World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 nov 2017, 21:18

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 12 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 10:56 
Intercity

Land: Nederland
Citeer:
Ten eerste klopt de informatie op de interrailsite niet en vertrekt dus vanaf een andere plek. Na compleet de verkeerde kant op gestuurd te zijn uiteindelijk het kantoortje van Metro gevonden en voor 45 euro(dat is 1/5e vabn mijn interrailticket) een enkele reis kunnen bemachtigen.
De bus was mooi op tijd en het was een mooie bus, maar het ding stopte om de haverklap voor pauze's, waarbij het (grote) licht een kwartier tot een half uur aanging. verder een stuk of 5/6 kinderen in de bus die vanaf de grens herrie aan het maken waren. Al met al een niet geheel fijne nacht dus.
Kan ik me precies voorstellen in de zomer .... maar zoals ik al schreef : ik zou ook nooit een nachtbus gepakt hebben en dat hij vaak stopte schreef ik ook en overdag is dat voor mij een welkome bijkomstigheid :-)
Maar zooo kapot zul je wel niet geweest zijn van die trip want je zat om 11.17 al weer op Internet bij een andere topic hier in het forum :-D
Had je trouwens even op een van mijn bijdragen gereageerd dan hat ik je kunnen inlichten over het verkooppunt van de tickets en de vertrekplaats van de bus .
Maar ja .... jullie als ' moderatoren ' denken zo te zien alles zelf beter te kunnen en geen hulp van anderen , zelfs die het trajekt al ettelijke keren gedaan hebben , nodig te hebben . Whatever ....
Fijne reis nog verder !

BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 20:35 
Intercity

Citeer:
Ik heb uiteindelijk toch maar voor de nachtbus gekozen, maar wat een drama zeg.

Ten eerste klopt de informatie op de interrailsite niet en vertrekt dus vanaf een andere plek. Na compleet de verkeerde kant op gestuurd te zijn uiteindelijk het kantoortje van Metro gevonden en voor 45 euro(dat is 1/5e vabn mijn interrailticket) een enkele reis kunnen bemachtigen.

De bus was mooi op tijd en het was een mooie bus, maar het ding stopte om de haverklap voor pauze's, waarbij het (grote) licht een kwartier tot een half uur aanging. verder een stuk of 5/6 kinderen in de bus die vanaf de grens herrie aan het maken waren. Al met al een niet geheel fijne nacht dus.

Daarnaast een chauffeur die ook niet al te vriendelijk was en vooral veel haast had de hele tijd (toen ik in Istanbul na een minuut of 2 de bus nog niet uit was, kwam ie maar even gebaren dat ik toch echt uit moest stappen). De steward daarintegen was wel erg vriendelijk, al was zijn kennis van buitenlandse talen ook niet echt je van het.

T zal dus waarschijnlijk voorlopig weer de laatste keer zijn dat ik een nachtbus neem, want de hele middag liggen slapen, terwijl je eigenlijk Istanbul moet verkennen, schiet ook niet op :roll:
Volgens mij ben je opgelicht, want ik hoefde maar 35 euro te betalen (rond 15 juni).

En de informatie op de site klopt inderdaad niet. Er staat dat je naar de KTEL-busservice moet, maar daar wezen ze me door naar Metru Zurism (hetgeen ik in eerste instantie niet vertrouwde, vanwege de naam :P).

BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 22:54 
Site Admin

35 euro is het studententarief, en laat ik nou geen studentenpas hebben (en ook geen student zijn ;-))

Maar de informatie op de site klopt(e) inderdaad niet, ik heb dit gister doorgegeven :)

en @hasip: Ik denk absoluut niet alles beter te kunnen, maar ik ben op reis en zit dus niet 24/7 achter mn netbook. Ik lees de dingen die ik nodig denk te hebben of die misschien van pas komen, en reageer ook ongeveer op die wijze, en dat heeft verder helemaal niks met het beter weten te maken. Sterker nog, ik was tot een week of 2 terug nog nooit zuidelijker als Budapest of Zagreb geweest... Hoe moet ik het dan beter weten?

