World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 21:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 16 jan 2016, 09:00 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 19 okt 2008, 12:05
Berichten: 1076
Het zou nu zeker zijn dat de DB de CNL vanaf december afschaft. De ÖBB zou belangstelling hebben om een aantal verbindingen over te nemen waaronder Amsterdam-München.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 16 jan 2016, 10:48 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 16 nov 2008, 16:49
Berichten: 833
Jammer. Ik had liever innovatie in plaats van afschaffing gezien.

Bouw eens zo'n trein om naar uitsluitend 2-persoons slaapcoupees. Gevolg is dat de goedkoopste slaapplekken er niet maar zijn, maar de prijzen voor een privécoupée voor 1 of 2 mensen omlaag gaan. Eens kijken wat dat met de populariteit van de trein doet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 16 jan 2016, 11:58 
Offline
Maglev

Lid geworden op: 07 okt 2011, 08:34
Berichten: 462
Land: Nederland
Locatie: Enschede
De ÖBB heeft zeer nette, moderne en fijne nachttreinen. Ze hebben ook nog vrij recentelijk aangegeven in nieuwe slaaprijtuigen te willen investeren. Dat ze er nog in geloven zie je ook in de service terug, zelfs in de couchette krijg je er nog een prima ontbijt bij (verse broodjes in plaats van een 7-days croissantje). Ik zou de ÖBB op Amsterdam-München alleen maar toejuichen :D Nog mooier zou zijn als de huidige ÖBB-trein Wien-Düsseldorf verlengd zou worden naar Amsterdam, maar eerst maar hopen dat ze wat bestaande CNL-verbindingen gaan overnemen.

_________________
Mijn Flickr account


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 12:01 
Offline
Trans-Siberië Express
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 jun 2010, 00:10
Berichten: 898
Land: Nederland
Locatie: Breda
Het is zeker nog niet verloren. De Finse spoorwegen hebben ook recentelijk geïnvesteerd in nieuwe slaaprijtuigen. Het heeft allemaal te maken met het product dat je levert. Mensen willen Wifi, een strak interieur, mooie marketing. Afgelopen zomer had ik een splinternieuw Kroatisch couchetterijtuig tussen Ljubljana en Zurich. Schoon, stil en in de ochtend een lekker kopje koffie van de rijtuigbegeleider. Mensen zijn echt nog wel bereidt om van hun reis ook nog een beleving te maken, als het maar goed en duidelijk is geregeld. Neem ook in je tariefsysteem een voorbeeld aan low-cost airlines met een vaste duidelijke prijs.

_________________
mulțumesc


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 13:16 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 19 okt 2008, 12:05
Berichten: 1076
Volgens mij werken lowcost airlines niet met vaste duidelijke prijzen. Net als CNL is er een prijsstructuur die erop neerkomt dat hoe vroeger je boekt hoe minder je betaald. Alleen hebben lowcost airlines de neiging om er later toeslagen op te gooien. Naar mijn mening werkt CNL transparanter dan lowcost airlines.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 13:47 
Offline
Maglev

Lid geworden op: 27 jan 2008, 03:23
Berichten: 372
Citeer:
Volgens mij werken lowcost airlines niet met vaste duidelijke prijzen. Net als CNL is er een prijsstructuur die erop neerkomt dat hoe vroeger je boekt hoe minder je betaald. Alleen hebben lowcost airlines de neiging om er later toeslagen op te gooien. Naar mijn mening werkt CNL transparanter dan lowcost airlines.
Ik denk dat het wel wat ingewikkelder en dynamischer is dan alleen maar het idee vroeg boeken = goedkoper bij vliegmaatschappijen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 14:16 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:39
Berichten: 8161
Land: Nederland
Citeer:
Volgens mij werken lowcost airlines niet met vaste duidelijke prijzen. Net als CNL is er een prijsstructuur die erop neerkomt dat hoe vroeger je boekt hoe minder je betaald. Alleen hebben lowcost airlines de neiging om er later toeslagen op te gooien. Naar mijn mening werkt CNL transparanter dan lowcost airlines.
Ook lowcost airlines mogen tegenwoordig alleen nog maar adverteren met prijzen die all-inclusive zijn. Je moet daadwerkelijk voor die prijs een ticket kunnen boeken.
Citeer:
De ÖBB heeft zeer nette, moderne en fijne nachttreinen. Ze hebben ook nog vrij recentelijk aangegeven in nieuwe slaaprijtuigen te willen investeren. Dat ze er nog in geloven zie je ook in de service terug, zelfs in de couchette krijg je er nog een prima ontbijt bij (verse broodjes in plaats van een 7-days croissantje).
Alleen op hun eigen nachttreinen is dat het geval, toen ze een aantal jaar geleden nog het couchetterijtuig Belgrado-Wenen ter beschikking stelden (prima rijtuigen overigens) zat daar geen verdere service zoals een ontbijtje bij.

