Leipzig, Regensburg, Nürnberg; welke stad bevelen jullie aan?
In mijn agenda voor het komende jaar heb ik een lang weekend weg vastgelegd van 28 februari tot en met 3 maart. Ik gebruik natuurlijk wel vaker de trein om er leuk een weekend tussenuit te gaan, en ik kies dan telkens voor een bestemming in België of Duitsland. Ook deze keer zou ik weer willen kiezen voor een plaats in Duitsland. Voor het kiezen van de bestemming zou ik jullie advies willen inwinnen.
Ik houd er veel van om overdag een tijd lang rond te dralen in een (historische) stad. Met een plattegrond in mijn hand, kijk ik dan wat rond en ik maak vaak foto’s van pleinen, parken, bruggen, treinstations of haast alle andere denkbare monumenten. Als er in plaats veel van zulke dingen aanwezig zijn én de stad heeft een bepaalde karakteristieke sfeer, dan valt dat bij mij altijd goed in de smaak. Als bestemming voor mijn volgende weekend weg heb ik gedacht aan Regensburg, Leipzig en Nürnberg. Welke van deze drie plaatsen zouden jullie het sterkst aanbevelen, als het gaat om de hierboven genoemde bezienswaardigheden en sfeer? Kortom: Wat is de plek die ik gezien moet hebben (van dit rijtje)?
Ik zat er zelf voornamelijk aan te denken om het weekend echt in één stad te verblijven. Maar als iemand een idee heeft om bijvoorbeeld eerst twee nachten te blijven in Regensburg en dan te reizen naar Nürnberg, [Ik noem een willekeurig voorbeeld.] dan zou ik daarover ook willen nadenken. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
_________________ INTERRAIL Aug. 2012 : Nederland - Brussel - Aix-en-Provence - Nice - Bologna - Adriatische kust (Cervia) - Trento - Linz - Stuttgart - Nederland
|