World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 okt 2017, 19:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 01 mei 2016, 12:11 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 28 okt 2011, 18:44
Berichten: 565
Land: Nederland
Locatie: Irgendwo im Osten
CNL nieuwtjes zijn er niet, behalve dat de ÖBB de nachttreinen over gaat nemen. CNL is een falend concept: duur en matige kwaliteit. Kan door de ÖBB alleen maar beter worden.
Inderdaad nergens een bevestiging van welke nachttreinen blijven of opnieuw worden ingevoerd.

Anti censuur!

_________________
Hajrá Magyarország


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 03 mei 2016, 13:52 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 08 jul 2010, 15:17
Berichten: 523
Vrij simpel: het CNL Amsterdam-Zurich/Munchen is weg per december 2017.
Edit:
http://locov.nl/Images/Locov%202016-677 ... 374810.pdf
Citeer:
U vraagt onze voorkeur bij twee mogelijke maatregelen om de opheffing van City Night Line te compenseren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016, 20:53 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 19 okt 2008, 12:05
Berichten: 1074
ÖBB zal de CNL Amsterdam-München/Zurich niet overnemen. Wel komt er een verbinding Düsseldorf-Innsbruck via München. Ook de EN Keulen-Warschau/Praag zal verdwijnen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016, 23:59 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:17
Berichten: 982
Land: Nederland
Al gaan er wel geruchten dat de ÖBB "de mogelijkheid onderzoekt om door te rijden naar Nederland"

_________________
Treinreis en Budapestpromotor!

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016, 19:23 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:39
Berichten: 8141
Land: Nederland
Volgens mij is één van de pijnpunten dat ProRail vrij hoge vergoedingen vraagt voor het gebruik van het spoor.

Aan de andere kant zal er zeker nog wel een markt zijn om Amsterdam per nachttrein bereikbaar te houden.

_________________
De ware reiziger heeft geen reden nodig om op reis te gaan (Goethe)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016, 19:52 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:17
Berichten: 982
Land: Nederland
Ander puntje is volgens mij de autorijtuigen; De ÖBB wil autorijtuigen aan het ding hangen, en het is zowel met rangeren in Duitsland, als met afladen in Nederland lastig. (dat laatste kan bijvoorbeeld alleen in Den Bosch)

_________________
Treinreis en Budapestpromotor!

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016, 19:53 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 08 apr 2007, 20:23
Berichten: 750
Citeer:
Volgens mij is één van de pijnpunten dat ProRail vrij hoge vergoedingen vraagt voor het gebruik van het spoor.
Het is maar wat je "vrij hoog" noemt. Duitsland is bij mijn weten een stuk duurder.

Groetjes,
Rian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 07 jun 2016, 21:34 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:39
Berichten: 8141
Land: Nederland
Citeer:
Ander puntje is volgens mij de autorijtuigen; De ÖBB wil autorijtuigen aan het ding hangen, en het is zowel met rangeren in Duitsland, als met afladen in Nederland lastig. (dat laatste kan bijvoorbeeld alleen in Den Bosch)
Dan kan men altijd nog kiezen voor een route Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven-Venlo-Mönchengladbach-Neuss-Düsseldorf en dan verder richting zuiden. Enige nadeel is dat je dan moet kopmaken in Mönchengladbach. Of je gaat gelijk kopmaken in Den Bosch als de autorijtuigen zijn aangekoppeld en dan verder via Nijmegen richting Arnhem en Düsseldorf.

Wellicht is het ook ergens in de regio Amsterdam een eenvoudige autotreinterminal te maken waar de autorijtuigen geladen kunnen worden. Bijvoorbeeld bij het opstelterrein Watergraafsmeer waar de nachttreinen overdag sowieso naar toe gerangeerd worden. Reizigers kunnen dan bv. via de toegang tot het NedTrain-terrein aan de Carolina MacGillavrylaan naar de autorijtuigen rijden. Vroeger gebeurde het in Amsterdam Amstel en reden auto's door het station via een hellingbaan het perron op. Maar die hellingbaan is er niet meer, en in Amstel zal er sinds de metro is aangelegd geen capaciteit meer zijn om autotreinen te laden. Aan de andere kant kunnen Nederlandse automobilisten natuurlijk ook prima in Düsseldorf de autotrein nemen, dat is helemaal niet zover rijden vanuit Nederland en het scheelt weer extra rangeren.

Maar in het geval van de optie in de Watergraafsmeer is het vrij simpel: de auto's worden eerst geladen op station Amsterdam Watergraafsmeer (en eventueel kunnen passagiers daar al instappen), dan wordt de trein naar Amsterdam Centraal gereden en vanaf daar gewoon de gebruikelijke route richting Utrecht, Arnhem, Düsseldorf en verder.

_________________
De ware reiziger heeft geen reden nodig om op reis te gaan (Goethe)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 08 jun 2016, 16:20 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 19 okt 2008, 12:05
Berichten: 1074
En belangrijk: wie gaat de bouw van zo'n autoterminal betalen. Maar mocht ÖBB ooit besluiten door te rijden naar Nederland dan kan dat toch ook zonder autowagons op het traject Düsseldorf-Amsterdam? Een omweg maken om Den Bosch aan te doen lijkt me niet aantrekkelijk voor reizigers zonder auto.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CNL nieuwtjes
BerichtGeplaatst: 08 jun 2016, 17:27 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:39
Berichten: 8141
Land: Nederland
Dat zei ik hierboven ook al, naar Düsseldorf is het vanuit Nederland natuurlijk maar een klein stukje rijden; vanuit grote delen van Nederland 1-2 uur. En in Düsseldorf zijn die voorzieningen al aanwezig. Al helemaal als je via Den Bosch zou willen rijden is het onzin; dat is per auto maar 1,5 uur vanaf Düsseldorf.

Het lijkt mij dus geen noodzaak om een autotreinterminal in Nederland te hebben als ÖBB de nachttreinen naar Amsterdam zou uitvoeren. Of ÖBB moet er zelf de toegevoegde waarde van inzien, maar dan zal het een terminal in Amsterdam moeten worden. Maar dan betalen ze zelf maar die terminal; wat mij betreft hoeft er geen geld naar een voorziening die vooral interessant is voor de hogere middenklasse. Want de auto mee op de trein, dat is bepaald niet goedkoop.

_________________
De ware reiziger heeft geen reden nodig om op reis te gaan (Goethe)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.
[ GZIP: Off ]