World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 23:17

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Visa/mastercard
BerichtGeplaatst: 14 mei 2013, 13:16 
Sprinter

Land: België
Hallo iedereen,

Ik heb even een praktische vraag. Is het mogelijk (praktisch haalbaar) om te reizen zonder visa/mastercard. Het is me opgevallen als je online verblijfplaatsen wil boeken, er steeds een visa ofzo nodig is. Of zijn er ook andere manieren?

Groets!

Berichtonderwerp: Re: Visa/mastercard
BerichtGeplaatst: 14 mei 2013, 13:45 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik heb geen visa of mastercard en reis al wat jaren door Europa zonder problemen. Je hebt het dus niet nodig, maar het kan wel erg handig zijn voor online boekingen inderdaad. Echter, voor het boeken van hostels kan een mail sturen of even bellen vaak ook al voldoende zijn.

Bookingsites zijn erg handig om een indruk te krijgen van wat er allemaal is qua ho(s)tels, maar je hoeft niet altijd op die manier te boeken. Ik probeer altijd de website van het ho(s)tel zelf nog te raadplegen, want betaalmethodes zijn via die weg niet altijd per creditcard. En zo kan je ook een mail sturen of bellen.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2013, 15:51 
Trans-Siberië Express

Als interrailer die in goedkope gelegenheden overnacht kan je makkelijk zonder creditcard. Die hotels wiens aanbiedingen alleen boekbaar zijn met creditcard zullen vaak niet in het budget van interrailers passen. Dus een creditcard is echt niet nodig.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2013, 16:36 
Maglev

Onzin, ook met een creditcard kun je op verschillende boekingssites goedkope hotels boeken. Voor een aantal boekingen is het zelfs noodzakelijk omdat je vooraf moet betalen. Ik heb dan ook nog nooit een hotel geboekt door middel van een mailtje of belletje. Kortom, op internet vind je de betere aanbiedingen. Je bent dan natuurlijk wel gebonden aan je gereserveerde boeking dus of dit voor alle 'avontuurlijke' Interrailers even handig is is een tweede vraag. Voor de rest zie ik in Eurolanden weinig voordeel met een creditcard omdat pinnen met je normale pas toch gratis is. Ik was vorige maand in Londen en daar heb ik werkelijk alles tot aan de pub toe betaald met een creditcard want andere valuta pinnen is nou eenmaal niet goedkoop. Moet je wel weer naar een bestemming gaan waar je overal met je cc kan betalen en dat is absoluut niet het geval in Oost-Europa. Kortom, in eurolanden heb je niet per se een cc nodig en daarbuiten is het alleen handig als het op veel plekken wordt geaccepteerd. Toch zou ik een creditcard nemen want met online boeken vind je gewoon de beste deals.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00