World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 15 dec 2017, 18:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bereikbaarheid Istanbul
BerichtGeplaatst: 06 jun 2010, 15:24 
Stoptrein

Hallo allemaal, deze zomer wil ik samen met mijn vriendin gaan interraillen, voor het eerst. Ons plan was om zuid-oost Europa te bezoeken en ook Istanbul alleen op het forum hier staat dat Istanbul deze zomer niet bereikbaar is per trein. Klopt deze informatie nog steeds? En zo ja hoe zouden we anders Istanbul kunnen bereiken zonder gebruik te maken van de trein?

Ik hoop dat iemand hier er wat meer informatie over heeft en misschien kan vertellen wat de andere mogelijkheden met een interrail pas naar Istanbul zijn.

Berichtonderwerp: Re: Bereikbaarheid Istanbul
BerichtGeplaatst: 06 jun 2010, 16:04 
Shinkansen

Land: Nederland
Ja, die info klopt nog. Er rijden bussen tussen Çerkezköy en Istanbul. Zie: viewtopic.php?f=4&t=6978&p=34095&hilit=istanbul#p34095

BerichtGeplaatst: 06 jun 2010, 17:03 
Sprinter

Ik was ook van plan om eventueel naar Istanbul te gaan, maar die bussen houden we toch wat tegen want het is toch niet hetzelfde als 'sochtends in het station van de orient express toekomen in hartje Istanbul. (en die bus, je moet die nacht al verschillende keren op voor visum o.a.)

Maar de site van the man in seat 61 vermeldt dat de treinen vanaf 20 juni weer zouden rijden.
http://www.seat61.com/Turkey.htm

BerichtGeplaatst: 06 jun 2010, 17:44 
Trans-Siberië Express

De informatie op de website van seat61 is niet altijd even up-to-date. Echter, als de bron de TCDD zelf zijn, dan zou het zomaar waar kunnen zijn. Toch zal het geen harde datum zijn. Het komt uit een interne e-mail en het zal dus een schatting/richtlijn zijn. Er is dus geen harde garantie dat de treinen 21 juni weer rijden. Het is lastig de waarde van dit bericht in te schatten.
Mijn advies zou zijn ga toch naar Istanboel, het is te interessant om te laten liggen. Als je geluk hebt rijdt het weer. Voor een visum moet je overigens ook de trein uit, dus dat idee blijft ruwweg hetzelfde mocht je met de bus moeten. Als je graag op het station van de oriënt express wilt aankomen, dan kun je nog de voorstadstrein gebruiken. Zo bijzonder vond ik de aankomst op het station zelf nou ook weer niet (de laatste minuten voordat je aankomt zijn vooral leuk, langs het paleis enzo, maar dat kan ook met de voorstadstrein).

BerichtGeplaatst: 07 jun 2010, 07:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De informatie op de website van seat61 is niet altijd even up-to-date. Echter, als de bron de TCDD zelf zijn, dan zou het zomaar waar kunnen zijn. Toch zal het geen harde datum zijn. Het komt uit een interne e-mail en het zal dus een schatting/richtlijn zijn. Er is dus geen harde garantie dat de treinen 21 juni weer rijden. Het is lastig de waarde van dit bericht in te schatten.
De site van Seat 61 heeft het voor zover ik weet over een eerdere stremming; de informatie dat het een half jaar zou gaan duren is door iemand verkregen op het Sirkeci-station in Istanbul en is van recentere datum dan het bericht op Seat 61.
Citeer:
Als je graag op het station van de oriënt express wilt aankomen, dan kun je nog de voorstadstrein gebruiken. Zo bijzonder vond ik de aankomst op het station zelf nou ook weer niet (de laatste minuten voordat je aankomt zijn vooral leuk, langs het paleis enzo, maar dat kan ook met de voorstadstrein).
Inderdaad, de Banliö-voorstadstreinen tussen Halkali en Istanbul rijden gewoon.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2010, 12:07 
Trans-Siberië Express

De Roemeense spoorwegen melden dat vanaf 21 juni de treindienst richting Istanboel tot aan Çerkezköy hersteld wordt. Daar kan worden overgestapt op de bussen van de Turkse spoorwegen. Tickets voor de trein (dus ook Interrail) zijn dan geldig op die bussen. Geplande aankomst per trein in Çerkezköy is 05.44, dus je hebt nog een redelijke nachtrust voordat je in de bus moet (natuurlijk wel de trein uit bij de grens voor paspoortstempel en/of visum).

BerichtGeplaatst: 19 jun 2010, 22:37 
Trans-Siberië Express

Land: België
Op DSO lees ik ook dat de spoorlijn 20 juni weer open zou gaan...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2010, 09:27 
Trans-Siberië Express

Ik hou het in de gaten, voor zover ik weet is de spoorlijn nu vanaf de grens tot aan Çerkezköy weer open, tussen Çerkezköy en Halkali gesloten, en tussen Halkali en Istanbul weer berijdbaar.

BerichtGeplaatst: 01 jul 2010, 10:52 
Stoptrein

Het is nu 1 juli, iemand enig idee of de rechtstreekse verbinding van Belgrado naar Istanbul weer rijdt?

BerichtGeplaatst: 02 jul 2010, 22:38 
Trans-Siberië Express

Als het goed is tot aan Çerkezköy (dat zal ook zeker nog de hele zomer duren). Vanaf daar vervangend busvervoer.

BerichtGeplaatst: 05 mar 2013, 15:28 
Maglev

De trein uit Bulgarije en Roemenië rijdt sinds 1 maart 2013 door tot Halkali. Vanaf daar kun je met een (gratis) bus van TCDD naar Istanbul Sirkeci (nog 30 km). Dit blijft zo tot 1 mei. Situatie daarna is nog onbekend.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00