World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 10:25

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dienstregeling Jan Kiepura
BerichtGeplaatst: 02 nov 2014, 20:47 
Sprinter

Ik heb zojuist een plaats in de Jan Kiepura geboekt voor 13 december 2014, van Amsterdam naar Poznan.
Alleen kan ik nergens echt een complete dienstregeling vinden van de trein.
DB geeft een aankomst aan van 10:05 in Poznan, en geen stop in Berlijn.
Als ik op czech-transport.com kijk staat er echter dat de trein aankomt om 9:30, met een stop vermeld in Berlijn (2 keer??)

Zou er iemand duidelijkheid kunnen geven over de aankomst- en vertrektijden van deze trein?

Alvast bedankt!

Berichtonderwerp: Re: Dienstregeling Jan Kiepura
BerichtGeplaatst: 02 nov 2014, 22:10 
Trans-Siberië Express

Trein komt volgens bahn.de om 10.05 aan in Poznan. Ook zou er geen stop zijn tussen Hannover en Rzepin. Al kan het zijn dat de trein tussen die plaatsen een of meerdere dienststops maakt.

BerichtGeplaatst: 03 nov 2014, 18:46 
Sneltrein

Trein stopt in Berlin hbf (tief) om 4.23 en Bln Sudkrz om 4.31. Hier worden de rijtuigen naar Praha achtergelaten.
Normaal wordt er dan een rondje Berlin gemaakt om te combineren met EC 41 maar zondag niet, dus of er dan op Hbf, ostbanhof en Frankfurt(oder) wordt gestopt weet ik niet.

BerichtGeplaatst: 06 nov 2014, 10:23 
Maglev

Land: Nederland
werkzaamheden. de trein gaat een andere route en zal niet in berlijn stoppen en komt dus ook vertraagd aan in poznan1

BerichtGeplaatst: 07 nov 2014, 08:45 
Sprinter

Hm heb inmiddels het ticket van DB ontvangen, daar staat 9:30 als aankomsttijd op?

BerichtGeplaatst: 07 nov 2014, 19:10 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hm heb inmiddels het ticket van DB ontvangen, daar staat 9:30 als aankomsttijd op?
Dat moet je ons niet vragen, dat kun je zelf zien...

In ieder geval is de aankomsttijd die vermeld wordt bij de boeking bepalend voor de vertraging en je rechten op compensatie.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 01:18 
Sprinter

Citeer:
Citeer:
Dat moet je ons niet vragen, dat kun je zelf zien...
Beetje een flauwe reactie, nietwaar?
Citeer:
In ieder geval is de aankomsttijd die vermeld wordt bij de boeking bepalend voor de vertraging en je rechten op compensatie.

Groetjes,
Rian
Dat is het probleem, op bahn.de wordt 10:05 aangegeven, in de bevestigingsmail ook. Maar op het ticket zelf wordt 9:30 aangekomen. Het kan niet komen door verschil in aankomst/vertrek, aangezien de tijd vermeld op bahn.de wordt aangegeven als aankomst.

Ik zie nu wel dat op alle andere dagen de aankomsttijd op bahn.de 9:34 is.

Goed, ik denk dat DB mailen de beste oplossing is. In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties. Mocht er iemand zijn die toch nog een verklaring heeft, hoor ik het graag :)

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 10:09 
Maglev

Wat maakt het nou uit hoe laat die trein aankomt. Als je er maar in zit als de trein vertrekt. Bovendien heb je toch niet voor de snelste optie gekozen want anders was je wel met het vliegtuig gegaan.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 12:37 
Sprinter

Ik wil graag weten hoe laat de trein aankomt, aangezien ik maar een korte tijd heb om Poznań te bezoeken, ik heb namelijk 's middags een vlucht.
Op een paar uur is een half uur toch weer aardig wat tijd :)

Verder zie ik niet in wat het al dan niet kiezen voor de snelste optie te maken heeft met de aankomsttijd van mijn trein, maar goed.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 17:43 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik wil graag weten hoe laat de trein aankomt, aangezien ik maar een korte tijd heb om Poznań te bezoeken, ik heb namelijk 's middags een vlucht.
Ga er van uit dat de trein met twee uur vertraging aankomt is hij er eerder heb je wat extra tijd om rond te kijken.

Wat een gezeik over een halfuurtje, ga een dag eerder boek een hotelletje en je kunt volop rond kijken en kunt rustig naar het vliegveld vertrekken voor je vlucht.

Groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 17:48 
Trans-Siberië Express

09.30 of 10.05, lekker boeiend. Als je wat van Poznan wilt zien heb je aan een paar uur niet genoeg.
Had een hostel geboekt, dan kon je rustig de tijd nemen om alles te zien.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 20:34 
Sneltrein

Citeer:

Verder zie ik niet in wat het al dan niet kiezen voor de snelste optie te maken heeft met de aankomsttijd van mijn trein, maar goed.
Als je aankomt in Poznan Glowny, dan kan je mij de tram lijn 8 in een paar minuten bij Stare Browar zijn, dan ben je in het centrum van Poznan.
Wil je er iets specifieks bezichtigen?

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 23:16 
Sprinter

Oké even voor de duidelijkheid:
Ik heb deze constructie expres zo geboekt, omdat het mij leuk leek om de laatste directe nachttrein Amsterdam - Polen te nemen. Aangezien ik maandag weer andere verplichtingen heb, moet ik zondag de 14e wel terugvliegen (dag eerder vertrekken ging overigens ook niet). In eerste instantie was het mij niet te doen om het bezoeken van de stad Poznań, maar meer om de ervaring van de nachttrein. Dat terugvliegen vanaf Poznań de handigste keuze was, was puur toeval.
Echter, als ik toch ik Poznań ben wil ik de stad natuurlijk ook even bezoeken. Ik wilde gewoon weten van welke aankomsttijd ik uit kon gaan, zodat ik een grove planning kan maken. Ik snap natuurlijk ook dat een trein vertraging kan hebben, en hier heb ik zeker rekening mee gehouden in mijn schema.

Ik hoop dat jullie nu duidelijk hebben waarom ik graag de aankomsttijd wil weten.

Overigens reactie van DB gehad, volgens hen zou de trein aan moeten komen op de op de site vermelde tijd, 10:05 dus. Prima.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 23:18 
Sprinter

Citeer:
Citeer:

Als je aankomt in Poznan Glowny, dan kan je mij de tram lijn 8 in een paar minuten bij Stare Browar zijn, dan ben je in het centrum van Poznan.
Wil je er iets specifieks bezichtigen?
Bedankt voor de tip!
Wilde sowieso even een kijkje nemen in Stare Browar, en natuurlijk rondwandelen door Stary Rynek.
Verder leek het mij leuk om een klein ritje te maken met de sneltram, als ik daar nog tijd voor heb.

BerichtGeplaatst: 10 nov 2014, 06:48 
Maglev

Goh wat zijn deze leden toch aardig voor elkaar volop respect!

Vraagt wat en wordt helemaal de grond in getrapt.

Als ik vlieg ga ik ook van me vliegtijden uit en niet van vertraging tijden dat verwacht ik met de treinen ook. en om alles strak te plannen is het handig om te weten hoelaat je aankomt.

Ik vind het een kei cool idee dat hij de laatste nachttrein neemt en meteen terug naar huis vliegt!

Jeffrey

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00