World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 nov 2017, 23:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 12 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 sep 2010, 05:25 
Sprinter

Land: Nederland
En dan te bedenken dat ik de meeste steden heb bezocht terwijl ik niet aan het varen was maar echt in de vakantie.
Op keulen na dan.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 09:07 
Stoptrein

1. Budapest
2. Parijs
3. Praag
4. Amsterdam
5. Londen

BerichtGeplaatst: 20 okt 2010, 20:58 
Intercity

Willekeurig, niet op volgorde:

1. Sarajevo, Bosnië-Herzegovina
2. Istanboel, Turkije
3. Isfahan, Iran
4. Amsterdam, Nederland
5. Londen, Verenigd Koninkrijk
6. Chisinau, Moldavië
7. Krakau, Polen
8. Beiroet, Libanon
9. Berlijn, Duitsland
10. Lissabon, Portugal
(11. Manchester, Verenigd Koninkrijk)

Laatst gewijzigd door Christopher op 09 dec 2010, 02:52, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 04 dec 2010, 13:59 
Maglev

1. Berlijn
---de rest willekeurige volgorde---
2. Gdansk
3. Sarajevo
4. Hamburg
5. Glasgow
6. Londen
7. Granada
8. Tallinn
9. Istanbul
10. Barcelona

BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 15:18 
Intercity

1. Stockholm
2. Praag
3. Kopenhagen
4. Florence
5. Berlijn
6. Edinburgh
7. Tallinn
8. Venetie
9. Zaragoza
10. Krakau

BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 16:24 
EuroCity

Mijn lijstje is drastisch veranderd! Maar de eerste keer dat ik hier postte is al een tijd geleden :)

Mijn favo 10:

Barcelona
Praag
Budapest
Istanbul
Berlijn
Rome
Londen
Bern
Hamburg
Lissabon

BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 22:40 
Trans-Siberië Express

Even voor de zomervakantie mijn top-10 lijstje posten:

Paris.........De onbetwiste nummer 1, omdat het nooit gaat vervelen
Budapest...Vooral de nederzettingen op de heuvels langs de Donau, prachtig
Venetië.....Een openluchtmuseum dat alles heeft, een verademing zonder Italiaans verkeer
Brasov......Heerlijk centrum, veel te doen. En een kabelbaan die de moeite waard is
Nice.........Mooie stad in een nog mooiere omgeving, zwemmen doe ik in Villefranche sur Mer
Praag.......Misschien wel de mooiste stad waar ik ben geweest, alleen jammer van het enorme toerisme
Florence...De Italiaanse nummer 2, wat mij betreft. Omdat het in Rome 40 graden was moet ik die nog is overdoen
Segovia....Een klein stadje, maar OW zo mooi. Met een aquaduct dwars er doorheen
Krakow.....De Poolse chaos, maar ook erg leuk met veel gezellige jonge mensen
Madrid......Heel erg fris, groot en door alle grote bomen die er aanwezig zijn oogt het rustig

BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 23:22 
Trans-Siberië Express

Zal ik dan ook maar eens? Het blijft natuurlijk maar willekeurig want ik ben lang niet overal geweest, maar ja, dat zijn jullie volgens mij ook niet. ;)

