World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 nov 2017, 23:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Tanger
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014, 13:26 
Trans-Siberië Express

Tijdens een vakantie in Spanje begin augustus wil ik een dagtocht naar Tanger in Marokko maken. Ik heb flink zitten googlen maar mij is niet echt duidelijk geworden of je het bootticket het beste van te voren kan boeken of dat je ook ter plaatse in Algeciras of Tarifa kan boeken. Wellicht dat vooraf boeken verstandig is om een plek te hebben maar maakt het financieel wat uit?

Berichtonderwerp: Re: Tanger
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014, 23:35 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Denk dat als het om snelboten (waar geen auto's op meekunnen!) gaat voor dagtrips dat er altijd wel tickets zijn. Denk dat Kuba en Bruno hier beter antwoord op kunnen geven, die zijn er immers geweest...

BerichtGeplaatst: 14 jul 2014, 10:15 
Maglev

Sterkte met de hitte in het zuiden.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2014, 13:30 
Trans-Siberië Express

voor gewone mensen is er altijd wel plek. MAAR meeste boten gaan NIET maar naar tanjah, maar een neiwue haven zo'n 25-30 km ten oosten daarvan. Er zijn ook snellere en VEEL duurdere hovercarfts of zo.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2014, 21:35 
Trans-Siberië Express

Heb het verhaal van Kuba en Bruno gelezen. Heel interessant en ook een ideale bron om ideeen op te doen. Die nieuwe haven is Tanger Med en wordt inderdaad aangedaan door boten uit Algeciras. Vanuit Tarifa vaar je wel op de haven van Tanger.

BerichtGeplaatst: 22 jul 2014, 18:52 
Trans-Siberië Express

Land: België
De dienstregeling van Tanger Med naar Tanger was enkele jaren geleden wel zeer onregelmatig, kan me herinneren dat we daar meer dan een uur op een bus moesten wachten...
Citeer:
Sterkte met de hitte in het zuiden.
Het is daar momenteel even warm als hier, maar wel minder vochtig waardoor het aangenamer is.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2014, 16:19 
Trans-Siberië Express

Heb die dagtocht dan gemaakt en wel vanuit Algeciras. Tickets voor de boot waren geen probleem, gewoon aan het loket van de rederij Balearia gekocht. Boot vertrok met 30 minuten vertraging naar Tanger Med. Mooie nieuwe haven plus een stationsgebouw. Echter, de trein rijdt amper. Er is een bus maar er staat nergens aangegeven waar en hoe laat. Na een half uur was er een bus die voor 20 dirham naar het busstation van Tanger rijdt. Die doet er een uur over. Na aankomst op het busstation wordt je constant aangeklampt door personen die zogenaamd behulpzaam willen zijn. Heel irritant en ze blijven je maar volgen. Verder ben ik erachter gekomen dat een zebrapad oversteken in Tanger best wel gevaarlijk kan zijn aangezien stoppen voor voetgangers niet iets vanzelfsprekend is. De terugreis was lastig. Ik kon nergens een bus vinden naar Tanger Med en op het busstation is daar geen informatie over. Dan maar met een dure taxi naar Tanger Med. Het inchecken en instappen daar verliep nogal chaotisch. Boot vertrok met 50 minuten vertraging en kwam met 1 uur en 45 minuten vertraging aan in Algeciras waar de paspoortencontrole heel langzaam gaat. Het was best wel een aparte ervaring. Al zou ik volgende keer vanaf Tarifa gaan aangezien je dan wel in de stad Tanger aankomt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00