World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 04:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 sep 2016, 09:27 
Site Admin

Land: Nederland
Aram is vanaf oktober de nieuwe eigenaar van WorldOnRails.nl, zowel van de website als van het forum. Wij (Thomas en Kees-Jan) hebben besloten na zeventien jaar dat het tijd was om het stokje door te geven aan iemand die wel de tijd heeft om het reizen per trein de volle aandacht te geven. De site wordt volledig herbouwd en geactualiseerd, het forum van WOR.nl blijft gewoon bestaan.

In 1999, toen er in Europa nog betaald werd met onder meer lires, pesetas en guldens, begonnen we met plannen maken voor onze eerste Interrail-reis. Alle gegevens die we verzamelden, zetten we op een website, die vooral voor ons tweeën was. Maar in onze zoektocht merkten we al snel dat er in Nederland en België geen enkele goede Interrail-site bestond. Toen hebben we besloten onze eigen tips en gegevens uit te breiden en online te zetten onder het domein Worldonrails.nl In de loop der jaren groeiden we uit tot een pagina vol met verslagen, stedeninformatie en vooral een zeer goed lopend forum.

De laatste paar jaren hadden we beiden eigenlijk geen tijd meer voor onze site, ingehaald door het dagelijkse leven. Nadat Aram ons dit jaar benaderde met plannen om de site over te nemen om er weer een goede treinreizensite van te maken, hebben we na wat bedenktijd besloten dat dat het beste is. We willen iedereen heel erg bedanken en dan vooral de moderatoren van ons forum. Dankzij jullie heeft de site zo lang kunnen blijven bestaan en heeft het forum echt zijn meerwaarde bewezen. Ook bedanken we alle technici en ontwerpers die achter de schermen onze site hebben helpen bouwen, onderhouden en hosten.

Het woord is nu aan Aram, we wensen hem veel succes met WorldOnRails!
Met vriendelijke groeten,

Kees-Jan & Thomas

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016, 14:48 
Site Admin

Uiteraard ben ik erg blij, en toch ook wel trots, dat ik het "kindje" van Kees-Jan en Thomas over mag nemen, en verder mag laten groeien. 8)

In 2006, toen ik mij hier registreerde had ik nooit kunnen vermoeden dat ik 10 jaar later de eigenaar zou worden. Maar ik ben zeer gemotiveerd om van WorldonRails weer wat moois te maken. Een upgrade van het forum lijkt mij een eerste belangrijke stap, Een compleet nieuwe website een goede volgende. Ook ga ik de Facebookpagina en het Twitteraccount van WorldonRails onder mijn hoede nemen en wil deze weer nieuw leven in gaan blazen.

Wat mij betreft worden de 17 levensjaren van deze site dus minimaal verdubbeld, en is de 18e verjaardag van de site volgend jaar een goede gelegenheid voor de geboorte van een nieuw, "volwassen" WorldonRails.

Concreet zal ik mij eerst gaan richten op de verhuizing van de site naar mijn eigen hosting. In de tussentijd wil ik graag, met de "harde kern" hier, kijken naar hoe jullie de toekomst van WorldonRails voor jullie zien. Ik heb namelijk een redelijk uitgekristalliseerd plan in gedachten, maar wil jullie meningen niet verstoren met mijn visie. Uiteraard zal ik, op vrij korte termijn, mijn toekomstvisie hier uiteenzetten.

In de afgelopen periode hebben een aantal mensen hier aangegeven graag mee te willen denken of mee te willen helpen, hetgeen ik erg fijn vind. Omdat het mij een goede zaak lijkt met een nieuw, fris team aan de slag te gaan wil ik deze mensen vragen mij een bericht te sturen met hoe jij jezelf daar een mogelijke rol in ziet spelen. Uiteraard kan dat zich beperken tot het geven van advies of opmerkingen hier, maar dat kan ook meer zijn zoals webdesign, sitebouw, het helpen bij het herschrijven van alle teksten op de website, het schrijven van nieuwsberichten en/of relevante informatie, het modereren op het forum of wat je ook maar kan bedenken.
De enige kanttekening hierbij van mijn kant is dat vrijwillig wat mij betreft niet vrijblijvend is. Graag bouw ik namelijk een team op dat gedreven en gepassioneerd is om van WorldonRails weer een topsite te maken. Dit betekent niet dat je verplicht elke dag een uur op de site aanwezig moet zijn, maar ik wil wel graag zien dat de motivatie en passie aanwezig is. Een keer per maand inloggen valt daar wat mij betreft dus niet onder :wink:

Mocht je dus bereid zijn om mee te helpen, of anderszins iets op te merken hebben dan hoor ik dat graag. Indien dat niet het geval is hoop ik dat je in ieder geval als lid nog lang actief zal blijven op WorldonRails.nl

Groeten,

Aram
Beheerder WorldonRails.nl ( 8) :mrgreen: )

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 28 sep 2016, 14:49 
Site Admin

En verdere berichten over de toekomst van het forum kunnen wat mij betreft in dit topic

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00