World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 21:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 06:45 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Goed nieuws :) Je kunt weer met de trein van Warschau naar Vilnius wel met 2x overstappen maar prima te doen. Voorlopig alleen op vrijdag, zaterdag en zondag. http://www.seat61.com/Lithuania.htm#Warsaw-Vilnius by train

BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 14:17 
Maglev

Citeer:
Goed nieuws :) Je kunt weer met de trein van Warschau naar Vilnius wel met 2x overstappen maar prima te doen. Voorlopig alleen op vrijdag, zaterdag en zondag. http://www.seat61.com/Lithuania.htm#Warsaw-Vilnius by train
Waarbij in de richting Warszawa-Vilnius wel een overnachting onderweg nodig is (in Bialystok of Kaunas)...
We zijn nog ver van een geloofwaardige bediening...

BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 15:41 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Voor snelheid kun je beter met de bus maar voor de reizigers is dit een goed alternatief, ik denk dat je je best kunt vermaken in Bialystok of in Kaunas :D

BerichtGeplaatst: 21 sep 2016, 15:27 
Trans-Siberië Express

Ik ben wel blij met deze verbinding. Voor mij is het voordeel dat ik bij zeer slecht kan terugvallen op de trein om in Litouwen te komen. Ook biedt het mij de mogelijkheid om in één weekend van Nederland naar Daugavpils in Letland te reizen, wat voorheen onmogelijk was met alleen treinen en fietsen. Dat maakt een reisje naar Latgale mogelijk ook met slechts één week vakantie :D

Ik heb deze zomer al in de trein gezeten, maar alleen het Poolse deel van het traject. Jammer dat het lichte troep is. Voorstadtreinen gebruiken voor grensoverschrijdend vervoer..het wordt steeds gekker. Die oude trein die ik in enkele reisverslagen voorbij heb zien komen was veel leuker. Uit het raam hangen en foto's maken is er niet meer bij. Voordeel is wel dat het een regionale trein is, en geen intercity. Desondanks stop de trein alleen op de grotere stations waar de TLK ook stopt.

Het type trein wat rijdt, reed al tussen Bialystok en Suwalki. Twee treinen per dag rijden nu door naar Marijampole en verder naar Kaunas.

Helaas zijn er niet alleen voordelen: Sinds deze trein er is, is het stoptreintje naar Wit-Rusland opgeheven. De treinen rijden nog, maar tot aan Kuznica, dat op een steenworp afstand van de grens ligt.

Maar er lijkt toch weer een toch weer een trein te zijn: http://www.rw.by/en/corporate/press_cen ... nd_jsc_pk/
Deze trein rijdt een langere afstand dan de dienst die er voorheen was en het is een intercity geworden. Jammer, want een stoptreintje is veel flexibeler en er gaan al genoeg langeafstandstreinen de grens over.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00