Misschien is het handig om dat soort informatie er alvast ongevraagd bij te zetten, mocht ik er niks aan hebben, dan misschien iemand anders ;)

Groeten!

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011, 09:53 
Intercity

Citeer:
denk absoluut niet alles beter te kunnen, maar ik ben op reis en zit dus niet 24/7 achter mn netbook. Ik lees de dingen die ik nodig denk te hebben of die misschien van pas komen, en reageer ook ongeveer op die wijze
Ja , in je reactie stond dat je niet van plan was zoveel geld uit te geven voor die rit van 10 uur en daarmee was voor mij de kous af en dus onnodig om informatie door te geven over hoe en waar je een ticket kunt kopen .
Wat Metro Turizm betreft , dit is een van de betere busmaatschappijen van Turkije waarvan ik al jaren gebruik maak en op hun site kun je zonder probleem alle verbindingen in Turkije boeken en de tickets afprinten evenals de verbindingen/tickets vanuit Turkije naar het buitenland ( Griekenland , Bulgarije , Roemenie ) maar helaas ( nog ) niet de tickets voor de bussen die in het buitenlend vertrekken naar Turkije .

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011, 18:46 
Site Admin

Ik was in eerste instantie ook niet van plan om zoveel geld uit te geven aan een busreis, maar een mens kan zich bedenken :wink:

Maar zoals ik al zei, je had het er ook neer kunnen zetten voor de volgende die deze reis wil maken. Dan hoeft die het niet nog een keer te vragen :roll: :wink:

Maargoed, ik ben dr gekomen, en ook weer tot de conclusie gekomen dat reizen per bus niks voor mij is :D

En dus ga ik zo maar is op zoek maar trein 81032 die mij in ruim 21 uur Naar boekarest gaat brengen 8)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 21 jul 2011, 12:46 
Stoptrein

Vanuit Skopje is het erg makkelijk om in Thessaloniki te komen. Er gaan diverse bussen en het is ook mogelijk om een minibusje te laten rijden (25 euro). Vannacht vanuit Athene naar Thessaloniki en daar de bus proberen te regelen naar Istanbul. Zal wel lukken, ik hoop alleen dat ze niet vol zitten al :( dan heb ik een probleem....

BerichtGeplaatst: 21 jul 2011, 12:58 
Maglev

Hallo,
Citeer:
Vanuit Skopje is het erg makkelijk om in Thessaloniki te komen.
Ben jij daar zeker van ? Volgens de officiele website www.sas.com.mk zijn er maar drie bussen per week...

Groeten,
Bart W.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2011, 18:21 
Stoptrein

Citeer:
Hallo,
Citeer:
Vanuit Skopje is het erg makkelijk om in Thessaloniki te komen.
Ben jij daar zeker van ? Volgens de officiele website http://www.sas.com.mk zijn er maar drie bussen per week...

Groeten,
Bart W.
ja daar ben ik zeker van. Ik kom er immers net vandaan! In het station is een toeristen office. Daar kun je de bus boeken. Kost je 21 euro of 1280 denar. Het is ook niet via de landelijke busdienst waarmee je naar Thessaloniki gaat. Het is een privaat bedrijf. En zij hebben er natuurlijk belang bij om vaker te rijden als er veel vraag naar is!

BerichtGeplaatst: 21 jul 2011, 20:19 
Intercity

Citeer:
Vanuit Skopje is het erg makkelijk om in Thessaloniki te komen. Er gaan diverse bussen en het is ook mogelijk om een minibusje te laten rijden (25 euro). Vannacht vanuit Athene naar Thessaloniki en daar de bus proberen te regelen naar Istanbul. Zal wel lukken, ik hoop alleen dat ze niet vol zitten al :( dan heb ik een probleem....
In Juni kon ik de bus nog boeken 5 uur voor vertrek. Metrozurism/Crazyholidays oid heet het bedrijf, als je bij aankomst in Thessaloniki naar het informatiehokje gaat en vraagt naar een bus richting Istanbul krijg je een kaartje met adres.

