World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 14 dec 2017, 10:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 jan 2012, 16:54 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
De Sud-Expresso/Trenhotel tussen Lissabon en Hendaye heeft alleen zitplaatsen in de Turistaklasse, niet in de Preferente. 7 euro voor een reservering, net als in de Lusitania. T4 in de Sud-Expresso is van 29 naar 30 euro opgetrokken.
Heel de Sud-Expresso is trouwens nog steeds niet terug te vinden in de HAFAS. Irún-Lisboa plant hij gewoon via Madrid...

Citeer:
Het grappige is dat Bruno wel alle prijzen voor de CNL keurig heeft aangepast in de FAQ Oostenrijk en Slowakije :P
Er zijn dan ook gewoon CNL's in Oostenrijk en Tsjechië/Slowakije (die in één FAQ staan bij ons) hoor.
Citeer:
Updates die later dit jaar moeten worden doorgevoerd: De toekomst van de Berlin-Night-Express is nog onduidelijk. Binnenkort moet er meer informatie komen. Hij zou overgenomen worden door Veolia. Tegen die tijd dus updaten.
Wat is daar nog onduidelijk? De onderneming is overgenomen door Veolia die deze trein gaat rijden. Ze hebben de website in het Zweeds trouwens al aangepast, de Engelse komt nog. Ze gaan alleen met hun eigen couchetterijtuigen rijden, geen WL's meer op die route, dus....

BerichtGeplaatst: 10 jan 2012, 18:30 
Trans-Siberië Express

Ik loop weer eens achter de feiten aan. Op de Zweedse pagina staat inderdaad al allerlei informatie, inclusief tijden en prijzen. Dan kan het stukje over de BNE meteen worden geüpdatet.

BerichtGeplaatst: 10 jan 2012, 19:00 
Trans-Siberië Express

Land: België
249 SEK is de Zweedse prijs, maar ik weet niet wat de EPA/€ prijs is... (als je hier reserveert dus)

De rest van je opmerkingen zal ik straks aanpassen.

BerichtGeplaatst: 10 jan 2012, 20:09 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ook staat er in het stukje dat met Erzurum begint - als ik het goed begrijp - Azerbeidjaan ipv Abchazië.
Citeer:
Vanaf Erzurum kun je per bus naar Batumi in Georgië. Vanaf Batumi rijden treinen naar de Georgische hoofdstad Tbilisi. Doorreizen is mogelijk naar Azerbeidzjan of Rusland (via Abchazië) en hoewel het in theorie mogelijk is wordt doorreizen naar Rusland (via Abchazië) vanwege grensproblemen echter afgeraden. Je maakt dan voor de Georgiërs namelijk een illegale grensoverschrijding vanuit Georgië en riskeert als je Georgië weer inreist een celstraf. Beter reis je via Azerbeidzjan naar Rusland, als je daar naar toe wilt.
Wat is er dan verkeerd?
Citeer:
In de FAQ Kosovo wordt gesproken over de nachtbus Pec-Podgorica. Ik had deze op mijn programma staan afgelopen zomer, maar bij de reisbureaus was hij niet bekend. Echter dat was de bus uit Skopje en die rijdt waarschijnlijk dus niet dagelijks. Mogelijk dat een nachtbus Pristina-Pec-Podgorica wel gewoon dagelijks rijdt. Je weet het pas als je bij het busstation staat en zelfs dan is het vaak nog onduidelijk. Enig voorbehoud vermelden bij deze busverbinding een optie of hebben jullie echt een betrouwbare bron?
Hiervan weet ik de bron niet en weet ik ook niet of het nog klopt. Heeft iemand anders een bron?
Op wikitravel staat er wel nog wat info over de bussen vanuit Pristina (http://wikitravel.org/en/Pristina), maar het kan zijn dat die uren niet meer kloppen.
Ik denk wel dat niet veel interrailers deze bus zomaar gebruiken, maar ik zal het er maar even bij zetten dat het mogelijk niet meer klopt.

De rest heb ik geupdate, bedankt voor de aanvullingen :)

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 12:14 
Trans-Siberië Express

