Gaaf, doen!
1. Nee, momenteel rijdt de Bosphor/Balkan-Express tot Çerkezköy, waar deze planmatig om 05:44 aankomt (vaak wel met een flink uur vertraging) en 's avonds iets na middernacht vertrekt. Vanaf Çerkezköy naar İstanbul rijdt er een treinvervangende bus van de TCDD naar İstanbul Sirkeci, dat is nog ongeveer 1h20 rijden, afhankelijk van het verkeer. 's Avonds vertrekt de bus gewoon om 22:00 vanaf Sirkeci, dat levert geen extra vertraging op. In Turkije is de bus sowieso veel sneller dan met de trein

2. Nee, ook niet. Vanaf waar wel zou ik ook niet precies weten, maar vanaf Eskişehir kun je sowieso met de YHT (hogesnelheidstrein) naar Ankara.
3. Nee, en het is volgens mij ook volstrekt onduidelijk wanneer dat precies af gaat komen. Om vanuit Georgië Turkije door te reizen kun je het beste via Kars of Erzurum gaan. De grens Turkije-Armenië is dicht, dus je moet sowieso wel via Georgië. Kijk anders even
hier, daar staat hoe ik het afgelopen zomer de andere kant op heb gedaan

4. Ten eerste heb je geen visum meer nodig voor Armenië, dus dat scheelt

Ten tweede zullen ze misschien gaan zeuren aan de Azerische grens, maar je zal wel door mogen als je visum voor Azerbeidzjan in orde is. Turkije zou geen probleem moeten zijn, ik ben zelf in oktober voor de laatste keer naar Turkije geweest - met Armeense stempels in m'n paspoort - en toen heb ik er geen vragen over gehad. Mocht je naar Nagorno-Karabach gaan, dan komt je Azerbeidzjan in ieder geval niet meer in, ook al is je visum in orde. Mocht je dat van plan zijn, dan kun je het beste óf eerst naar Azerbeidzjan gaan en dan naar Armenië en Nagorno-Karabach, óf bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Stepanakert vragen of ze je Karabachvisum op een los blaadje zetten.
Oh ja, let erop dat volgens seat61 je vanaf april geen visum voor Turkije meer aan de grens kunt kopen! Dat moet dan online via
https://www.evisa.gov.tr/en/. De website werkt zeer goed en is heel gebruikersvriendelijk. Ik ken eerlijk gezegd maar weinig websites die zo overzichtelijk zijn als deze. Het is dan wel weer jammer dat je het niet meer aan de grens kan regelen, maar dat is helaas niet anders.