Wat België betreft:
Code:
De werknemers bij het spoor zullen de volgende drie weken geen bijkomende acties te voeren die de reizigers zullen treffen. Wel kunnen er ‘ludieke’ acties komen. Dat heeft de Christelijke vakbond gezegd na afloop van het gemeenschappelijk vakbondsoverleg, meldt VRT-radio.
De vakbonden van het Belgische spoorwezen zaten dinsdagmiddag aan tafel om een gezamenlijk actieplan voor het spoor af te spreken. Ze bekeken of er, los van de aangekondigde stakingen vanaf 24 november, ook nog aanvullende specifieke acties gevoerd zouden worden.
De bonden beslisten om geen bijkomende acties te voeren die de reizigers zullen treffen - lees: nog meer stakingen. Wel komen er mogelijk ‘ludieke acties’. Dat kan bijvoorbeeld gaan om het uitdelen van pamfletten aan de reizigers of betogen aan de hoofdzetel van de NMBS.
Vandaag (6 november 2014) werd er dus blijkbaar niet gestaakt. Integendeel er werden 10 extra treinen ingezet heb ik horen zeggen naar Brussel om betogers te vervoeren. Ik spreek me niet uit voor of tegen stakers en wil hier geen politieke discussie uitlokken laat dit duidelijk zijn.
24/11/2014: provincies Luik, Luxemburg, Limburg en Antwerpen (provinciale stakingen) dus m.a.w. blijf uit een trein uit want het word dikke miserie
8/12/2014: Brussel, Waals- en Vlaams-Brabant aan de beurt. Met kans dat ook nationaal alles plat ligt als Brussel staakt.
15/12/2014: grote nationale staking
Zijn er nog mensen die extra info hebben?