World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 21 aug 2017, 09:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jun 2017, 10:53 
Trans-Siberië Express

Paris/Port Bou gaat dagelijks rijden vanaf 3 Juli tot September.
Port Bou is al in Spanje; er rijden direct reservering-vrij treinen naar Barcelona.

Trein stopt ook in Toulouse, Carcassonne en Perpignan.

Toeslag is 32€ (meer dan vroeger :/)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 2017, 13:56 
Trans-Siberië Express

Ik neem aan dat die € 32 dan wel voor een couchette is? Dat was rond 2010 inderdaad maar iets van € 17,50. Wel fors duurder dus. Een zitplaats in het ruststoelrijtuig zal ongetwijfeld wel goedkoper zijn, in 2010 kostte dat € 1,50.

Overigens is dit ook een heel gunstige nachtverbinding voor trajecten binnen Frankrijk. Voor Parijs-Carcassonne bijvoorbeeld is het ideaal. Je hoeft niet overdag te reizen en bespaart je een overnachting in een hotel of hostel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 14:05 
Trans-Siberië Express

Andries schreef:
Ik neem aan dat die € 32 dan wel voor een couchette is? Dat was rond 2010 inderdaad maar iets van € 17,50. Wel fors duurder dus. Een zitplaats in het ruststoelrijtuig zal ongetwijfeld wel goedkoper zijn, in 2010 kostte dat € 1,50.

Overigens is dit ook een heel gunstige nachtverbinding voor trajecten binnen Frankrijk. Voor Parijs-Carcassonne bijvoorbeeld is het ideaal. Je hoeft niet overdag te reizen en bespaart je een overnachting in een hotel of hostel.

Foutje gemaakt; het is 21.50€, bevestigd op het sncf website. Redelijk vind ik...
Afbeelding
Reservering voor interrail toeslag kan via internet met e-ticket. Ik zie geen zitplaats trouwens.

Het is inderdaad een handige trein; en het is zeker goed dat het naar Port-bou endigt (i.p.v Cerbere op het Franse kant van het grens).

ps: het trein is blijkbaar al vol op sommige datum!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 15:27 
Trans-Siberië Express

€ 21,50 voor een couchette is een heel redelijk bedrag. Die Franse couchettes zijn best oké. :)

Ik ben benieuwd of er nog ruststoelrijtuigen komen. Maar de meeste van die Franse ruststoelrijtuigen waren al vrij oud toen er nog veel nachttreinen reden. Ik weet niet hoeveel goede rijtuigen er nu nog over zijn. En misschien wil de SNCF ook wel een trein met alleen couchettes. Couchetterijtuigen hebben ze in ieder geval ook genoeg nu er niet meer zoveel nachttreinen rijden.

Nu nog weer de nachttreinen Parijs-Irún en Parijs-Nice-Ventimiglia terug. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 20:11 
Trans-Siberië Express

je kan niet naar PBou boeken, enkel tot Cerbere. Maar het is inderdaad 21,50 voor liggen of 10 voor zitten. dan moet je later bij kiezen plaats iets anders aanklikken. Hopelijk zijn inmiddels die nogal afgesleten zitjes wat gerenoveerd.
EN; met wat checken:
een PREM (soort superadvance) zitje kost 20 eur-als prijs voor iedereen, maar daar zijn quota voor.
of 35 eur voor een CC/6.
kan je zien hoeveel die IR nog waard is............
Overigens is de site wel enorm verbeterd tov de oude en komt ook meteen al in NL.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 21:19 
Trans-Siberië Express

€ 10 voor een zitplaats is dan wel duur! Dan is € 21,50 voor een couchette een veel betere deal.

