World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 17:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 dec 2011, 12:52 
Intercity

Voor mensen met geld: The Royal Scotsman.
http://www.royalscotsman.com/

Het zou alleen wel kunnen dat Interrail hier niet geldig is ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 2011, 12:53 
Trans-Siberië Express

Mixed20 schreef:
Noord Korea lijkt me ook gaaf.

Noord-Korea staat de laatste tijd volop in de belangstelling door het overlijden van Kim Jong Il. Daarnaast is het Floortje Dessing gelukt te mogen filmen in Noord-Korea; haar verslag zal op 1 januari en op 8 januari 2012 op BNN te zien zijn.

Wie weet kun je nog wat ideen op doen.

groetjes ben2

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 2011, 14:15 
Trans-Siberië Express

trololo schreef:
Voor mensen met geld: The Royal Scotsman.
http://www.royalscotsman.com/

Het zou alleen wel kunnen dat Interrail hier niet geldig is ;)

Dat weet ik wel zeker. Is ook voor een heel andere doelgroep.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 05:16 
Trans-Siberië Express

ben2 schreef:
Mixed20 schreef:

Noord-Korea staat de laatste tijd volop in de belangstelling door het overlijden van Kim Jong Il. Daarnaast is het Floortje Dessing gelukt te mogen filmen in Noord-Korea; haar verslag zal op 1 januari en op 8 januari 2012 op BNN te zien zijn.

groetjes ben2

Ik had al 2 jaar geleden het verslag van een Oostenrijker die per trein naar Noord-Korea ging, alleen dan via de Russische grens die eigenlijk verboden voor toeristen is. Toen kwam ik eigenlijk op het idee :p. Ik heb 3 op reis gezien en ik denk dat het wel zeer interessant is maar ook duur omdat je natuurlijk niet op eigen houtje het land mag bekijken. In dit geval is het beter om met een georganiseerde reisgroep te gaan om de kosten te drukken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 07:30 
Trans-Siberië Express

Mixed20 schreef:
ben2 schreef:
Mixed20 schreef:

groetjes ben2

Ik had al 2 jaar geleden het verslag van een Oostenrijker die per trein naar Noord-Korea ging, alleen dan via de Russische grens die eigenlijk verboden voor toeristen is. Toen kwam ik eigenlijk op het idee :p. Ik heb 3 op reis gezien en ik denk dat het wel zeer interessant is maar ook duur omdat je natuurlijk niet op eigen houtje het land mag bekijken. In dit geval is het beter om met een georganiseerde reisgroep te gaan om de kosten te drukken.

TiaraTours heeft leuke reismogelijkheden http://www.tiaratours.nl/reizen/rondrei ... oord-korea maar zo zullen er ongetwijfeld nog wel een paar zijn.

groetjes ben2

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 13:03 
Trans-Siberië Express

Mixed20 schreef:
1.Ik had al 2 jaar geleden het verslag van een Oostenrijker die per trein naar Noord-Korea ging, alleen dan via de Russische grens die eigenlijk verboden voor toeristen is.
2.Toen kwam ik eigenlijk op het idee :p. Ik heb 3 op reis gezien en ik denk dat het wel zeer interessant is maar ook duur omdat je natuurlijk niet op eigen houtje het land mag bekijken. In dit geval is het beter om met een georganiseerde reisgroep te gaan om de kosten te drukken.

@1. nee hoor-is niet verboden. was vroeger zelfs de gangbare route, zal mogelijk wel als onwaar extra spannend makend bijgevoegd zijn.
@2. je KAN enkel maar in georganiseerde groep naar dat afzettersland -al mag de groepsgrootte 1 zijn-als je maar schokt. Vroeger-toen er nog een echte hamer+sikkel Soviet etc was, dacht ik dat dat machtig mooi was- nu vrijwel al die landen veel makkelijker en zelfs zonder visum of al in de EU zitten, denk ik: ff wachten-komt vanzelf daar ook nog wel. Je dient enkel als melkkoe in dure EUR voor dat regime en je steunt dus ook nog de onderdrukking. En ze laten je enkel zien wat ze willen en wat genoeg is opgepoetst. En die zogenaamd orginele verhalen waarmee mensen terugkomen zijn al 20-30 jaar allemaal prussies hetzelfde-geen moer aan, ik kan ze vantevoren al voorspellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 13:07 
Trans-Siberië Express

ik wil nog-maar enkel als het niet al te ingewikkeld wordt gemaakt, naar alle landen waar trams rijden die ik nog niet heb bezocht: Byelorus, Kazakstan, Uzbekistan, Brasil, Colombia- en evt. Nrd Korea-zie post hierboven.
Deze zijn wat twijfelachtig: geen echte tram, maar die hypermoderne metro/stadtbahn: Puerto Rice, Domic. republiek, Venezuela.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 13:15 
Trans-Siberië Express

arrivant schreef:
Mixed20 schreef:
1.Ik had al 2 jaar geleden het verslag van een Oostenrijker die per trein naar Noord-Korea ging, alleen dan via de Russische grens die eigenlijk verboden voor toeristen is.

@1. nee hoor-is niet verboden. was vroeger zelfs de gangbare route, zal mogelijk wel als onwaar extra spannend makend bijgevoegd zijn.

