World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 06:37

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Boekarest
BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 11:04 
Sneltrein

In juni ga ik een interrail reis maken door oost europa en de balkan. Nou heb ik over veel steden waar ik ga veel informatie kunnen vinden. Maar van Boekarest niet echt,
heeft iemand nog tips voor me wat ik zeker moet zien als ik daar ben behalve dan het inmense parlements-gebouw?

Berichtonderwerp: Re: Boekarest
BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 11:53 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik zou het niet weten, in Boekarest moet je niet te lang blijven, het beste ga je naar een andere stad in Roemenie die interessanter zijn zoals Brasov, Sighisoara en Timisoara. Als je van voetbal houdt kan je het stadion van Rapid of Steaua Boekarest bekijken. Verder denk ik dat je verder niet veel te zoeken hebt in Boekarest.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 12:14 
Trans-Siberië Express

Volgens mijn reisgids, en volgens twee Duitsers die ik vorige zomer tegenkwam, wordt er veel te negatief over Boekarest gedacht en is de stad zeker wel een bezoek waard.

Deze zomer ga ik waarschijnlijk ook naar Boekarest, maar niet direct voor vakantie.

Dit zijn een paar dingen die ik heb gevonden:

Ten eerste natuurlijk het parlementspaleis en de boulevard Unirii en de Piata Unirii.

Iets ten noorden daarvan ligt het historische centrum: Lipcsani. Daar zijn ook dingen zoals de Curtea Veche en de Villacrosse-passage. Vanuit het centrum lopen twee boulevards naar het noorden. Aan de ene kant de Calea Victoriei, met daarlangs allerlei historische gebouwen en plaatsen zoals het Atheneum, het voormalig koninklijk paleis, en de Piaţa Revoluţiei. Aan de andere kant de Bulevard Magheru / Bălcescu, met als ik het goed begrijp veel art-deco-gebouwen uit de jaren '30. O.a. deze boulevards zouden Boekarest vroeger de bijnaam "Parijs van het Oosten" hebben bezorgd.

Helemaal in het noorden van de stad schijnt een mooi park te zijn, het Parc Herăstrău. Vlak daarbij staat de Arc de Triumf (naar Parijs voorbeeld) en is ook het Dorpsmuseum te vinden.

Wat misschien ook nog wel leuk is om te zien, is de Bucharest Mall in Vitan, gehuisvest in een voormalig "hongercircus" van Ceausescu. Of de vestingswerken langs de ringweg/ringspoorbaan, al weet ik niet of dat als toerist wel toegankelijk is. En dan zijn er nog een aantal parken en een heleboel kerken.

Maar goed, ik ben er zelf nog niet geweest, dus ik ben benieuwd. :)

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 12:16 
Sneltrein

Citeer:
Volgens mijn reisgids, en volgens twee Duitsers die ik vorige zomer tegenkwam, wordt er veel te negatief over Boekarest gedacht en is de stad zeker wel een bezoek waard.

Deze zomer ga ik waarschijnlijk ook naar Boekarest, maar niet direct voor vakantie.

Dit zijn een paar dingen die ik heb gevonden:

Ten eerste natuurlijk het parlementspaleis en de boulevard Unirii en de Piata Unirii.

Iets ten noorden daarvan ligt het historische centrum: Lipcsani. Daar zijn ook dingen zoals de Curtea Veche en de Villacrosse-passage. Vanuit het centrum lopen twee boulevards naar het noorden. Aan de ene kant de Calea Victoriei, met daarlangs allerlei historische gebouwen en plaatsen zoals het Atheneum, het voormalig koninklijk paleis, en de Piaţa Revoluţiei. Aan de andere kant de Bulevard Magheru / Bălcescu, met als ik het goed begrijp veel art-deco-gebouwen uit de jaren '30. O.a. deze boulevards zouden Boekarest vroeger de bijnaam "Parijs van het Oosten" hebben bezorgd.

