De treinsamenstellingen en dienstregelingen voor de internationale treinen van Hongarije staan online:
klik! (wel even naar beneden scrollen naar het kopje "Érvényes: 2013. december 15-től"). De dienstregeling voor volgend jaar staat
hier.
Zo te zien is er niet extreem veel schokkends, maar het volgende heb ik wel opgemerkt:
- Intercity Citadella komt terug, deze reed tot vorig jaar Budapest-Ljubljana v.v. via Hodoš, vanaf komend jaar Budapest-Maribor v.v.
- De tweede dagverbinding Budapest-Zagreb via Koprivnica komt terug, deze gaat Intercity Rippl-Rónai heten. De Agram blijft gewoon bestaan, alleen de tijden veranderen wat. De Agram vertrekt nu 's ochtends uit Zagreb en vertrekt aan het begin van de middag uit Budapest, deze gaat echter 's ochtends vanuit Budapest vertrekken. De Rippl-Rónai vertrekt vanuit zowel Zagreb als Budapest aan het begin van de middag. De koersrijtuigen naar Ljubljana blijven bestaan en deze blijven op ongeveer dezelfde tijden rijden. Richting Budapest gaan ze onveranderd met de Agram mee, richting Ljubljana/Zagreb met de Rippl-Rónai. Ook worden beide treinen IC's, momenteel is de Agram nog geen IC.
- De seizoenstreinen Budapest-Varna (Albena, 1× per week) en Budapest-Burgas (Nesebar, 2× per week) blijven bestaan, alleen de koersrijtuigen uit Praha vallen weg. Heel erg jammer, ik vond Praha-Burgas één van de tofste treinritten die ik ooit heb gemaakt.
- EuroNight Dacia (Wien-Bucureşti) gaat weer dagelijks rijden.
Als jullie nog meer zien hoor ik het wel!