Dat je enkel tot Cerbère kan boeken zal in de praktijk geen probleem zijn. Ik heb ook wel eens tot Hendaye geboekt en ben tot Irún in de trein blijven zitten.

arrivant schreef:
EN; met wat checken:
een PREM (soort superadvance) zitje kost 20 eur-als prijs voor iedereen, maar daar zijn quota voor.
of 35 eur voor een CC/6.
kan je zien hoeveel die IR nog waard is............
Dat soort superlage tarieven met (zeer) beperkte beschikbaarheid zijn toch niks nieuws... Bovendien moet je je dan al vroeg vastleggen voor een bepaalde datum en tijd. Weg flexibiliteit, dat je met InterRail veel meer hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jul 2017, 09:03 
Trans-Siberië Express

Andries schreef:
€ 10 voor een zitplaats is dan wel duur! Dan is € 21,50 voor een couchette een veel betere deal.

Dat je enkel tot Cerbère kan boeken zal in de praktijk geen probleem zijn. Ik heb ook wel eens tot Hendaye geboekt en ben tot Irún in de trein blijven zitten.

Je kan wel tot Port Bou boeken, 100% zeker. Het screenshot daarboven is een interrail reservering via https://nl.voyages-sncf.com/nl/

edit: naar Parijs vertrekt het trein vanaf Cerbere.
http://www.sncf.com/ressources/affiche_ ... uillet.pdf

Citaat:
Nu nog weer de nachttreinen Parijs-Irún en Parijs-Nice-Ventimiglia terug. :D

Parijs Irun verwacht ik niet. SNCF moet ook het nieuw TGV vullen. En het duurt alleen maar ~4:50 tot Irun dus het is prima te doen overdag.
Ik zie nog 10€ voor alle treinen dit week, blijkbaar is het interrail contingent vrij ruim op dit moment.

Het domste is dat alleen maar een TGV per dag naar Irun gaat.
Het zijn wel een paar aansluiting bussen vanaf Hendaye naar Irun. Ik weet niet als de bussen voor de tgv wachten. Het is alleen maar 1km tussen de 2 stations dus wlopen is ook mogelijk.

Afbeelding

Nochtans bestaat Parijs-Nice nachttrein nog wel (ook te doen via TGV natuurlijk).
21u22 PARIJS AUSTERLITZ
08u32 NICE STAD

Het trein rijdt niet verder dan Nice; maar op zich is er geen probleem...Er bestaat een zeer goed verbinding tussen Nice en Ventimiglia met treinen elke 30 minuten.

Voor de andere nachttreinen in Frankrijk rijden deze zomer ook:
Parijs - Briancon
Paris - Latour De Carol (verder naar Barcelona kan met regionale treinen)
Parijs - Albi

Ik mis wel Luxembourg-Nice, dat was een zeer nuttige verbinding :(

Verder zijn er een paar internationale nachttreinen:

- Lisboa - Hendaye. Interrail geldig uiteraard met toeslag
- Paris Moskva en Nice Moskva, interrail niet geldig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jul 2017, 16:04 
Trans-Siberië Express

ben80 schreef:
Het zijn wel een paar aansluiting bussen vanaf Hendaye naar Irun. Ik weet niet als de bussen voor de tgv wachten. Het is alleen maar 1km tussen de 2 stations dus wlopen is ook mogelijk.
Toch nog 2,7 km: https://www.google.nl/maps/dir/Station+ ... 394338!3e2

Je kunt ook de Euskotren pakken, die gaat elk half uur maar die komt in Irún op een ander station aan, moet je nog wel ca. 500 meter lopen tot het hoofdstation.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 aug 2017, 17:04 
Trans-Siberië Express

Andries schreef:
ben80 schreef:
Toch nog 2,7 km: https://www.google.nl/maps/dir/Station+ ... 394338!3e2

Je kunt ook de Euskotren pakken, die gaat elk half uur maar die komt in Irún op een ander station aan, moet je nog wel ca. 500 meter lopen tot het hoofdstation.

Klopt! In dit geval zou ik dan toch naar San-Sebastian reizen, het is ook direct vanaf Hendaye. In tegenstelling tot Irun is het een leuke stad waar je kan prima een paar uren (of dag :) ) blijven. Vanaf Amara is het ook ~500m lopen naar het treinstation.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur