World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 23:18

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: interrail met kind
BerichtGeplaatst: 04 aug 2014, 18:30 
Stoptrein

Land: België
Hallo, ik overweeg om volgend jaar in aug met met dochter van bijna 8 dan een interrail reis van 3 weken te maken. Ik heb geen ervaring met deze manier van reizen maar dit lijkt me een reuze avontuur en mijn dochter ziet het ook zitten.
Ik zou overwegen om Denemarken (Kopenhagen), Polen (Wrachau en Karkow en ev wat langer in de bergen),Tjechie (Praag) en te eindigen in Kroatie. Dit is een eerste idee. Zijn dit veilige landen om met een kind naartoe te reizen?
Ik zou overwegen om een vriendin met 2 kinderen mee te vragen, wordt de reis zo moeilijker of niet?
Alle tips zijn welkom!!! Alvast bedankt!!

Berichtonderwerp: Re: interrail met kind
BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 08:56 
Trans-Siberië Express

Heel gezellig met een groepje op reis. Echter wordt eventuele plaatsreservering lastig. Hou rekening ermee dat je niet altijd bij elkaar kan zitten. Of dat er geen genoeg plek meer is voor iedereen. Dat geldt ook voor overnachtings-gelegenheden. Over het algemeen zijn de door jou genoemde landen veilig voor kinderen. Mocht je werkelijk met 5 personen gaan dan zou ik alles van te voren reserveren. En mogelijk hebben de kinderen recht op reductie voor de treinreizen.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 10:44 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Ik kwam in Albanië zelfs een een Belgisch koppel tegen met 3 jonge kinderen (7,4 en 1 jaar oud), die de Balkan en Centraal-Europa bijzonder goed te doen vonden met kinderen. Ik weet dat dit een gevaarlijke uitspraak is om te doen naar ouders toe, maar het hangt vooral af van hoe je kinderen zijn, of die überhaupt zitten te wachten op dat soort landen. Anderzijds zal hun wereldbeeld in zeer positieve zin veranderen door zo'n reis. :)

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 19:37 
Trans-Siberië Express

ben nu in Poznan, PL.
Bedenk dat er nauwelijks een goede verbinding DK-PL bestaat-simpelst is nog de nachtboot vanaf zuidZweden/Ystad naar Swinoujscie in NW-PL, polferries. De opm van ivdos slaat eerder op een grootfamilie-Mdr+kind is/zal amper een problem zijn.
De reis hangt uiteraard van hoeveel tijd af-doe Hrvatska enkel als je meer als 3 weken hebt. En vlieg dan terug. Vergeleken met NL zal het in PL-CZ-oost eur vooral primitiever/meer jaren 60/70 uitzien, hoewel er ook hier her en der enorm gerenoveerd wordt. Safety is amper een issue-met kind eerder een voordeel. En of je zelf al wat reiservaring in deze landen hebt. Beperk je je tot (eventueel DK of SE) met PL-CZ, dan zal een IR amper lonen, want gewone biljetten blijven hier erg goedkoop.
Als je vliegen geen problem vindt: de als-RYANair cheap airlines hier zijn norwegian en wizzair.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 19:45 
Stoptrein

heel erg bedankt allemaal voor de tips en uitleg!! Ik ga er zeker rekening mee houden!

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 20:18 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Hallo, ik overweeg om volgend jaar in aug met met dochter van bijna 8 dan een interrail reis van 3 weken te maken. Ik heb geen ervaring met deze manier van reizen maar dit lijkt me een reuze avontuur en mijn dochter ziet het ook zitten.
Ik zou overwegen om Denemarken (Kopenhagen), Polen (Wrachau en Karkow en ev wat langer in de bergen),Tjechie (Praag) en te eindigen in Kroatie. Dit is een eerste idee. Zijn dit veilige landen om met een kind naartoe te reizen?
Ik zou overwegen om een vriendin met 2 kinderen mee te vragen, wordt de reis zo moeilijker of niet?
Alle tips zijn welkom!!! Alvast bedankt!!
Ik woon sinds kort zelf in Praag overdag is het zeker veilig en er zijn ook veel toeristen. S' avonds kan je sommige plekken beter vermijden maar das in andere steden niet anders. Tsjechië heeft ook andere leuke plaatsen zoals Cesky Krumlov.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 21:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Bedenk dat er nauwelijks een goede verbinding DK-PL bestaat-simpelst is nog de nachtboot vanaf zuidZweden/Ystad naar Swinoujscie in NW-PL, polferries. De opm van ivdos slaat eerder op een grootfamilie-Mdr+kind is/zal amper een problem zijn.
Tegenwoordig is er ook een ferry Swinoujscie (PL) - Trelleborg (SE). Overtocht duurt zo'n 6 uurtjes en het is ook redelijk goedkoop. Vanaf Trelleborg kun je makkelijk naar Kopenhagen reizen (via Malmö).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00