1. Praag - Zo verschrikkelijk romantisch mooi... En (in januari ;)) niet genoeg toeristen om dat te verpesten.
2. Lissabon - Ook min of meer perfect.
3. Istanbul - Hoe veel dorpser kan een megastad zijn? En lekker eten ook.
4. Berlijn - Zo veel te zien, dat verveelt nooit. Wel een beetje een kille sfeer.
5. Het Ruhrgebied - als je verder kijkt dan je neus lang is, is daar zo enorm veel moois, leuks en interessants te vinden.
6. Boedapest - Hier en daar ook sprookjesachtig mooi. Plus de Turkse baden. Alleen jammer van de Hongaarse keuken.
7. Boekarest - Al was het maar vanwege de stadsparken. Maar de mix van architectuur is ook fascinerend.
8. Barcelona - Mooie stad, ook qua ligging, maar ik mis persoonlijk een soort 'klik'.
9. Hamburg - Is gewoon aangenaam.
10. Belgrado - Is gewoon tof. En zo veel Jugendstil en Art-Deco, ook bij gewone gebouwen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2011, 09:53 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Zal ik dan ook maar eens? Het blijft natuurlijk maar willekeurig want ik ben lang niet overal geweest, maar ja, dat zijn jullie volgens mij ook niet. ;)
Onee? :mrgreen: Ik heb lang niet al mijn bezochte steden in het lijstje opgenomen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2011, 09:56 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Onee? :mrgreen: Ik heb lang niet al mijn bezochte steden in het lijstje opgenomen.
Oeps, wat ik schreef is inderdaad nogal dubbel interpreteerbaar merk ik nu. Ik bedoelde dat ik niet in elke mogelijke stad ben geweest. Ik ben natuurlijk wel in alle steden geweest die ik opnoem en ook in nog wel veel meer. ;)

BerichtGeplaatst: 23 jun 2011, 19:14 
Shinkansen

Citeer:
Even voor de zomervakantie mijn top-10 lijstje posten:
Segovia....Een klein stadje, maar OW zo mooi. Met een aquaduct dwars er doorheen
Madrid......Heel erg fris, groot en door alle grote bomen die er aanwezig zijn oogt het rustig
Helemaal me eens, Segovia (vooral 't oude gedeelte tussen 't aquaduct en 't Alcazar) is heerlijk :)
Madrid is inderdaad een heel grote stad, maar straalt een rustige sfeer uit, heel natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011, 17:50 
Sneltrein

Valt Berlijn niet onder de interrail routes??!

BerichtGeplaatst: 29 dec 2011, 09:17 
Trans-Siberië Express

Voor mij, op wilekeurige volgorde

1. Berlin
2. Belgrade
3. Noord - Schotland
4. Bratislava
5. Ljubljana en lake bled
6. West-Czech Republic (Karlovy Vary, Marianske Lazne, etc...)
7. Lviv
8. Trieste
9. West-Polen (met alle kleine interlokale tramlijnen)
10. Sarlat

Andere toffe steden: Milano, Montpellier, Vilnius, Rennes, Ardennes-omgeving (Givet/Dinant etc...), Leipzig...

Tegenvallers: Wenen, Noord Switzerland (omdat het zo duur is), Barcelona...

