World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 23:17

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Handleiding voor beginners
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 18:23 
Intercity

Land: Nederland
Beste Idereen,

Ik heb afgelopen weken weer met de trein door europa moge reizen en weer een heerlijke vakantie gehad.
Zoals vele van jullie weten kom je veel reizigers tegen die ook aan het interrailen zijn of rechtstreeks naar een bestemming gaan.
Tijdens gesprekken met hun viel me op dat veel minder ervaren reizigers tegen dezelfde problemen aanliepen. Je probeer mensen te helpen maar niemand weet alles en dat is ook niet te doen.
Dankzij deze gesprekken zat ik me af te vragen wat is nu een goed internationale site om je vragen of je problemen neer te leggen? Wij hebben het geluk dat we dit forum hebben, maar als je iets op de FB site van interrail zet krijg je antwoorden waar je niet op zit te wachten aangezien het niet een echt forum heeft.
Of is het nodig dat de mensen die heel veel ervaring hebben eens een internationale site op zetten met goede bruikbare tips of een klein boekje maken(denk bv aan de in your pocket serie in verschillende steden)? om een vreemde vraag aan te geven die ik hoorde is: Waarom wanneer mag er nog gerookt worden in de trein, dit aangezien het deels werd toegestaan op bepaalde plekken in de trein?

Met vriendelijke groet,

Doodskop aka Stefan S

Berichtonderwerp: Re: Handleiding voor beginners
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 13:42 
Stoptrein

Ik vraag me altijd af wat je 'precies' moet meenemen. Ik heb vaker geinterraild en veel gereisd, maar elke keer dat ik mijn tas weer moet inpakken ben ik bang dat ik de helft vergeet.
Ik zou het dus heel fijn vinden als er ergens een checklist te vinden was met wat je allemaal mee moet nemen etc.
(ben ik de enige? :lol: )

BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 16:00 
Trans-Siberië Express

raildude.com, ooit gehetebn interrailers.net
zeer goed en terdege forum in zowel Duits als Engels, met steeds weer dezelfde beginnersvragen
Blinkt uit goede presentaie van links die ZONDER REServeringen e.d. te benutten zijn

BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 18:41 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik vraag me altijd af wat je 'precies' moet meenemen. Ik heb vaker geinterraild en veel gereisd, maar elke keer dat ik mijn tas weer moet inpakken ben ik bang dat ik de helft vergeet.
Ik zou het dus heel fijn vinden als er ergens een checklist te vinden was met wat je allemaal mee moet nemen etc.
(ben ik de enige? :lol: )
Ik heb de eerste keer een paklijst gemaakt en na terugkomst ook ingetypt wat ik te veel / te weinig mee had. De tweede keer is het dan een fluitje van een cent om in te pakken.

BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 20:01 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Hier http://www.worldonrails.nl/index.php?p=104 :P

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00