World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 04:40

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 mei 2013, 20:23 
Intercity

Land: Nederland
Weet iemand hoe het zit, alle treinen stoppen op Chamartin en Atocha terwijl het verschillende stations zijn, ik snap er niets meer van, ik weet dus ook niet op welk station ik aankom vanuit Barcelona en vanuit welk station mijn trein vertrekt naar Sevilla Santa Justa

Ook de nacht trein terug vanuit Madrid heb ik geen idee vanuit welk station die precies vertrekt het is zeer onduidelijk en hoe je op een van deze stations komt met het OV. Ook de nachttrein Madrid Barcelona/ Lisbon kan ik niet meer vinden op zaterdag 6 juli 2013,

Heeft iemand enig idee? zie door de bomen het bos niet meer. Ook in Frankrijk is het een crime maar gelukkig iets makkelijker dan in Spanje, om vanuit Gare du Noord naar Austerlitz te reizen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

BerichtGeplaatst: 24 mei 2013, 20:35 
Trans-Siberië Express

Van vroeger weet ik dat in Madrid treinen naar het noorden van Chamartin vertrekken en treinen naar het zuiden van Atocha. Verder meen ik dat beide stations per metro te bereiken zijn. Dat je nog geen treinen kan vinden zal er wel mee te maken hebben dat er nog geen gegevens zijn voor de zomerdienstregeling.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2013, 20:39 
Intercity

Ik kan wel treinen vinden maar ze vertrekken beiden van hetzelfde station dus ik snap het even niet meer

BerichtGeplaatst: 25 mei 2013, 16:31 
Trans-Siberië Express

Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Atocha is de Hub voor het Zuiden en Barcelona (AVE) en Chamartin voor het Noorden en Lissabon (nachttrein). Enkel voorstadstreinen rijden door tussen beide stations, de metro pakken kan ook. Parijs is wel iets handiger opgedeeld ja, maar dat komt omdat je daar voor elke windrichting een station hebt.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2013, 18:02 
Shinkansen

Zoals hvondelen zegt, alles richting en uit het noorden en noordwesten komt langs Chamartin. Atocha verzorgt het verkeer richting zuiden en de AVE naar Barcelona. Deze twee stations zijn goed bereikbaar met de metro. Het makkelijkste is om metrolijn 1 van Chamartin naar Atocha RENFE te nemen.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2013, 22:02 
Trans-Siberië Express

Land: België
Beter de cercanias nemen, is sneller en gratis met Interrail. Je moet dan wel je Interrail tonen bij een beveiliger zodat hij het poortje opent, of even langs het loket gaan voor een gratis kaartje om de poortjes te openen.

BerichtGeplaatst: 27 mei 2013, 15:30 
Intercity

Ik heb nu een overstap tijd van 90 minuten na een van de twee stations want ik weet niet waar ik vandaan kom vanuit Barcelona, en waar mijn trein vertrekt naar Malaga, dan van 23:30 tot 04:00 wachten op de trein naar Barcelona ICE, en verder TGV naar Parijs.

BerichtGeplaatst: 27 mei 2013, 15:39 
Shinkansen

Citeer:
Beter de cercanias nemen, is sneller en gratis met Interrail. Je moet dan wel je Interrail tonen bij een beveiliger zodat hij het poortje opent, of even langs het loket gaan voor een gratis kaartje om de poortjes te openen.
Dat is ook weer waar. Nu is het blijkbaar zo dat sommige langeafstandstreinen ook in het andere grote station vertrekken (bvb. van Atocha via Chamartin naar Irun).

BerichtGeplaatst: 28 mei 2013, 12:03 
Trans-Siberië Express

inderdaad- met dezelfde RENFE is het inbegrepen.
Er rijden WEL doorgaande sneltreinen, heb er zelf nog zoeen gehad in okt.'12, vanaf Chamartin, via de tunnels, stop in Atocha op de cercanias-sporen, door naar Murcia.
Vrijwel alle normaalspoor HS=EVA treinen rijden van/tot Atocha omdat de sporen zo zijn gebouwd, dus incl. die naar Barcelona en de oudste lijn Sevilla, gevolgd door de latere naar Malaga en Valencia. Op elke reisplanner die ik ken staat overduidleijk aangegeven welke-of beide- stations worden benut.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00