World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 19:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: bezoek auschwitz
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012, 15:32 
Sprinter

tijdens mij interrail reis aankomende zomer zit ik oa. ook in krakau en wil dan een bezoek aan auschwitz brengen.
Wat is het handigst om daar te komen. Met de trein is het geloof ik 1,5 uur maar je kan ook met de bus vanuit krakau klopt dat.

Berichtonderwerp: Re: bezoek auschwit
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012, 16:17 
Sprinter

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat ik op dit forum gelezen heb dat er bussen rijden. Verder kan je geloof ik ook een busreis inclusief rondleiding boeken, wat wel iets duurder is geloof ik dan wanneer je op eigen houtje gaat.

Ik volg dit topic nog maar even, want dit lijkt me wel wat voor volgend jaar.

Mvg kravis

Berichtonderwerp: Re: bezoek auschwitz
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012, 17:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
tijdens mij interrail reis aankomende zomer zit ik oa. ook in krakau en wil dan een bezoek aan auschwitz brengen.
Wat is het handigst om daar te komen. Met de trein is het geloof ik 1,5 uur maar je kan ook met de bus vanuit krakau klopt dat.
Een dag uit mijn reisschemaatje Duitsland-Polen-Denemarken-Noorwegen-Zweden,

Excursie Auschwitz - Birkenau 130KM http://members.home.nl/keesdebrouwer/we ... chwitz.htm . Info Auschwitz - Birkenau
Krakow Glowny - Oswiecim (Auschwitz) 65 8:23 9:57 1:34 http://rozklad-pkp.pl/query.php/pn?q=pl ... ConId=C0-1 . Info Trein
Vanaf station lopen naar Auschwitz 1 (plm 2km) http://web.pksoswiecim.pl/przewozy_pasa ... _strony=18 . Info Bus
Met de bus van Auschwitz 1 naar Auschwitz 2 (Birkenau)
Wand. terug van Auschwitz 1 naar Auschwitz 2 (plm 3km)
Terug wandelen naar station (plm 1km)
Oswiecim (Auschwitz) - Krakow Glowny 65 17:13 19:05 1:52