World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 okt 2017, 21:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014, 19:43 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Daar had ik al rekening mee gehouden. Als je het commentaar op DSO leest, is dat ook volledig terecht.
De CNL (en het 90% van het nachttreinnetwerk) heeft de strijd tegen het vliegtuig verloren.

De prijs-kwaliteitverhouding is zeer matig en ook die Aufpreise zijn exorbitant hoog. Over een maand ga ik op vakantie en het eerste gedeelte verloopt per CNL naar München.
Ik heb reserveringen voor de ruststoelen, maar ik heb het vermoeden dat het gezellig een nachtje wakker blijven wordt in een ex-DR zitrijtuig.
Op een route zoals Wenen-Boedapest-Boekarest lijken de nachttreinen wel goed te draaien. Maar daar is de prijs-kwaliteitverhouding inderdaad ook beter.

Ik ben één keer met de CNL gereisd, in de couchettewagon. Ziet er ouderwets uit van binnen en een hoeslaken over het bed kan er nog niet vanaf (terwijl dat bij couchettes eigenlijk wel normaal is). Dat is slechtere service dan je in pakweg Roemenië krijgt maar je betaalt er wel een westerse prijs voor. Geen wonder dat dat niet werkt.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2014, 12:23 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Daar had ik al rekening mee gehouden. Als je het commentaar op DSO leest, is dat ook volledig terecht.
De CNL (en het 90% van het nachttreinnetwerk) heeft de strijd tegen het vliegtuig verloren.
Wat het probleem bij CNL precies is, dat weet ik niet, maar slechte bezetting is het bij de treinen naar Kopenhagen in ieder geval niet.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 14:17 
Trans-Siberië Express

Naar Praag 2 weken geleden zat deze in Duitsland nagenoeg helemaal vol

BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:03 
Site Admin

Citeer:
Ik ben één keer met de CNL gereisd, in de couchettewagon. Ziet er ouderwets uit van binnen en een hoeslaken over het bed kan er nog niet vanaf (terwijl dat bij couchettes eigenlijk wel normaal is). Dat is slechtere service dan je in pakweg Roemenië krijgt maar je betaalt er wel een westerse prijs voor. Geen wonder dat dat niet werkt.

Vroeger, toen CNL nog van de Zwitsers was, was alles prima in orde. Elk rijtuig had zijn eigen begeleider, er zat nog een restauratierijtuig in, en in de ruhesessel kreeg je nog een CNL Nekkussentje en water.

Imgur werkt niet mee, zodra dat het geval is zal ik nog wel een fototje plaatsen van hetgeen je vroeger zoal kreeg op die treinen :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 17 jun 2014, 14:36 
Maglev

Tjah wat moet ik er op zeggen? Ik vlieg tegenwoordig ook bijna alles.

retour Warschau in de nacht als ik comfortabele wil slapen is 316 euro voor 2 personen met geluk.
Toch kom je moe, brak en niet 100% uitgerust op locatie aan.
Ik moet eerst 1 uur reizen naar Amsterdam centraal en dan nog 14 a 15 uur naar polen toe..

Ik kan ook voor 240 euro en soms zelf voor 180 euro bij een aanbieding van LOT een retour kopen. (prijs totaal voor 2 personen)
Kom 1 uur van te voren op Schiphol aan en ik reis er met 1 uur en 50 minuten max heen. Totale reistijd 3.5 uur max.
Stukke goedkoper, Meer comfort, gratis hapje en drankje, VEEL sneller, Keuze uit 7 vluchten per dag. plus geen onnodige stops koude perrons waar je moet wachten of dronken schreeuwende lui.

CNL Kopenhagen en Praag vaak nog duurder. en vliegen daar heen kan al vanaf 70 euro retour rechtstreeks schiphol.
Tjah sorry voor mij snel de keuze gemaakt.

Ook was ik de standaard vertragingen van de CNL een beetje heel erg beu geworden.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2014, 15:32 
Trans-Siberië Express

Als ik de volgende ochtend de vliegtuig neem dan kom ik nog eerder aan 8)

BerichtGeplaatst: 18 jun 2014, 09:10 
Maglev

Citeer:
Als ik de volgende ochtend de vliegtuig neem dan kom ik nog eerder aan 8)
Dat bedoel ik dus.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 21:53 
Trans-Siberië Express

Land: België
Jan Kiepura zou worden ingekort tot Köln-Warszawa/Praha. Deel naar Kopenhagen verdwijnt volledig.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 22:36 
Site Admin

Er gaan zelfs geruchten dat CityNightLine er binnen 2 jaar helemaal mee stopt...

Overigens hadden jullie dit plaatje nog tegoed van me:

Afbeelding

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 22:56 
Trans-Siberië Express

...In de tijd dat het nog wat meer voorstelde als een afgetrapte DDR couchette met sahara temperaturen, krijsende provodnitsa's en Deense douane die lekker door het rijtuig schreeuwen om 05h00. All-inclusive voor slechts €25,- bovenop uw InterRail! 8)

BerichtGeplaatst: 21 aug 2014, 12:49 
Maglev

Met 3 uur vertraging ben ik aangekomen met de jan kiepura vandaag.
Ik heb even navraag gedaan en volgens hun blijft de lijn ook volgend jaar gewoon bestaan vanaf amsterdam - warschau.
En zijn het geruchten die zelf zijn verzonnen door mensen

BerichtGeplaatst: 21 aug 2014, 13:18 
Trans-Siberië Express

Als het koersrijtuig naar Praag hopelijk ook blijft bestaan, maar de opheffing naar Kopenhagen is anders nu echt definitief en ook bevestigd door DSB

BerichtGeplaatst: 21 aug 2014, 16:02 
Maglev

Volgens de huidige plannen (bron: via DSO) blijven de delen naar Praha en Warszawa gewoon bestaan, maar ze worden wel ingekort tot Köln-Berlin-Praha/Warszawa. Vanuit Nederland zul je dus in het Ruhrgebiet moeten overstappen.

BerichtGeplaatst: 21 aug 2014, 19:56 
Trans-Siberië Express

ben nu weer in PL-Wroclaw. Laatste reis was heen met JKiepura, en terug vliegen met RYAN (19,99, WAW/Mod->EHV). Rijtuiig was toen vrijwel geheel vol. Rare route: direct vanaf Oberhausen langsheen Essen naar Dortmund-lang stilstaan, en in Berlin een soort krakeling: HBF Tief-Wannsee-dan via Stadtbahn-HBF HOCH-Ost naar PL. Op tijd tot de DE/PL-grens, in PL vertraging=spozdenie, oplopend tot 20 min in Poznan. Andere berichten zeggen, dat het startpunt Dortmund of Bielefeld wordt.
Verder is ook getseld dat de opheffing al per 2/11 van het Deense deel ingaat. Dit zou kunnen betekenen, dat er dan meer plek is voor rijtuigen naar PL/CZ. In de praktijk was die trein enkel in 2-3 zomermnden vrijwel vol, en dan nog grotendeels met alleen toeslag bijbetalende IR-ers. Verder nemen al die Duitse Fernbusse veel nachtvervoer over, zo rijdt Meinfernbus.de bvb sinds kort een nachtbus AMS(stopt in GROningen indien klanten)-Bremen-Hamburg-Berlin, rit wordt door Bakker tours uit Wormerveer uitgevoerd!

BerichtGeplaatst: 23 aug 2014, 14:10 
Thalys

Nachttreinen zijn veels te leuk. Even tekenen!

http://petities.nl/petitie/red-de-nacht ... k.facebook

(Indien dit al eerder op het forum gepost is, mag dit bericht worden verwijderd.)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00