World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 01:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 apr 2013, 17:12 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Het is me wel ingewikkeld zo zeg. Hier nog eens alle(?) opties:
Afbeelding

Wat is nou handig om in de FAQ te zetten? Ik zou zeggen: Thalys 9310 + TGV 8411 + TER, met als tip dat als de aansluiting in Bordeaux (of Parijs) mis gaat, dat je dan ook nog TGV 8537 kan nemen maar dat je dan wel van Hendaye naar Irun maar beter een taxi kan nemen.

En dan moet nog een moderator zo aardig zijn om e.e.a. ook echt in de FAQ op te nemen. Die van Bulgarije en Roemenië staan weliswaar op mijn naam maar ik kan ze zelf niet wijzigen helaas.

P.S. Gaat er überhaupt ooit iemand met InterRail non-stop van Nederland of België naar Portugal?

BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 12:03 
Trans-Siberië Express

Land: België
Ik zal de FAQ's eens wijzigen als ik terug thuis ben (was net 2 weekjes op vakantie naar Polen, Kroatië en Londen 8) )

BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 18:45 
Trans-Siberië Express

Citeer:
P.S. Gaat er überhaupt ooit iemand met InterRail non-stop van Nederland of België naar Portugal?
Iemand met vliegangst deed dat ooit in Goede Tijden, Slechte Tijden om aldaar een man zo te verwonden dat ie onvruchtbaar was, al maakte hij later toch weer iemand zwanger :? .

BerichtGeplaatst: 12 apr 2013, 10:35 
Trans-Siberië Express

Citeer:
In 2007 gedaan. Maar destijds vertrok de Sud Expresso pas rond 22:20 uur vanuit Irún en kon je de rechtstreekse TGV vanaf Paris Montparnasse nemen, die om 15:50 vertrok. Dus dat was vanuit vrijwel elke uithoek van Nederland ook wel haalbaar.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2013, 00:45 
Trans-Siberië Express

Volgens mij zijn de links in het FAQ-topic over Albanië achterhaald.

Site Albanese spoorwegen: http://www.hsh.com.al/

Dienstregeling: http://www.hsh.com.al/Orari%20trenave%20.pdf

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013, 19:31 
Trans-Siberië Express

In de FAQ Portugal staat nu mijn geweldige schema van treinverbindingen :lol: maar intussen vertrekt de nachttrein naar Lissabon uit Hendaye zodat je weer een goede aansluiting van Parijs hebt. Voorstel:

Richting Portugal kan je de reis beginnen met Thalys 9310 vertrek Amsterdam 6:19, aankomst Parijs 9:44. Uit Parijs vertrekt vervolgens om 12:27 TGV 8537 naar Hendaye, aankomst 18:11. Om 18:40 vertrekt uit Hendaye de nachttrein naar Lissabon.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2014, 18:47 
Trans-Siberië Express

Okee, dienstregeling 2014, Roemenië! Dit moet volgens mij veranderd worden in de FAQ:

1. "Denk eraan dat de planner niet altijd automatisch het belangrijkste station van een stad kiest als je alleen de plaatsnaam intoetst. Typ dus liever altijd de hele naam van het station in, dus 'Bucuresti Nord', 'Timisoara Nord' etc." <<< Kan weg, de website heeft nu een standaard geselecteerd aankruishokje waardoor alleen het hoofdstation van een plaats wordt laten zien.

2. De treinklassen. Was destijds nieuw, maar veel treinklassen zijn nooit in de praktijk gebruikt. Voorstel: "De treinen in Roemenië kennen drie prijsklassen. De goedkoopste treinen heten Regio (R). Je hoeft voor deze treinen niet te reserveren en geen toeslag te betalen. Een stapje duurder is de InterRegio (IR), hiervoor is een reservering en toeslag verplicht. De duurste prijsklasse zijn de InterCity (IC), EuroCity (EC) en EuroNight (EN). Ook voor deze treinen moet je reserveren en een toeslag betalen. Dit staat overigens telkens ook in de treinplanner van de CFR aangegeven."

