World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 11 dec 2017, 06:42

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Treinstation Salamanca
BerichtGeplaatst: 01 jan 2016, 17:27 
Thalys

Allereerst iedereen een heel gelukkig, maar reisvol 2016 gewenst! =]

Dan nu mijn vragen. Vanwege een overstap met een nachttrein als aansluiting, zal ik in februari van ongeveer 22:00 - 01:00 moeten wachten op treinstation Salamanca in Spanje. Indien iemand dit station bezocht heeft: wat is het aanbod qua (wacht)voorzieningen? En wat zijn jullie ervaringen met wachten op treinstations gedurende deze vrij late tijdstippen, met name Spanje? Salamanca is een grote stad, maar diverse internetbronnen wekken indrukken van een klein station.

Berichtonderwerp: Re: Treinstation Salamanca
BerichtGeplaatst: 01 jan 2016, 19:16 
Trans-Siberië Express

Mijn indruk tijdens nachtelijke en lange overstappen waar dan ook zijn niet positief. S'avonds laat en s'nachts zijn toch tijdstippen waarop raar volk afkomt. Wellicht dat er bewaking is op het station waar jij wil overstappen.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2016, 21:29 
Maglev

Citeer:
Allereerst iedereen een heel gelukkig, maar reisvol 2016 gewenst! =]

Dan nu mijn vragen. Vanwege een overstap met een nachttrein als aansluiting, zal ik in februari van ongeveer 22:00 - 01:00 moeten wachten op treinstation Salamanca in Spanje. Indien iemand dit station bezocht heeft: wat is het aanbod qua (wacht)voorzieningen? En wat zijn jullie ervaringen met wachten op treinstations gedurende deze vrij late tijdstippen, met name Spanje? Salamanca is een grote stad, maar diverse internetbronnen wekken indrukken van een klein station.
Beschrijving van het station op de website van Renfe : http://www.adif.es/es_ES/infraestructur ... 0009.shtml

Het is in elk geval 24u/24u open, loketten tot 23u.

Vlak naast het station is er een shopping center (Vialis) met ook 's avonds nog het nodige leven (en dus sociale controle), bvb. :
Bioscoop Megarama met laatste films geprogrammeerd om 22u en 22u45.
Fitnesscentrum open tot 24u (op weekdagen, in het weekend vroeger)
Restoketens zoals Burger King, 100 Montados,...

In mijn ogen valt het daar dus allemaal best mee.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 13:23 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
100 Montaditos
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 14:38 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Vlak naast het station is er een shopping center (Vialis) met ook 's avonds nog het nodige leven (en dus sociale controle),
Het station en het winkelcentrum zijn in hetzelfde gebouw geïntegreerd (net als in bijvoorbeeld Málaga). In dat winkelcentrum is genoeg te doen, en bv. de Burger King is elke dag tot 01:00 uur open. Ongetwijfeld zullen ook andere bars en restaurants wel tot 01:00 uur open zijn.

Het is 1,5 kilometer (zo'n 20 minuten) lopen naar de binnenstad van Salamanca, waar zeker op vrijdag- en zaterdagnacht wel genoeg te doen is. Hoewel het in het grootste deel van Spanje ook in februari meestal warmer is dan in Nederland moet je er wel rekening mee houden dat het in februari vrij koud kan zijn in Salamanca. Salamanca ligt vrij hoog (800 meter boven zeeniveau) en je zit niet heel ver van het Castilliaans Scheidingsgebergte, zelfs sneeuwval is in februari niet uitgesloten. Maar het kan ook net zo goed dat het 's avonds nog gewoon een graad of tien is. Maar goed, het is iets om bij een nachtelijke overstap rekening mee te houden. Als het qua temperatuur aangenaam is en je er zin in hebt (en het met de bagage een beetje te doen is) kun je misschien nog even de stad in, maar anders kun je dus ook prima op het station blijven.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2016, 20:44 
Thalys

Super, allen bedankt voor alle uitgebreide en handige informatie! Heb daar zeker wat aan ^^

BerichtGeplaatst: 03 jan 2016, 20:16 
Maglev

Genoeg (normaal) leven op straat tot laat in de avond op Spanje. Ik zou niet bang zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00