World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 21:17

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 24 jan 2016, 03:29 
Trans-Siberië Express

Ook de grote mainstream airline als KLM, LH etc rekenen 10 of 15 eur aan boekingkosten mee-het varieert nog steeds of ze dat meteen melden.
Door de EU is bepaald dat betaalwijzen nooit meer mogen kosten als daadwerkelijk-voor Crcrds is dat beperkt tot 2 of 3 %-en dat doen Ryan etc nu netjes. Vueling-die al enkele malen hiervoor zijn beboet (low cost van Iberia) nog niet, merkte ik pas. Maar ik laat het maar aan de consumentenbond over om daar tegen in te gaan.
Verder denk ik, dat voor veel mensen die toch goedkoop snachts willen reizien, die fernbusse toch vel aantrekkelijker zijn-geen langswanderende schooiers/dieven, gecontroleerde toegang etc. Heb al ettelijke malen met Polksibus, Eurolines etc zo gereisd. En voor 20/30 euries naar bvb BUDapest, WAW, Krakow etc vliegen-plan dat zo dat NS naar EHV niks extra kost-dar kan een trein en zelfs geen Fernbus tegenop.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2016, 22:31 
Trans-Siberië Express

Citeer:
[quote="Timon91" Ik zou de ÖBB op Amsterdam-München alleen maar toejuichen :D Nog mooier zou zijn als de huidige ÖBB-trein Wien-Düsseldorf verlengd zou worden naar Amsterdam, maar eerst maar hopen dat ze wat bestaande CNL-verbindingen gaan overnemen.
Zouden ze die dienst met eigen materieel doen? Ik heb de neiging om te denken dat ÖBB het bestaande materieel overneemt, dat is straks immers over.[/quote]

Ik ook! Het zou echt fantastich zijn.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2016, 15:18 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Het bestaande CNL materieel is reeds afgeschreven. Denk dat dit evt. nog voor een habbekrats aan het buitenland zal worden verkocht.
De verbinding Amsterdam - München kun je niet zomaar schrappen, omdat er potentie in zit. Verwacht dat deze blijft, maar dan in een andere vorm.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2016, 17:09 
Trans-Siberië Express

Het huidige materiaal is inderdaad totaal uitgeleefd en vervallen. Daar kun je echt niet mee aankomen.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2016, 21:09 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De verbinding Amsterdam - München kun je niet zomaar schrappen, omdat er potentie in zit. Verwacht dat deze blijft, maar dan in een andere vorm.
DB heeft van geen enkele van de nog overgebleven nachttreinen gezegd dat er te weinig reizigers zouden zijn. Ze hebben in feite allemaal potentieel, maar niet met de enorme overhead die DB nu heeft.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 27 jan 2016, 08:21 
Maglev

Van de Citynightline zijn met name de zitrijtuigen en de couchetterijtuigen antiek. De slaaprijtuigen zijn nog relatief nieuw.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2016, 14:21 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Nogmaals: lowcost airlines berekenen toeslagen voor o.a. bagage inchecken en met creditcard betalen. De prijzen waar ze mee adverteren zijn kale prijzen.
Vaak ben je niet verplicht om met een creditcard te betalen, maar zijn er ook andere betaalwijzes mogelijk. En dat je moet betalen voor ruimbagage op korte vluchten: ja, natuurlijk. Handbagage is echter bijna altijd inbegrepen. Voor extra services betaal je inderdaad meer. Dat is ook logisch, want waarom zou iemand die slechts 8 kg handbagage meeneemt evenveel moeten betalen als iemand die daarnaast nog twee zware koffers van 15 en 20 kg meeneemt? Juist bij vliegen is het gewicht ook van belang, en op korte vluchten zijn veel reizigers die maar weinig bagage meenemen; in tegenstelling tot intercontinentale vluchten waar vaak wel een behoorlijk gewicht aan ruimbagage inbegrepen zit in de ticketprijs, zeker bij de reguliere niet-lowcost airlines. Bij Emirates en Delta kon ik in ieder geval meer dan voldoende meenemen (rond de 30 kg).

Ik zie het betalen voor ruimbagage absoluut niet als een toeslag, dat zijn gewoon kosten voor een aanvullende service. Net als dat je op een korte vlucht vaak ook moet betalen voor wat te eten of drinken.