Helemaal in het noorden van de stad schijnt een mooi park te zijn, het Parc Herăstrău. Vlak daarbij staat de Arc de Triumf (naar Parijs voorbeeld) en is ook het Dorpsmuseum te vinden.

Wat misschien ook nog wel leuk is om te zien, is de Bucharest Mall in Vitan, gehuisvest in een voormalig "hongercircus" van Ceausescu. Of de vestingswerken langs de ringweg/ringspoorbaan, al weet ik niet of dat als toerist wel toegankelijk is. En dan zijn er nog een aantal parken en een heleboel kerken.

Maar goed, ik ben er zelf nog niet geweest, dus ik ben benieuwd. :)

Dank je wel,

Ik hoor ook veel negatieve dingen, maar volgens mijn moeder die er 25 jaar geleden is geweest :P, is het een hele leuke stad en dat was nog in de sovjet tijd, er kan een hele hoop veranderen in 25 jaar :D

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 12:26 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik zou het niet weten, in Boekarest moet je niet te lang blijven, het beste ga je naar een andere stad in Roemenie die interessanter zijn zoals Brasov, Sighisoara en Timisoara. Als je van voetbal houdt kan je het stadion van Rapid of Steaua Boekarest bekijken. Verder denk ik dat je verder niet veel te zoeken hebt in Boekarest.
Als toekomstige medewerking bij Thomas Cook is dit natuurlijk geen correct antwoord (zou het niet weten)?

Veel succes met je nieuwe baan.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 12:30 
Trans-Siberië Express

hahaha heb geen reisgids bij de hand en ben zelf niet in Boekarest geweest :mrgreen:. Jah alleen op Gara de Nord

Nou Ben2 er waren gister bij mij medesollicitanten sommige die dachten dat Boekarest de hoodstad van Bulgarije was en Mombasa de hoofdstad van Kenia :P , want we hadden een test die we moesten maken.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 14:58 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Als toekomstige medewerking bij Thomas Cook is dit natuurlijk geen correct antwoord (zou het niet weten)?
Hangt er vanaf wat je doel is. Als je jezelf wilt verkopen (zoals bij sollicitatie) moet je dat zeker niet zeggen inderdaad :P
Maar als je een eerlijk antwoord wilt geven op een forum dat is dat zeker correct.
Citeer:
Nou Ben2 er waren gister bij mij medesollicitanten sommige die dachten dat Boekarest de hoodstad van Bulgarije was en Mombasa de hoofdstad van Kenia :P
Meerkeuze vragen zeker :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 15:56 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Hangt er vanaf wat je doel is. Als je jezelf wilt verkopen (zoals bij sollicitatie) moet je dat zeker niet zeggen inderdaad :P
Maar als je een eerlijk antwoord wilt geven op een forum dat is dat zeker correct.
Citeer:
Nou Ben2 er waren gister bij mij medesollicitanten sommige die dachten dat Boekarest de hoodstad van Bulgarije was en Mombasa de hoofdstad van Kenia :P
Meerkeuze vragen zeker :mrgreen:
Nee open vragen, maar sommige vroegen mij "Boekarest is toch de hoofdstad Bulgarije??" Zei ik "nee Sofia natuurlijk, je moet eens op interrail gaan" :lol:. Of wat was de hoofdstad van Kenia dan?? zie Nairobi, oh ik heb Mombasa opgeschreven :wink:.

sollicitatie gesprek ging vooral over je persoonlijke werkervaring en studie achtergrond, bij de test had ik trouwens een 100% score. Maar een mens kan ook niet alles weten ook al heb je gestudeerd, en Boekarest moet zichzelf wat beter verkopen, zoals andere landen doen in Oost Europa zoals VJR Macedonie en Kroatie.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2010, 18:49 
Trans-Siberië Express

Land: België
Boekarest enzo heeft ook het geld niet om zich hier te promoten...
En verder heeft de balkan hier nog een redelijk slecht imago, het voormalig oostblok is al iets verbeterd, Praag en Budapest worden al redelijk bezocht.