Heb je er enige bron voor dat je daar ook tegenwoordig als toerist gewoon langs mag, of zit je nou doodleuk mensen voor leugenaar uit te maken omdat je denkt dat alles altijd zo blijft zoals het vroeger was?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 13:31 
Trans-Siberië Express

Laat je eens een bron zien, Arrivant?

Anders gaan wij jou straks voor leugenaar uitmaken ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 14:50 
Stoptrein

Dit jaar mijn droom treinreis maken. Transib en Himalaya express. Hoop 26 april te vertrekken alleen mijn
gezondheid speelt parten, kan eind januari pas de beslissing nemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 15:15 
Maglev

vliegen (sorry) naar Belgrado, trein naar Podgorica, bus naar Dubrovnik, bus naar Ploce, trein naar Mostar, Sarajevo,Budapest. voetbalwedstrijd Nederland-Hongarije, trein naar huis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 15:24 
Trans-Siberië Express

arrivant schreef:
Mixed20 schreef:
2.Toen kwam ik eigenlijk op het idee :p. Ik heb 3 op reis gezien en ik denk dat het wel zeer interessant is maar ook duur omdat je natuurlijk niet op eigen houtje het land mag bekijken. In dit geval is het beter om met een georganiseerde reisgroep te gaan om de kosten te drukken.

@2. je KAN enkel maar in georganiseerde groep naar dat afzettersland -al mag de groepsgrootte 1 zijn-als je maar schokt. Vroeger-toen er nog een echte hamer+sikkel Soviet etc was, dacht ik dat dat machtig mooi was- nu vrijwel al die landen veel makkelijker en zelfs zonder visum of al in de EU zitten, denk ik: ff wachten-komt vanzelf daar ook nog wel. Je dient enkel als melkkoe in dure EUR voor dat regime en je steunt dus ook nog de onderdrukking. En ze laten je enkel zien wat ze willen en wat genoeg is opgepoetst. En die zogenaamd orginele verhalen waarmee mensen terugkomen zijn al 20-30 jaar allemaal prussies hetzelfde-geen moer aan, ik kan ze vantevoren al voorspellen.

Nu breekt me klomp :?. Als je het beter weet kom dan met een officiële bron van de Noord Koreaanse ambassade of toerisme bureau dat het een toegestane route is. Verder vindt ik je post wel heel denigrerend en vol met vooroordelen. Kijk reizen is vooral bedoeld om mensen te leren kennen en ervaringen uit te wisselen. Het gewone volk kan er ook niks aan doen dat men in een repressief land woont. Wat men al zei bij 3 op reis deze mensen hebben niet gekozen om in Noord-Korea geboren te worden.

Verder vind ik het een dooddoener dat je het regime sponsort door als toerist heen te gaan. De toeristen die naar Noord-Korea gaan is minimaal dus zoveel inkomsten hebben ze daar niet uit. Ten tweede door met mensen in contact te komen leren ze ook van andere culturen dat kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van het land. Als je deze redenering gebruikt dan vallen veel landen af. Dan zou jij ook niet naar Wit Rusland moeten gaan Arrivant, dat word ook wel de laatste dictatuur van Europa genoemd :wink:.

Maar ik sluit me aan bij me voorgangers kom met officiële bronnen voordat je iets typt en heb respect voor je mede forummers i.p.v iedereen af te kraken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 17:41 
Trans-Siberië Express

ben80 schreef:
Lang termijn: Japan rail pass :D

Kan ik van harte aanraden. Ik heb deze zomer een rit (of eigenlijk twee) met de Shinkansen gemaakt en het comfort van de modernste treinstellen is echt ongeëvenaard. Maar met een boemeltreintje slingerend langs de kust of door de bergen is ook niet onaardig.

Mijn reiswens: een keer in de winter langs de Japanse noordkust boemelen, iets van Kanazawa - Niigata - Sapporo.

En een keer naar Tatvan in Turkije voor de kratermeren van Nemrut Dagi en dan evt. met de Transasya Express door naar Teheran. Maar mij is de situatie daar (Koerdistan en Iran) nu iets te instabiel, eerlijk gezegd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 18:43 
Trans-Siberië Express

ben2 schreef:
Kuba schreef:
Murmansk en Nikel (voor zo ver nog voor toeristen toegankelijk) zou ik ook ooit nog heen willen. Noordelijkste spoorlijn ter wereld en tegelijkertijd een van de meest vervuilde steden ter wereld :P en dan terug via Nordkapp en Narvik ofzo 8)

Dat ga ik bijna doen van 23 mei t/m 11 juni heb de hotels reeds geboekt en de route uitgestippeld nu alleen in april nog kijken of de dienstregeling van de bussen en boten nog juist zijn.

De trein van Murmask naar Nikkel heb nog niet ontdekt kom er wel met bus naar Kirkenes langs/door.

groetjes ben2

Vandaag toch maar besloten deze route niet te gaan maken vind de kosten toch wat aan de hogekant en hou het maar op 8/9 dagen Sint Petersburg.

groetjes ben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 18:57 
Trans-Siberië Express

Uit nieuwsgierigheid, wat bleek er zo duur te zijn op die route? (ik wil hem zelf misschien ooit doen, vandaar dat ik benieuwd ben)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur