World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 23:18

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Medicijnen en grenscontrole
BerichtGeplaatst: 12 jul 2013, 00:00 
Trans-Siberië Express

Helaas heb ik een erg zwak gebit en zo nu en dan heb ik last van ontstekingen. Dat geeft enorm veel pijn, die in de eerste weken echter redelijk goed te bestrijden is met zware pijnstillers (Ibuprofen 600mg). Dit kan elk ogenblik gebeuren, of niet. Van de tandarts krijg ik wel eens op recept pijnstillers. Na behandeling zijn deze overbodig, maar ik bewaar ze voor het geval het weer eens mis gaat.

Naar een tandarts ergens in een zuid/oost-Europees land lijkt mij niet het meest aantrekkelijke uitstapje, dus mocht het echt mis gaan dan wil ik dat uitstellen totdat ik terug ben in Nederland. Ik wil daarom een voorraadje van die pijnstillers meenemen.

Mijn vraag: Kan dat problemen geven bij grenscontroles, mochten ze in de tassen kijken en de spullen vinden?
Ik heb het in dit geval over Zuid-Europa, voormalig Joegoslavië en Albanië.

Ik heb geen recept momenteel en ook geen verklaring. Er is immers geen sprake van behandeling, dus allerlei bewijsstukken heb ik niet.

Nederlanders staan wereldwijd bekend als mensen die wel van een pilletje houden. Zouden deze pillen problemen geven?

En hoe zit het met vrij verkrijgbare spullen zoals Kruidvat maagtabletten en Kruidvat Ibuprofen 200 mgs? Volgens mij zijn de regels in andere landen veel soepeler als het gaat om vrije verkrijgbaarheid van medicijnen, maar zouden ze hier aan de grens lastig over kunnen doen?

BerichtGeplaatst: 12 jul 2013, 06:45 
Trans-Siberië Express

Citeer:
En hoe zit het met vrij verkrijgbare spullen zoals Kruidvat maagtabletten en Kruidvat Ibuprofen 200 mgs? Volgens mij zijn de regels in andere landen veel soepeler als het gaat om vrije verkrijgbaarheid van medicijnen, maar zouden ze hier aan de grens lastig over kunnen doen?
Nog nooit problemen mee gehad maar laat het in de originele verpakking met bijsluiter zitten en je kunt beter van de Kruidvat Ibuprofen 400 mgs nemen scheelt in aantal en helpen natuurlijk beter.

groetjes ben

BerichtGeplaatst: 12 jul 2013, 17:44 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Inderdaad, gewoon originele verpakkingen meenemen dan zou dat geen probleem moeten vormen. Volstaat 400 mg's trouwens ook niet? Tegen echt hevige migraine kan ik met 400 mg nog wel een dagje redelijk op m'n benen staan en redelijk normaal functioneren.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2013, 19:55 
Trans-Siberië Express

Ibuprofen werkt voor mij niet tegen hoofdpijn, In tegendeel. Daar gebruik ik aspirines voor. Is ook minder ongezond, ibuprofen is rommel. Tegen kiespijn/ontsteking is 600mg het enige wat werkt. Natuurlijk is 400mg dan handig om er bij te hebben. Volgens Kruidvat-logica is 20 stuks 400 mg echter aanzienlijk duurder dan 40 stuks 200mg.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2013, 16:34 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Natuurlijk is 400mg dan handig om er bij te hebben. Volgens Kruidvat-logica is 20 stuks 400 mg echter aanzienlijk duurder dan 40 stuks 200mg.
Weet dat wel heel zeker??

Prijs 40stuks 200mg €2,68 dacht ik als ik goed gekeken heb???

Prijs 20stuks 400mg €1,69 vanmiddag voor deze prijs gekocht.

groetjes ben2

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00