_________________
De ware reiziger heeft geen reden nodig om op reis te gaan (Goethe)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 14:54 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 16 nov 2008, 16:49
Berichten: 833
Citeer:
De ÖBB heeft zeer nette, moderne en fijne nachttreinen. Ze hebben ook nog vrij recentelijk aangegeven in nieuwe slaaprijtuigen te willen investeren. Dat ze er nog in geloven zie je ook in de service terug, zelfs in de couchette krijg je er nog een prima ontbijt bij (verse broodjes in plaats van een 7-days croissantje). Ik zou de ÖBB op Amsterdam-München alleen maar toejuichen :D Nog mooier zou zijn als de huidige ÖBB-trein Wien-Düsseldorf verlengd zou worden naar Amsterdam, maar eerst maar hopen dat ze wat bestaande CNL-verbindingen gaan overnemen.
Zouden ze die dienst met eigen materieel doen? Ik heb de neiging om te denken dat ÖBB het bestaande materieel overneemt, dat is straks immers over.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 18:11 
Offline
Trans-Siberië Express
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 jun 2010, 00:10
Berichten: 898
Land: Nederland
Locatie: Breda
Citeer:
Volgens mij werken lowcost airlines niet met vaste duidelijke prijzen. Net als CNL is er een prijsstructuur die erop neerkomt dat hoe vroeger je boekt hoe minder je betaald. Alleen hebben lowcost airlines de neiging om er later toeslagen op te gooien. Naar mijn mening werkt CNL transparanter dan lowcost airlines.
Lowcost airlines werken veelvuldig met goede acties, en wat Andries al zei, extra toeslagen zijn niet meer toegestaan. Nachttreinen zouden moeten inspelen op het feit dat je uitgerust op je bestemming aankomt, je in een hotel slaapt en veel bagage mee kunt nemen. Dit is bij airlines vaak/nagenoeg altijd altijd een probleem en kost meer.

_________________
mulțumesc


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 18:52 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 19 okt 2008, 12:05
Berichten: 1076
Nogmaals: lowcost airlines berekenen toeslagen voor o.a. bagage inchecken en met creditcard betalen. De prijzen waar ze mee adverteren zijn kale prijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 20:07 
Offline
Trans-Siberië Express
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 jun 2010, 00:10
Berichten: 898
Land: Nederland
Locatie: Breda
Redelijk offtopic, maargoed: Creditcard toeslagen zijn niet iets geks, dat gebeurt bij veel meer aankopen. Vaak is alleen een bepaald creditcard type een paar euro duurder. Daarbij is het een trend bij luchtvaartmaatschappijen mensen te laten betalen voor bagage, kijk bijvoorbeeld naar KLM. Hier doe ik overigens nooit aan mee, mijn backpack pak ik altijd zo in dat ie net mee kan als handbagage.

Dus nogmaals: Hier valt voor nachttreinen natuurlijk wel wat te halen, aangezien je mag meenemen wat je kunt tillen.

_________________
mulțumesc


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 21:19 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 28 okt 2011, 18:44
Berichten: 565
Land: Nederland
Locatie: Irgendwo im Osten
Denk dat Amsterdam - München nog steeds potentie heeft. Naar mijn mening was de CNL erg duur en de prijs-kwaliteitverhouding slecht. De prijzen moeten wel reëel blijven (100€ enkele reis in een 6-persoonscoupe is te gek voor woorden) en op het laatste moment ook betaalbaar zijn. Vind daarom dat ze met een minimumtarief moeten werken (enkele reis max. 50) en dat dit naar gelang de drukte van de trein en reisperiode moet variëren. Tijdens het hoogseizoen zijn de prijzen uiteraard hoger, maar bijvoorbeeld half april zal men een week van te voren nog een ticket moeten kunnen kopen voor €50 of 60 euro. Concurrentie is niet verkeerd en ik denk dat dit zal kunnen helpen. Mensen willen in de huidige tijd niet 3 maanden van te voren een ticket boeken, die tijden zijn voorbij en daar moet men op kunnen inspelen.

Amsterdam - Warschau is een ander verhaal, omdat ik een lang traject is en bovendien zijn er veel goedkope maatschappijen die op Warschau vliegen. Dit speelt ongetwijfeld een rol. Denk daarom dat die verbinding niet meer rendabel is.

_________________
Hajrá Magyarország


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 23:03 
Offline
Maglev

Lid geworden op: 27 jan 2008, 03:23
Berichten: 372
Citeer:
Nogmaals: lowcost airlines berekenen toeslagen voor o.a. bagage inchecken en met creditcard betalen. De prijzen waar ze mee adverteren zijn kale prijzen.
Ryanair rekent geen extra kosten voor een transactie met een cc, dit geldt ook voor ideal. :!:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 23:46 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 28 okt 2011, 18:44
Berichten: 565
Land: Nederland
Locatie: Irgendwo im Osten
Ryanair rekent een kleine toeslag voor de cc (nog geen euro als het goed is). Wizz echter niet. Bij sommige maatschappijen mag je flink dokken voor een betaling met een cc: bijv. 10€ extra bij Eurowings.

_________________
Hajrá Magyarország


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 18 jan 2016, 10:05 
Offline
Maglev

Lid geworden op: 07 okt 2011, 08:34
Berichten: 462
Land: Nederland
Locatie: Enschede
Formeel rekent Wizz €8,00 per enkele reis, maar die wordt ongeacht de betalingswijze gerekend. Als je een ticket zoekt zie je de prijs al staan inclusief deze toeslag, dus ik reken het niet echt meer mee. Voorheen zat er nog wel verschil in de administratiekosten tussen verschillende betalingsmethoden (zoals niks bij betaling met een Wizzcreditcard of €4,00 bij een bankoverschrijving).

Voor Amsterdam-München is er denk ik ook nog wel genoeg potentie, het voordeel van (nacht)treinen is ook dat ze niet alleen vervoer voorzien tussen het begin- en eindpunt, maar ook tussen de tussengelegen stations. Arnhem-Augsburg of Duisburg-Ulm zijn ook te doen met een nachttrein Amsterdam-München. Op Amsterdam-Warszawa is voor een nachttrein daarbij vooral het probleem dat veel steden op de route in de buurt liggen van een lowcostvliegveld dat ook de tussengelegen routes al bedient (luchthavens Eindhoven, Köln/Bonn, Dortmund, Münster/Osnabrück, Berlin-Schönefeld, Poznań, Łódź, Warszawa Chopin & Modlin).

_________________
Mijn Flickr account


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.
[ GZIP: Off ]