Op CNN zag ik wel eens een reclamespotje voor Kosovo :lol:

BerichtGeplaatst: 19 apr 2010, 19:20 
Trans-Siberië Express

Praag, Budapest en Krakow worden overladen met toeristen.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2010, 19:25 
Trans-Siberië Express

Land: België
Opzich wel jammer, ze krijgen stillaan door dat ze veel meer aan de toeristen kunnen vragen :(
Taxichauffeurs proberen ook vaak toeristen op te lichten door veel meer te vragen, en dan vinden de toeristen het nog goedkoop :lol: zo krijg je hoge prijzen natuurlijk :(

BerichtGeplaatst: 19 apr 2010, 20:28 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Taxichauffeurs proberen ook vaak toeristen op te lichten door veel meer te vragen, en dan vinden de toeristen het nog goedkoop :lol:
Welkom in het kapitalistische wereld ;)
Maar het is wel enigszins te vermijden door alleen in te stappen als de meter aan staat, en ook nog de goede tarief ingesteld is.

Alleen schijnt het bijvoorbeeld in Roemenië vaak voor te komen dat ze speciale omgebouwde taximeters hebben die alsnog een hoger prijs kunnen aanrekenen bij dezelfde tarief. Het was vroeger in Polen ook zo, maar tegenwoordig schijnt het mee te vallen.
Wat je in Polen nog wel eens ziet zijn TAKI's, dat zijn auto's met TAKI in plaats van TAXI erop, maar dan in zo'n lettertype dat het eigenlijk niet te onderscheiden is van TAXI. Het leuke van TAKI's is dat ze helemaal niet hoeven te voldoen aan geen enkele eis dat voor officiële taxi's geldt. Ze hebben bijvoorbeeld geen maximale tarief. Ze kunnen best (helemaal legaal) 40zł/km vragen. Je ziet ze bijv. wel eens in Warschau dichtbij het centrale station.

Wat je trouwens ook altijd moet doen is om een bonnetje vragen (volgens mij doet 95% van de klanten dat niet). Volgens mij is het in elk land zo dat je niet hoeft te betalen voor een taxirit tenzij je een bonnetje krijgt.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2010, 20:32 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Wat je in Polen nog wel eens ziet zijn TAKI's, dat zijn auto's met TAKI in plaats van TAXI erop, maar dan in zo'n lettertype dat het eigenlijk niet te onderscheiden is van TAXI. Het leuke van TAKI's is dat ze helemaal niet hoeven te voldoen aan geen enkele eis dat voor officiële taxi's geldt. Ze hebben bijvoorbeeld geen maximale tarief.
Leuk zou ik het niet willen noemen... :lol:

BerichtGeplaatst: 20 apr 2010, 08:07 
Trans-Siberië Express

Met het openbaar vervoer reizen voorkomt taxiproblemen. Een dagkaart voor Boekarest zal niet veel kosten.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2010, 12:40 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Boekarest enzo heeft ook het geld niet om zich hier te promoten...
En verder heeft de balkan hier nog een redelijk slecht imago, het voormalig oostblok is al iets verbeterd, Praag en Budapest worden al redelijk bezocht.

Op CNN zag ik wel eens een reclamespotje voor Kosovo :lol:
Roemenie is geen Balkan land, wel Oost Europees. Maar als landen zoals Kroatie en Macedonie dat kunnen waarom Roemenie niet?? Ze zitten zelfs in de EU, de 2 andere landen niet. Juist door je land te promoten kan je ee negatief imago omzetten in een positieve. Kijk maar naar Turkije, Roemenie kan dat ook. Zelfs Bulgarije heeft veel meer toeristen tegenwoordig aan de zwarte zee kust.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00