BerichtGeplaatst: 27 jan 2016, 22:56 
Maglev

Trein vs. vleigtuig :lol:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6717897 ... koper.html

BerichtGeplaatst: 28 jan 2016, 12:50 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Van de Citynightline zijn met name de zitrijtuigen en de couchetterijtuigen antiek. De slaaprijtuigen zijn nog relatief nieuw.
De slaaprijtuigen van en naar Praag zijn eigendom van CD en naar Warschau van de PKP die zouden dan weer teruggaan naar de rechtmatige eigenaren :)

BerichtGeplaatst: 27 apr 2016, 19:11 
Site Admin

De kogel is door de coupé, de ÖBB neemt het zooitje over:

http://www.werkstattatlas.info/news/bet ... -bahn.html

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 27 apr 2016, 22:52 
Maglev

Citeer:

Goed nieuws !
En ik ben ook al fan van het nieuwe concept voor de Liegewagen. Betaalbaar en toch prive voor alleenreizenden en koppels.

http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 9,page=all

BerichtGeplaatst: 28 apr 2016, 13:07 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Nogmaals: lowcost airlines berekenen toeslagen voor o.a. bagage inchecken en met creditcard betalen. De prijzen waar ze mee adverteren zijn kale prijzen.
Vaak ben je niet verplicht om met een creditcard te betalen, maar zijn er ook andere betaalwijzes mogelijk. En dat je moet betalen voor ruimbagage op korte vluchten: ja, natuurlijk. Handbagage is echter bijna altijd inbegrepen. Voor extra services betaal je inderdaad meer. Dat is ook logisch, want waarom zou iemand die slechts 8 kg handbagage meeneemt evenveel moeten betalen als iemand die daarnaast nog twee zware koffers van 15 en 20 kg meeneemt? Juist bij vliegen is het gewicht ook van belang, en op korte vluchten zijn veel reizigers die maar weinig bagage meenemen; in tegenstelling tot intercontinentale vluchten waar vaak wel een behoorlijk gewicht aan ruimbagage inbegrepen zit in de ticketprijs, zeker bij de reguliere niet-lowcost airlines. Bij Emirates en Delta kon ik in ieder geval meer dan voldoende meenemen (rond de 30 kg).

Ik zie het betalen voor ruimbagage absoluut niet als een toeslag, dat zijn gewoon kosten voor een aanvullende service. Net als dat je op een korte vlucht vaak ook moet betalen voor wat te eten of drinken.
De kosten liggen dus niet in het gewicht, maar in de HANDling die die bagage kost. Al snel 20-30 eur. Daarom hebben op lange vluchten veel airlines een ´´piece/concept/aantal bepaalt eventueel bijbetalen, niet zozeer gewicht.Zelf ben ik aan de magere en kleine kant, net 62 kg, die moddervette Hongaar die naast me zit van ruim 118 kg hoeft ook niet bij te betalen.
Ben nu net zelf dus volop aan het vliegen met vooral WIZZair, de RYAN van het oude Oostblok/vaak genoeg naar bvb WAW of BUD voor 25 eur, van-nar EINdhoven. Daar moet je trouwens wel extra bijbetalen voor een GROTE handbagage, enkel de kleine, die je onder de stoel kan schuiven, is gratis-inclusive. Een knul die op BUD zijn koffertje moest laten uitmeten moest ter plekke 45 eur bijbetalen/was net 2 cm te lang-breed.
Verder verschillen al die low/budget airlines als zon en maan/elk heeft zijn eigen concept en dat verandert ook nog vaak zat. Vind het een sport het geheel zonder onnodig bijbetalen te doen en dat lukt me aardig. Zelfs bij RYAN kan je inmiddels zonder extra kosten met I/Deal betalen.

BerichtGeplaatst: 28 apr 2016, 14:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Zelf ben ik aan de magere en kleine kant, net 62 kg, die moddervette Hongaar die naast me zit van ruim 118 kg hoeft ook niet bij te betalen.
Moddervet? Fijn om te weten dat jij mensen beoordeelt op hun gewicht. :roll: Ik ben zelf ook iets boven de 110 kg en ik ben dan misschien stevig, dik, hoe je het maar noemen wilt, maar moddervet?

BerichtGeplaatst: 30 apr 2016, 07:24 
Site Admin

En we gaan weer terug naar de CNL nieuwtjes :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 01 mei 2016, 10:31 
Trans-Siberië Express

Citeer:

Afwachten welke verbindingen ze echt overhouden. Ik heb nog nergens bevestiging gezien dat de CNL naar Amsterdam zou blijven.

Groetjes,
Rian

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00