Ik had het 'Georgië weer inreizen' verkeerd gelezen, maar zelfs dan zou mijn suggestie nog erg onlogisch zijn :? . Ik dacht ook dat de (spoor)grens tussen Azerbeidjaan en Rusland gesloten was voor niet CIS-nationaliteiten, maar dat zal dan niet zo zijn? Wat betreft de grens tussen Georgië en Rusland heb ik ook berichten gezien dat de grens bij Verknhniy Lars vanaf deze zomer open is voor niet-CIS-nationaliteiten. Dan zou je gewoon de bus kunnen pakken van Tbilisi naar Vladikavkaz en daar op de trein kunnen stappen of zie ik dat verkeerd?
Aan de andere kant kun je ook overwegen de hele sectie te schrappen omdat het toch niet bepaald een veel gestelde vraag is. Slechts een enkele avonturier waagt zich in de Kaukasus en die opent dan toch wel zijn eigen topic om zijn vragen te stellen. Dat is echter weer een andere discussie; in hoeverre moeten de FAQ's ook echt alleen de antwoorden op veel gestelde vragen bevatten en in hoeverre mogen ze ook informatie bevatten over (en daarmee inspireren tot) avontuurlijke bestemmingen die slechts een enkeling overweegt.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 12:34 
Trans-Siberië Express

Citeer:
in hoeverre moeten de FAQ's ook echt alleen de antwoorden op veel gestelde vragen bevatten en in hoeverre mogen ze ook informatie bevatten over (en daarmee inspireren tot) avontuurlijke bestemmingen die slechts een enkeling overweegt.
Ik vind het niet echt in de weg staan, en het zou zonde zijn om het te verwijderen. (Andries heeft er waarschijnlijk veel tijd in gestoken).
Voor de rest kunnen die exotische bestemmingen in de FAQ idd wel tot reizen inspireren. Ik denk dat bijvoorbeeld weinig mensen ervan weten dat er ook een "veilig" deel in Irak is enzo...

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 13:01 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Dat is echter weer een andere discussie; in hoeverre moeten de FAQ's ook echt alleen de antwoorden op veel gestelde vragen bevatten en in hoeverre mogen ze ook informatie bevatten over (en daarmee inspireren tot) avontuurlijke bestemmingen die slechts een enkeling overweegt.
Die discussie hebben we hier al een keer gevoerd: http://worldonrails.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=7308
Ik blijf van mening dat ze ook extra (inspirerende) informatie horen te bevatten :)

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 15:50 
Trans-Siberië Express

Ik wilde de FAQ's niet beperken tot sec de InterRail-landen. Voor Albanië en Kosovo is bijvoorbeeld ook een apart topic en aan Marokko wordt ook wat aandacht besteed.

Daarnaast is aan forummers die van Roemenië naar Polen wilden reizen ook wel eens de optie met de nachttrein Bukarest-Lviv geadviseerd, met onderweg tijd voor een tussenstop in Lviv. Zulke dingen moeten ook gewoon kunnen.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 18:21 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Ik denk dat we ondertussen met de informatie die we hebben, ook prima een FAQ voor Oekraïne kunnen maken.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 18:22 
Trans-Siberië Express

Ik ga je niet verbieden om er aan te beginnen, Sander :P

BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 13:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
249 SEK is de Zweedse prijs, maar ik weet niet wat de EPA/€ prijs is... (als je hier reserveert dus)

De rest van je opmerkingen zal ik straks aanpassen.
In de FAQ Denemarken-Zweden-Noorwegen staat nog steeds de CityNightLine naar München en mist de nieuwe CNL naar Praag. Ook kunnen de slaapplaatsen van de oude BNE die nu nog vermeld worden alvast geschrapt worden. De EPA/€-prijs voor de nieuwe BNE volgt dan inderdaad later nog een keer.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 14:12 
Trans-Siberië Express

30 euro voor een double op de BNE was trouwens echt een goede prijs :shock:

Volgens mij is het buiten de Balkans&Slowakije nu nergens nog zo laag, en al helemaal niet in West-Europa/Scandinavië

BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 14:49 
Trans-Siberië Express

^^ Volgens mij zijn de prijzen voor de Finse nachttreinen die met de oude blauwe rijtuigen gereden worden in het laagseizoen nog goed te doen. Een paar jaar geleden kostte een T3 daar € 22,00 per persoon en double geloof ik € 33,00 per persoon.

Double in de Spaanse Estrella's was ook niet veel duurder, lag geloof ik ook onder de € 40, maar de laatste Estrella-trein met een slaaprijtuig (Bilbao-Málaga) is onlangs definitief opgeheven. De enige Estrella-trein die er nu nog is (Madrid-Cerbère/Portbou-Madrid) bestaat uit slechts 3 zitrijtuigen en een couchetterijtuig.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 21:04 
Trans-Siberië Express

Oja klopt, sterker nog, in Finland kostte vorig jaar een T3 €13,00 :D zelfs via EPA

Maar dit jaar hebben ze Globalpreis ingevoerd volgens mij (mogelijk variabele toeslagen dus)

BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 21:32 
Trans-Siberië Express

Ja, de toeslagen zijn nu variabel en staan niet meer op hun website. Voor de prijzen moet je de boekingsmodule op de website gebruiken, dus de exacte prijzen zou ik niet weten.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00