World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 21 mei 2018, 23:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Spam
BerichtGeplaatst: 27 apr 2012, 19:47 
ICE

Beste allemaal,

De laatste weken is op het forum de spam nogal toegenomen. Eerst was het niet zo vervelend, maar nu wordt haast elk topic vervuild.

Daarom de volgende vraag aan de moderators. Doe er iets aan! PhpBB update zou goed kunnen helpen denk ik.

Daarnaast wil ik er nog op wijzen dat ik Andries een paar maanden geleden heb gewezen op dat de website vatbaar was voor SQL injecties, en hier is tot op heden niks mee gedaan. Dit vind ik jammer en gevaarlijk.

Wat ik wil zeggen, te gekke website, te gek forum maar onderhoud het! Dat is fijner voor de gebruikers en voor jullie zelf.

Overigens, als dit bericht boos oid overkomt, mijn excuses. Het is totaal geen aanval op de moderators oid. Het is meer een aandachtspunt ;)

Berichtonderwerp: Re: Spam
BerichtGeplaatst: 27 apr 2012, 20:54 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Al deze problemen zijn al een hele tijd bekend bij ons. Nadat onze technische man (MrMancunian) is vertrokken, zou ik zijn rol overnemen. Op de hoogste prioriteit staan het updaten van onze phpBB (voorkomt mogelijke exploits) en het vernieuwen van de CAPTCHA naar een niet-gekraakte versie (zal bijna alle SPAM tegenhouden).

De Webmasters hebben besloten om het overdragen van de bevoegdheden uit te stellen totdat de WOR site zelf geüpdatet wordt. Nog even doorbijten dus! Tot die tijd doen wij ons best om handmatig alle SPAM van het forum te verwijderen.

BerichtGeplaatst: 27 apr 2012, 21:42 
ICE

Klinkt goed!
En wederom, dit is geen aanval op de mensen die deze website onderhouden, puik werk!

En als jullie iemand te kort komen met technische kennis, ik sta altijd ter beschikking ;)

BerichtGeplaatst: 28 apr 2012, 05:21 
Trans-Siberië Express

Ik merk trouwens ook dat er verborgen spam voorkomt op dit forum. Bijv. meedoen aan een topic en dan terloops een link bijplaatsen. Zo zag ik al iets over meubelen en vakantiehuizen in Spanje.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 19:28 
Maglev

JEZUS WORDT GEK VAN AL DAT SPAM HIER!
Vind je gek dat het hele forum zo leeg loopt................

Update je SQL wachtwoord.
Verhuis je data base naar andere lokatie!

Geloof mij dat helpt.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 19:48 
Shinkansen

Eigenlijk niet.

Die spam komt erdoor wegens de makkelijke loginmethode. Een paar extra MODs zou wel handig zijn, dat klopt.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 20:39 
Trans-Siberië Express

Ik heb de onderwerpen even samengevoegd.

Ik ben ook niet blij met de situatie, maar ik kan er niks aan doen. Het blijft aan de Webmasters (Thomas en Kees-Jan) over wat er uiteindelijk op WorldOnRails gebeurt.

Extra moderators lijkt een beetje zinloos, aangezien de hoeveelheid SPAM tot een absolute minimum of 0 zal teruglopen, zodra ik het forum kan updaten.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 20:49 
Maglev

DIe robotjes draaien scripts om users aan te maken!
Die gaan niet via de website.

Wat doen ze? Je krijgt een command zoals. Telenet %ip from worldonrails.nl%/forum dan doen ze create user bladiebla
En daarna maken ze ook met een command een topicje aan.

Geloof mij je data base verplaatsen en/of je wachtwoord aanpassen helpt al heel veel.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 22:49 
ICE

Sorry dat ik het zo zeg, maar dat is grote bullshit.

Er wordt gebruik gemaakt van een oude versie van PhpBB welke enkele bugs heeft waar bots op inhaken.

Je moet het ook weer niet uit z'n verband trekken dat dit te maken heeft met SQL injectie, want dat is het niet.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012, 08:12 
Shinkansen

Vloeken helpt sowieso niet. Zodra de moderators weer wat meer tijd hebben komt alles goed zeggen ze, dus dan zal dat toch wel zo zijn?

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012, 11:00 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Vloeken helpt sowieso niet. Zodra de moderators weer wat meer tijd hebben komt alles goed zeggen ze, dus dan zal dat toch wel zo zijn?
Zodra de Webmasters wat meer tijd hebben / de bevoegdheden voor het technisch beheer overdragen. De moderators zitten niet zo zeer met een tijdgebrek, wel met een gebrek aan mogelijkheden om het probleem op te lossen. Moderators kunnen enkel dagelijks het spam handmatig verwijderen.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012, 13:46 
Shinkansen

Citeer:
Extra moderators lijkt een beetje zinloos, aangezien de hoeveelheid SPAM tot een absolute minimum of 0 zal teruglopen, zodra ik het forum kan updaten.
Ik bedoelde phpBB-MODs: uitbreidingen voor de bestaande forumsoftware ;) Extra moderators hoeft inderdaad niet, want aan 't einde van de dag is de meeste spam inderdaad voorbij.
Citeer:
Je moet het ook weer niet uit z'n verband trekken dat dit te maken heeft met SQL injectie, want dat is het niet.
Correct.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 17:39 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Sinds afgelopen week vind ik de spam onuitstaanbaar hier! Hoelang gaat dit nog duren?! Het rijst echt uit de pan! Ik vraag de verantwoordelijken hier zo snel mogelijk ècht iets aan te laten doen of desnoods iemand anders die dit kan, maar zo kan het gewoon niet verder. We zitten nu net in de tijd dat Worldonrails juist interessant is!

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 19:22 
Trans-Siberië Express

Helemaal mee eens! Al die spam is gewoon ontzettend gebruiksonvriendelijk. Als ik het goed begrijp moet de moderators dus wachten met updaten, voordat de daadwerkelijke WOR-site is geupdated.
Hoe lang gaat dit duren dan? Die WOR-site is ook niet meer van deze tijd eerlijk gezegd ( zwaar ouderwetse lay-out ) Als we daar op moeten wachten...

BerichtGeplaatst: 25 mei 2012, 08:07 
Site Admin

We weten het van de spam, en uiteraard vinden we zwaar vervelend dat het weer zo veel is... dankzij onze geweldige moderators is het snel weg, maar het is simpelweg teveel om tegenaan te werken...

WOR.nl is inderdaad zwaar verouderd, en dus was het de bedoeling om alles in één keer te updaten. En die update konden we, volgens de bouwers van onze site, ieder moment verwachten, dus hebben we daar op gewacht. Stomme beslissing blijkt nu, want dat wachten kan nog wel even duren.

Kortom, dit gaat echt niet meer zo, en dus gaan we eerst dit spamprobleem oplossen en kijken we daarna verder naar WOR.nl Dit weekend duiken we erin, we hopen daarna met hulp van de moderators alles te updaten en alle spam definitief uit de wereld te krijgen. Sorry voor de ontstane situatie, geloof me, wij hadden het ook anders gewild.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00