3. "De andere optie is in het hoogseizoen de 'Dacia' Wenen-Boedapest-Boekarest en in het laagseizoen de 'Muntenia' Boedapest-Boekarest." <<< Het is nu weer gewoon het hele jaar door de Dacia Wenen-Boedapest-Boekarest.

Is er toevallig een vriendelijke moderator die dit kan aanpassen? :)

BerichtGeplaatst: 28 mei 2016, 17:32 
Stoptrein

Portugal: voor de IN-trein Porto-Vigo v.v. is een reservering wel degelijk verplicht, maar voor Interrail-reizigers is deze is gratis. Alleen te verkrijgen in Vigo Guixar of Porto Campanha (in Irún en Lisboa S. Apolonia lukte het me niet).

BerichtGeplaatst: 28 mei 2016, 18:10 
Stoptrein

Spanje en Portugal: er is ook nog een stoptreintje Vigo-Valença dat twee keer per dag een slag rijdt.

De stoptrein Badajoz-Entroncamento is opgeheven; er rijden daar geen treinen meer over de grens, maar volgens Wikipedia rijden er op zaterdag en zondag wel weer treinen tussen Entroncamento en Portalegre, en zijn er plannen om de dienst weer te verlengen tot het Portugese grensstation Elvas en dagelijks te maken ( https://pt.wikipedia.org/wiki/Linha_do_Leste ).

BerichtGeplaatst: 01 jun 2016, 20:38 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Portugal: voor de IN-trein Porto-Vigo v.v. is een reservering wel degelijk verplicht, maar voor Interrail-reizigers is deze is gratis. Alleen te verkrijgen in Vigo Guixar of Porto Campanha (in Irún en Lisboa S. Apolonia lukte het me niet).
In het reservatiesysteem dat NMBS/NS gebruikt (treinreiswinkel heeft dit ook) zijn deze reserveringen gewoon te maken aan 0,00 EUR.
Is nogal omslachtig, want de loketbediende kan het juiste treinnummer dat hij moet invullen onmogelijk vinden via zijn internationale reisplanner.

Als je deze wilt boeken moet je dus eerst op de site van de Portugese spoorwegen het treinnummer gaan zoeken.

Daarna uitleggen aan de loketbediende dat hij als tariefgamma "PIL" moet gebruiken (treinen Spanje-Portugal).

Hij moet ook de datum invullen, het treinnummer dat je hem geeft, en de tariefcode ITRA2 (interrail turista zitplaats 2e klas).
Hij kan dit dan gewoon pricen (0,00 EUR) en de reservatie printen 8)

BerichtGeplaatst: 01 jun 2016, 21:52 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Dát zijn nog eens goede inside-tips, go Bruno!! 8)

BerichtGeplaatst: 26 nov 2016, 17:02 
Trans-Siberië Express

Op dit moment rijden er in Albanië helemaal géén treinen.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2016, 19:58 
Trans-Siberië Express

In het hele land niet? Wat is daar de reden van?

BerichtGeplaatst: 26 nov 2016, 20:55 
Trans-Siberië Express

De schulden van de Albanese spoorwegen zijn op dit moment zo hoog dat de bankrekeningen geblokkeerd zijn, waardoor er geen lonen uitbetaald kunnen worden en ook geen diesel ingekocht kan worden voor de treinen. De enige hoop die ik op dit moment heb ligt bij buitenlandse investeerders.

Voor degene die er het fijne van willen weten heb ik enkel dit (uitgebreide) bericht, mijn Albanees is niet goed genoeg om te vertalen, dus jullie zullen je moeten behelpen met google translate: http://www.balkanweb.com/site/shqiperia ... te-thelle/

BerichtGeplaatst: 11 dec 2016, 21:55 
Trans-Siberië Express

De 14:00 trein van Durrës naar Kashar (Tirana) en 15:nogwat terug rijden als enige momenteel. Die van 17:00 vanuit Durrës voorlopig niet omdat het te donker 's avonds is (het is hier momenteel rond 16:20 al donker).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00