BerichtGeplaatst: 29 dec 2011, 12:05 
Intercity

1. Wenen
    Goed geconserveerde grootsheid. Wenen is klassiek en moet dat vooral blijven. De ligging in Europa is fantastisch. Het oude Südbahnhof straalde uit dat je vanaf hier heel Europa kon bereizen. Hoe dit met het nieuwe Hauptbahnhof wordt, valt nog te bezien. Wenen is tegelijkertijd groots en kleinschalig. Gastronomie, cultuur en sfeer zijn er top (behalve dan op Stephansplatz, Kärntner Straße en Karlsplatz). Een stad waar ik heb gewoond en ongetwijfeld weer zal terugkeren, zeer waarschijnlijk zelfs voor langere tijd!
  2. Luxemburg
    Hoewel niet erg groot, een stad met een erg bijzondere sfeer. Op welke andere plek vind je zoveel officiële talen door elkaar? De stad is niet Duits, maar heeft wel iets Duits; niet Frans, maar men spreekt het er wel. Het Luxemburgs is een wereld op zich. En dan spreekt men er natuurlijk ook nog Engels en Portugees. Een stad om prettig schizofreen van te worden :)
  3. Stockholm
    Grandeur, rijkdom en een hipheid waar je u tegen zegt.
  4. Aachen
    Geen grote stad, maar wel charmant. Ik kom er met enige regelmaat (al is het alleen maar voor het Brauhaus ;)) en het is opvallend hoeveel geschiedenis en gebruiken er in zo'n kleine stad passen. Daarnaast is de ligging in de grensstreek natuurlijk erg bijzonder. Een treinrit rond het drielandenpunt is de moeite meer dan waard!
  5. Brugge
    Schitterend oud centrum. Gemoedelijk, gezellig, aangenaam. Goed eten en drinken. Prachtig!
  6. Londen
    Hoe deze stad elke dag weer mensenmassa's inhaleert en weer uitspuugt, blijft voor mij fascinerend. Met dank aan de Tube.
  7. Kraków
    Mijn eerste kennismaking met Polen, een die zeker is blijven hangen! Een mooie, oude, aangename stad, met ook in de omgeving genoeg te ontdekken. En de EN57-treinen zijn een belevenis op zich.
  8. Riga
    Meer ouderwets Europese invloeden dan 50 jaar communisme kapot hebben kunnen maken. Een mooie, klassieke binnenstad met keurige pleinen, gebouwen en kerken. Het feit dat het centrum op de werelderfgoedlijst staat, helpt natuurlijk wel ;)
  9. Kopenhagen
    Welvarend, groots en gezellig. En nog mooi ook.
  10. Konstanz
    Een erg bijzondere stad, ook door de grens met Kreuzlingen (CH), die overal dwars doorheen loopt. De ligging aan de Bodensee is mooi en het centrum (in ieder geval op vrijdagavond) erg levendig.
En de reservelijst:
  • Leuven: een mooie, oude studentenstad met alles erop en eraan.
  • Tallinn: een mooi en klein centrum, met eromheen een stad met Sovjet-elementen die rap moderniseert.
  • Berlijn: voorheen nog de absolute nummer één, maar de stad wordt helaas met de dag 'hipper', commerciëler en toeristischer. Als Transavia erop gaat vliegen, moet je wegwezen.
  • Halmstad: Zweedse charme.
  • Kalmar: Idem.
  • Rome: lang geleden bezocht, maar een stad met een unieke, eigen sfeer.
  • Helsinki: bijzonder om 's ochtends heel vroeg doorheen te lopen, als de grandeur en welvarendheid van de stad het best zichtbaar is en nog niet wordt verstoord door mensen en verkeer.
  • Maastricht: weliswaar niet in het buitenland, maar toch erg internationaal.
  • Budapest: doet denken aan Wenen (verrassend!), maar wel met veel meer Centraal-Europese charme. En goedkoper ;)
  • Brilon Wald: midden in het Sauerland ligt een toonbeeld van vergane glorie. Station Brilon Wald ligt op een behoorlijke afstand van de stad Brilon. De omgeving is prachtig en het station is groots opgezet. Vroeger reden hier zelfs D-treinen vanuit Amsterdam langs! Nu is de industrie grotendeels verdwenen en stopt er nog maar een handjevol treinen (hoewel er onlangs wel weer een verbinding met Brilon Stadt is heropend). Brilon zelf is niet heel spectaculair, maar de ligging en de spoorweghistorie zijn dat absoluut wel!

BerichtGeplaatst: 29 dec 2011, 13:13 
Trans-Siberië Express

Leuk list :D
Citeer:
Luxemburg
Hoewel niet erg groot, een stad met een erg bijzondere sfeer. Op welke andere plek vind je zoveel officiële talen door elkaar? De stad is niet Duits, maar heeft wel iets Duits; niet Frans, maar men spreekt het er wel. Het Luxemburgs is een wereld op zich. En dan spreekt men er natuurlijk ook nog Engels en Portugees. Een stad om prettig schizofreen van te worden :)
Ja, het is heel bijzonder daar. De administratie is in het Frans, de kranten meestal in het Duitse, je hebt ook de Luxemburgs in sommige gebieden...In het hoofdstation zijn de wegwijzer in het Frans maar de omroepen in het Duits...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 12 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00