Mij kostte het 35 euro icm. studentenkaart.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2011, 22:15 
Maglev

Citeer:
ja daar ben ik zeker van. Ik kom er immers net vandaan! In het station is een toeristen office. Daar kun je de bus boeken. Kost je 21 euro of 1280 denar. Het is ook niet via de landelijke busdienst waarmee je naar Thessaloniki gaat. Het is een privaat bedrijf. En zij hebben er natuurlijk belang bij om vaker te rijden als er veel vraag naar is!
Prima prima, kan je me de naam van dat bedrijf geven ? Zal dit in september willen gebruiken.

Bedankt.
Bart W.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2011, 12:42 
Stoptrein

Citeer:
Citeer:
Prima prima, kan je me de naam van dat bedrijf geven ? Zal dit in september willen gebruiken.

Bedankt.
Bart W.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, maar er is maar 1 toeristen office in het station. Is niet te missen!

BerichtGeplaatst: 10 okt 2011, 00:35 
Trans-Siberië Express

Even een quote uit deze topic van Andries met de stand van zake van 3 maart:
Citeer:
Voor 3 maart staan de volgende treinen er in:

Athene 06:50, Thessaloniki 11:54 (IC 70)
Athene 07:53, Thessaloniki 12:20 (ICE 50)
Athene 09:21, Thessaloniki 15:02 (sneltrein 500)
Athene 10:51, Thessaloniki 15:50 (IC 52)
Athene 13:21, Thessaloniki 18:31 (IC 54)
Athene 14:52, Thessaloniki 20:51 (sneltrein 502)
Athene 19:29, Thessaloniki 23:55 (ICE 56)
Athene 20:39, Thessaloniki 01:48 (IC 74)
Athene 22:55, Thessaloniki 05:36 (sneltrein 504)
Athene 23:59, Thessaloniki 07:18 (sneltrein 604)

Noot: Sneltrein 504 heeft alleen couchette- en slaaprijtuigen. Sneltrein 604 heeft mogelijk ook een couchetterijtuig.
Vandaag:

Athene 07:18, Thessaloniki 12:41 (IC 51)
Athene 10:18, Thessaloniki 15:41 (IC 53)
Athene 12:18, Thessaloniki 17:41 (IC 55)
Athene 14:18, Thessaloniki 19:46 (IC 57)
Athene 16:16, Thessaloniki 21:39 (IC 59)
Athene 18:18, Thessaloniki 23:41 (IC 61)
Athene 23:55, Thessaloniki 06:01 (sneltrein 501)

Van de 8 dagtreinen zijn er dus 6 over, en het zijn nu wel allemaal IC's (hoge toeslag).
Van de 3 nachttreinen (nacht-IC meegerekend) is er 1 nachttrein over.

In de nachttrein rijden geen slaaprijtuigen en geen couchettes meer.

Veel dieper had de OSE volgens mij niet kunnen zakken :|

BerichtGeplaatst: 10 okt 2011, 10:40 
Trans-Siberië Express

^^ Positief is wel dat de IC's mooi verdeeld zijn over de dag en in een gecadaniseerde dienstregeling rijden. En ja, helaas geen slaap- en couchetterijtuigen meer (die rijden dan nergens meer bij de OSE), maar er is in ieder geval nog een goedkoper alternatief. Het had ook nog slechter kunnen zijn in een land als Griekenland.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2011, 10:47 
Maglev

Het blijft bizar dat er op zo'n belangrijke lijn die voor miljoenen Euro's (van de EU) is opgeknapt er zo weinig treinen rijden. Bovendien zou die lijn enorm concurrerend kunnen zijn met vliegtuig, auto en bus vanwege de snelle reistijden. Materieel is er genoeg; veel staat nu werkloos langs de kant.

Ik zeg: OSE er uit knikkeren en aanbesteden. DB, SNCF, Veolia, Arriva of een andere partij kan er vast wel een winstgevende lijn van maken.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2011, 09:39 
Maglev

Hier (PDF) staat overigens de dienstregeling. Er zijn dus overdag ook nog 2 toeslagvrije verbindingen Athene - Thessaloniki met overstap in Paleopharsalos (vroege verbinding) of Larissa (late verbinding).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 12 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00