou toch een warme jas meenemen, of anders een extra warme trui.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2014, 19:11 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Inderdaad. In september had ik er ook voor gekozen om alleen dunne dingen mee te nemen, maar uiteindelijk heb ik nog wel een dikke trui onderweg gekocht omdat ik kapot ging van de kou.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2014, 12:46 
Maglev

Ik zou je moeder maar eens vragen als je dit niet zelf kan bedenken. Of gewoon het weerbericht checken wat je ongeveer kan verwachten. Het is ook niet alsof je naar de maan gaat, overal waar je komt zijn winkels dus desnoods koop je wat als je het echt niet kunt verdragen.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2014, 20:23 
Stoptrein

"Ik zou je moeder maar eens vragen als je dit zelf niet kan bedenken" Ja goed plan man! Heb ik echt wat aan! Ik vraag gewoon een Tip aangezien ik lowbudget reis en dus geen zin heb om nog iets te gaan kopen. Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Dat zal je moeder je vast ook vaker verteld hebben.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2014, 21:12 
Trans-Siberië Express

let maar niet op hem :wink:. Maar goed neem van alles wat mee en een winterjas kan je ook om je middel binden als het echt warm word of achterlaten in een hostel als het warm is. Als vrouw alleen ben je veilig, doe geen domme dingen en je zult genoeg reizigers vinden ook vrouwen die Interrailen of alleen reizen.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2014, 22:39 
Sprinter

Afgelopen zomer had ik onverwachts een temperatuurverschil van 15 graden op 1 dag (25 vs 40 graden); niet te veel zorgen om maken en gewoon sowieso een trui & (waterdichte) jas mee nemen.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2014, 15:03 
Sprinter

Kijk op het weerbericht, want als je eerst na de kou gaat, weet je wat je kunt verwachten. Neem eventueel wat thermokleding mee. Ben zelf van Praag naar Budapest en Venetie geweest en qua temperatuurverschil was niet zo veel. Was er in Januari. Dacht dat het erg koud zou zijn, maar was rond de 8-11 c. Denk dat maart wel warmer is.

Qua veiligheid vond ik alleen budapest niet prettig 's avonds. Was toen met een vriendin samen. Venetie ben ik alleen geweest en geen probleem. Berlijn en Praag heb ik me geen moment onveilig gevoeld. De andere steden ken ik niet. Veel plezier!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00