World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 23:18

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 apr 2013, 20:37 
Stoptrein

Land: Nederland
Halloo,
Ik ga over 3 weken met een vriending 2 maanden interrailen.
We hebben de eerste maand gepland kwa treinreis en de 2e maand blijft open.
Nou heb ik al een beetje gekeken op hostelworld, maar nou vraag ik me af of je beter bij aankomst
of van te voren een hostel kan regelen?
Het gaat om de volgende plaatsen;
München - Wenen - Bratislava - Budapest - Zagreb -Rijeka - Ljubljana en verschillende plaatsen in Normandië.
De 2e maand gaan we vrij door Ierland en Schotland. Als iemand daar nog tips voor heeft, alles is welkom!

Groetjes Silvana

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013, 10:36 
Trans-Siberië Express

Hostels boek ik meestal een stad vooruit. Dus vanuit de plek waar je bent boek je voor de volgende bestemming. Ter plekke rondkijken lukt meestal ook wel, maar alvast iets hebben is wel fijn.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013, 11:30 
Site Admin

Het is fijn om zeker te weten dat je ergens terecht kunt, en ook als je op een zeer beperkt budget reist kant het handig zijn om op voorhand te boeken omdat je dan zeker weet dat je voor dat bedrag ergens terecht kunt en het op de dag zelf of vlak van tevoren best wel eens kan zijn dat die kamer of dat tarief niet meer beschikbaar is.

Op het moment dat je van tevoren boekt ben je echter wel (een deel van) je vrijheid kwijt, je hebt dan al reserveringen gemaakt en meestal al een aanbetaling gedaan.

In München, Wenen en Budapest zijn sowieso genoeg hostels en moet het je eigenlijk altijd wel lukken om een bed te vinden.

In Bratislava ben ik zelf een keer half augustus op de bonnefooi geweest, het hostel waar ik naartoe kwam zat vol maar hun hebben toen gebeld naar Juraj's hostel (aanrader!) die me toen met de auto op kwam halen.

In Zagreb zijn sowieso ook meerdere hostels, dus het lijkt me ook niet een heel groot probleem om daar wat te vinden.

Rijeka, Ljubljana en Normandië kan ik je weinig over vertellen, maar kijk even rond op hostelsites om te zien hoeveel hostels er zitten en maak op basis daarvan je afwegingen.

Tot slot wil ik je nog hostelz.com aanraden, deze site zoekt in meerdere hostelsites waaronder hostelworld :wink:
(en laat ik in het kader van de transparantie dan even vermelden dat ik daar recentelijk gesolliciteerd heb, maar daarvan nog niets heb vernomen. Ik zeg dit dus als gebruiker van de site en niet als hopelijkmogelijk toekomstig medewerker :wink: )

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013, 14:04 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
(en laat ik in het kader van de transparantie dan even vermelden dat ik daar recentelijk gesolliciteerd heb, maar daarvan nog niets heb vernomen. Ik zeg dit dus als gebruiker van de site en niet als hopelijkmogelijk toekomstig medewerker :wink: )
Wel zo eerlijk van je om te vermelden! :mrgreen: Succes! :wink:

BerichtGeplaatst: 13 apr 2013, 17:52 
Stoptrein

Super bedankt voor de tips! Ik heb al even snel gekeken op de website en deze vind ik nu al heel handig en duidelijk. :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00