World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 nov 2017, 23:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Boekarest
BerichtGeplaatst: 13 mei 2010, 15:47 
Maglev

Hallo,
Citeer:
Volgens de lonely planet geldt het alleen 's avonds en 's nachts
Zo is het inderdaad. Overdag is er geen controle.
Overigens is het een controle op het perron. De loketten blijven steeds vrij bereikbaar, er is dus geen probleem voor mensen die nog een kaartje moeten kopen.

Groeten,
Bart W.

BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 15:49 
Intercity

Land: Nederland
beste iedereen,

Deze topic is al 2 jaar oud:D
Ik ben afgelopen week 36 uur in Boekarest geweest en we hebben een prive gids genomen en zelfs met hem kon ik niet vinden wat er mooi moet zijn aan deze stad, kan iemand me 5 reden geven wat er mooi aan deze stad kan zijn?

mvg,

Doodskop

BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 22:09 
Trans-Siberië Express

1. Piata Unirii bij nacht, met alle verlichte en knipperende reclameborden. Ceausescu zou zich omdraaien in z'n graf.
2. Parc Cismigiu, een heerlijk park met kronkelige paadjes en een vijver met een fontein en roeibootjes voor verliefde stelletjes
3. Parc Herastrau, nog zo'n prachtig park. En het uitzicht over het meer met op de achtergrond het Huis van de Vrije Pers is prachtig, vooral in de schemering.
4. De Arc de Triomf met de statige, brede casseien-allee's die erop uitkomen
5. Nog een bezienswaardigheid. Het parlementspaleis, het Caru cu Bere, het Atheneum, of zoiets.

En als je dat allemaal ook maar niks vindt, tja, dan zullen we maar zeggen dat smaken verschillen. ;)

BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 10:54 
Site Admin

Delen van het centrum, waar de grandeur nog van af straat, zoals het oude Parijs
De vele mooie orthodoxe kerkjes, die geheel en al geschilderd zijn.

En verder inderdaad de genoemde parken, het Caru cu Bere, het Parlementsgebouw. En het oostblokachtige vind ik bij vlagen ook mooi.

Voor iedereen die langer dan 36 uur naar deze plek gaat, wij hebben een dagtochtje naar Sinaia en omgeving gedaan naar prachtige kastelen en een oud dorpje bovenop een berg. Ook zeker een aanrader!

BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 17:59 
Intercity

het gene wat jullie zeggen is de stad wordt mooi bij schemering? Wij vinden dat je de arc in boecarest niet mag vergelijken met die in Parijs die is van andere orde en vele malen mooier. het park is mooi op zich maar valt tegen als je in Mocouw ben geweest, daar hebben ze ook veel van dit soort parkjes en zien er goed uit.
kortom ik lees wel een aantal dingen die mooi zijn, maar wij vinden dat we het allemaal wel eens hebben gezien in andere steden. sorry.
We blijven bij de meening Boecarest is een perfecte stad om een goed hotel te nemen en lekker tot rust te komen alvorens je doorreis naar je bestemming.

mvg,
Stefan

BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 18:10 
Trans-Siberië Express

Dat je in andere steden vergelijkbare dingen hebt is wel even wat anders dan dat er helemaal niks moois / interessants zou zijn, zoals je eerst beweerde.

Bovendien ligt Moskou niet in InterRail-gebied en moet je moeilijk doen voor een visum om er überhaupt naartoe te kunnen, dus die vergelijking is sowieso niet helemaal eerlijk. Dan valt Piata Unirii (of welk Europees plein dan ook) natuurlijk ook in het niet bij Times Square (NY), Shibuya (Tokio) of Dotonbori (Osaka).
Citeer:
We blijven bij de meening Boecarest is een perfecte stad om een goed hotel te nemen en lekker tot rust te komen alvorens je doorreis naar je bestemming.
Als je het zo stelt dan ben ik het er wel mee eens. :)

BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 18:29 
Intercity

heb je een punt in, echter deze steden zijn niet allemaal met de trein vanuit nederland aan te reizen en rusland wel. Tevens ook de mensen die ik tegen ben gekomen tijdens me verschillende reizen richting griekenland en turkeyen vonden het zelfde. en Let wel ik zeg niks over het land Romenie want er zijn een aantal gebieden waar ik graag heen zou willen, onder andere rond Brasnov.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2012, 23:33 
Trans-Siberië Express

Boekarest is vooral een hele bijzondere stad, die niet iedereen even mooi vind. Het is een stad met heel veel ook jonge geschiedenis, met enorm brede wegen en grote gebouwen. Er zijn nog van oorsprong prachtige wijken die geheel gerestaureerd moeten worden, de huizen werden in de Ceausescu onteigend van hun bewoners, waarna ze geheel in verval zijn geraakt. Nu wordt steeds meer terug gegeven en opgeknapt maar dit gaat zo enorm langzaam in het complexe land dat Roemenië heet, dat het nog wel even kan duren voordat deze plekken het bezoeken waard zijn. Het verschil tussen arm en rijk, wat tijdens het dictatuur is gecreëerd, is nog steeds groot en dat is ook af te lezen aan de stad. Het centrum is verzorgt, en de wegen er dicht omheen zijn groot en machtig, maar daarbuiten is het niet om aan te zien.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00