World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 22:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: reservering Roemenie
BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 08:30 
Sneltrein

Heeft iemand enig idee hoe ik een reservering voor een trein in Roemenië kan maken?
Betreft een slaapplaats in IR 1641 van Bucuresti naar Dej Calatori en aansluitend de IC 366
naar Budapest. Ik reis op interrail maar treinreiswinkel geeft aan dat zij ze niet kunnen boeken
(wat op zich vreemd is want toen ik ze belde zou het wel kunnen).

Berichtonderwerp: Re: reservering Roemenie
BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 09:29 
Trans-Siberië Express

Ze boeken alleen treinen als je interrail ook bij hun koopt. Anders ter plekke in Boekarest doen.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 11:20 
Sneltrein

Citeer:
Ze boeken alleen treinen als je interrail ook bij hun koopt. Anders ter plekke in Boekarest doen.
Ik koop interrail ook bij hun. Alleen geven ze aan dat ze in Roemenië niet kunnen reserveren.
Mijn vraag is nu dus: kan het ergens on-line of miss bij DB-automaten?

BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 11:34 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
IC 366 zou treinreiswinkel wel moeten lukken normaalgezien. Binnenlandse Roemeense treinen gaat je enkel in Roemenië zelf lukken.

Waarom pak je de rechtstreekse nachttrein eigenlijk niet van Boekarest naar Budapest?

BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 11:38 
Trans-Siberië Express

waarom toch altoos al die altijd dezelfde sorregies van die jongelui?
1.WL=slaapwagen: daarvoor heb in RO een 1e klas biljet nodig. En dat is IR niet-officieel kan je zelfs niet bijbetalen voor upgrade, hoewel dat meestal ter plekke no problem at all is.
2.vrijwel elke Roemeen koopt gewoon een biljet-met die RES erbij, want alle verre treinen hebben dat, vlak voor vertrek. Alleen (...en) die geen benul hebben van de stand van zaken en alles vrezen, doen dat maanden/weken tevoren tegen aanzienlijk hogere kosten.
De reden dat de TRW het niet kan, is voor mensen die nog weten dat er geen computers bestonden doodsimpel: er zit geen link in de computer. Of ze hebben er gewoon geen sin an, te veel moeite voor te wenig sentjes.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 13:44 
Trans-Siberië Express

Citeer:
waarom toch altoos al die altijd dezelfde sorregies van die jongelui?
1.WL=slaapwagen: daarvoor heb in RO een 1e klas biljet nodig. En dat is IR niet-officieel kan je zelfs niet bijbetalen voor upgrade, hoewel dat meestal ter plekke no problem at all is.
Voor T3 is tweede klas voldoende, voor Double is eerste klas alleen in het binnenlands verkeer vereist:

http://www.citynightline.de/citynightli ... 1_2014.pdf
(blz. 30)

Het is me wel onduidelijk of "Binnenlands verkeer" betrekking heeft op de trein of op het vervoerbewijs. Als dat niet duidelijk wordt in de voorwaarden, dan moet dat in het voordeel van de reiziger worden uitgelegd.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 25 mei 2014, 17:26 
Sneltrein

Citeer:
IC 366 zou treinreiswinkel wel moeten lukken normaalgezien. Binnenlandse Roemeense treinen gaat je enkel in Roemenië zelf lukken.

Waarom pak je de rechtstreekse nachttrein eigenlijk niet van Boekarest naar Budapest?
rechtstreekse nachttrein gaan hebben een vroeger vertrek, de 1641 gaat pas rond half 10 weg en dat komt mij beter uit.
Ik ga die 366 nog een keer aan ze vragen en dan regel ik die 1641 ter plaatse wel al is mijn roemeens niet meer wat het geweest is.
Maar met handen en voeten zal het wel lukken ;)

BerichtGeplaatst: 27 jul 2014, 09:30 
Sneltrein

Hoi,

inmiddels terug van mijn reisje en de reserveringen die treinreiswinkel niet wilde/kon maken zijn onderweg grewoon gelukt.
Het rare is wel: TRW wilde/kon geen reservering maken voor trein 1641 Bucuresti - Dej Calatori in Roemenië en dat lukte gewoon aan het loket in Lübeck wel. TRW heeft toch hetzelfde duitse reserveringssysteem?
De IC 366 naar Boedapest lukte uiteindelijk pas in Bucuresti om te reserveren ivm gedeeltelijke businzet op de route.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00