World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 okt 2017, 20:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Boekarest - Istanboel
BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:09 
Stoptrein

Land: Nederland
We willen deze zomer een interrail trip maken. We hebben een global pass van 5 reisdagen binnen 10 dagen. Boekarest - Istanboel is onze laatste rit. Echter, dan komen we 1 dag tekort, omdat er geen trein gaat na 19.00. Is het mogelijk om, iets voor twaalven, een normaal kaartje te komen op het station Dimitrovgrad, in Bulgarije. Heeft iemand hier ervaring mee?

Berichtonderwerp: Re: Boekarest - Istanboel
BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:15 
Maglev

Ja hoor, dat is mogelijk. Maar ben je op de hoogte van dit?

IMPORTANT UPDATE 2014

The last part of the train journey into Istanbul is replaced by a bus until further notice...

Until further notice, the eastbound Bosfor from Bucharest and Balkan Express from Sofia has been terminating at Çerkezköy at 05:44, 115km (72 miles) short of Istanbul Sirkeci. Passengers change onto an air-conditioned bus chartered by Turkish Railways for the onward transfer to Istanbul Sirkeci station, where it arrives at a similar time to the scheduled arrival of the train, around 08:00.

Similarly, in the westbound direction a bus chartered by Turkish Railways leaves Istanbul Sirkeci station every night at 22:00 for Cerkezköy, where it connects with the sleeper train to Sofia & Bucharest leaving at 00:02.

The bus replacement works very smoothly, rail tickets are accepted, so don't let it put you off...

Misschien dus zorgen dat je de laatste dag in Plovdiv, Bulgarije bent en dat je vanaf daar een busticket koopt naar Istanbul.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:24 
Maglev

En anders hopen op een coulante conducteur die jou dit ticket in de trein verkoopt. Alleen daar heb ik geen ervaring mee.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:38 
Stoptrein

In ieder geval dankjewel voor je antwoord. Maar jij hebt het over Sofia. Maar wij komen dan niet langs Sofia. Die treinrit ziet er zo uit:
Boekarest
Roese
Dimitrovgrad
Svilengrad
Kapikule
Halkali
Istanboel

??

BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:50 
Maglev

Weet ik, maar ik geloof dat vanaf die plaats sowieso een bus gaat naar Istanbul dus als je zorgt dat je daar dan aankomt op de laatste dag dat je interrail geldig is dan koop je verder een los buskaartje naar Istanbul. Bovendien moet je sowieso met een vervangende bus. Dus eerder op een bus stappen lijkt me relaxter.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:53 
Maglev

Alle treinen naar Istanbul zijn dus onderbroken.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 21:56 
Maglev

Sorry, ik zie dat Plovdiv een beetje off route is. Maar er gaan vast ook bussen vanaf Sofie of Burgas.

BerichtGeplaatst: 16 mar 2014, 23:08 
Thalys

Vorige zomer was ik ook aan het uitzoeken hoe ik het best van Boekarest naar Istanbul kon komen. Uiteindelijk ben ik met het vliegtuig (Pegasus) gegaan, omdat dit maar 5 euro meer kostte maar wel iets van 15 uur sneller was.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2014, 12:25 
Stoptrein

Oké, en hoeveel betaalde je toen voor je ticket?

BerichtGeplaatst: 17 mar 2014, 14:17 
Trans-Siberië Express

Er gaan helemaal geen treinen tot aan Istanbul wegens het grote ondergrondse tunnel project bij de Bosporus, de trein die jij wil nemen rijdt dus maar tot aan Cerkezköy vandaar rijdt er inderdaad een vervangende bus. Ik zou zelf inderdaad bijvoorbeeld met de trein naar Burgas te gaan en daar de bus te nemen, wat veel goedkoper is dan een treinkaartje in dit geval.

BerichtGeplaatst: 17 mar 2014, 15:09 
Maglev

Vanaf București gaan er vast ook wel bussen, via Burgas gaan is anders ook geen slechte optie. Vanaf daar gaan er 3-4 nachtbussen naar Bayrampașa (het gigantische Europese busstation van Istanbul), een enkele reis kostte vorig jaar 60 Leva (ca. 31 euro) bij Nișikli Travel. Ook Metroturizm heeft bussen. Het enige jammere aan dit geheel is dat București-Burgas ook geen hele makkelijke reis is (veel overstappen, weinig mogelijkheden).

Wat betreft je Interrail: je zou ook een los kaartje București-Gorna Orjahovica kunnen kopen in București, vanaf Gorna Orjahovica vertrekt de Bosphor-Express om 19:10 en kun je voor je laatste reisdag de nachttreinregeling gebruiken. Ondanks dat București-Istanbul per trein momenteel een reis met wat hindernissen is vind/vond ik het wel een hele leuke rit ;) Het landschap in het midden van Bulgarije is erg mooi :)

BerichtGeplaatst: 17 mar 2014, 16:30 
Thalys

Citeer:
Oké, en hoeveel betaalde je toen voor je ticket?
Ik geloof dat het 45 euro was met Pegasus Airlines. In totaal doe je er ongeveer 5 uur over om van centrum naar centrum te komen, omdat je natuurlijk op tijd op het vliegveld moet zijn en de bus in Istanbul een uur doet om van het vliegveld naar het centrum te komen. Ik vond het een comfortabelere manier van reizen dan uren in een bus zitten.

Het is je eigen keuze natuurlijk. Het heeft ook zijn charme om alles over land te reizen.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2014, 22:55 
Intercity

Ik heb vorig jaar de bus van Istanbul naar Boekarest genomen. Prima te doen en de grensovergang was een leuke ervaring. Kostte 20 tot 30 euro dacht ik.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00