World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 17:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brasov
BerichtGeplaatst: 10 mei 2012, 17:47 
Trans-Siberië Express

Je zou naar Busteni kunnen gaan om daar de Caraiman te beklimmen. Hier kom je ook bordjes tegen met 'Opgepast voor beren' :) Zelf heb ik de berg twee keer beklommen, alleen ben ik nog nooit een beer tegen gekomen. Het is wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt met een schitterend uitzicht. Berggeiten zie je wel heel veel daar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2012, 18:59 
Trans-Siberië Express

Heb je toevallig nog wat aanvullende informatie over de Caraiman? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2012, 22:02 
Trans-Siberië Express

Ja zeker. Vanaf het station is het ongeveer 20 minuten lopen naar Strada Telecabinei waar aan het einde bij een grote oude boom de klim begint. Hier kom je bij een kruispuntje met allemaal bordjes (oa het bordje 'Ursi', wat letterlijk 'Beren' betekend.) waar je naar rechts moet, het begin loopt over een redelijk breed autopad. Onderschat de klim niet, alhoewel ik zowat sneller klim en daal dan een steenbok, was het ook voor mij een behoorlijke onderneming. Dus begin vroeg en neem er een hele dag voor, de laatste kabelbaan ging in 2011 vijf uur, maar naar beneden lopen is ook geen straf. Je gaat over beekjes (mocht die niet bijna droog zijn) en hoe hoger je gaat, hoe meer kabels er hangen om langs de klimmen. Maar ik vond het adembenemend. Ik heb nog een plattegrond, dus mocht je die willen hebben, dan kan ik je die uitlenen. Zelf heb ik hem gekocht bij het begin van de kabelbaan in een klein tentje voor een habbekrats. De route is overigens aangegeven met een blauw kruis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012, 12:06 
Sprinter

Ik ben van plan deze zomer ook die klim te gaan maken. Ik dacht om 's ochtends weg te gaan uit Brasov, dan klimme in Busteni en dan 's avonds/aan het eind van de middag door te gaan naar Boekarest. Is dit mogelijk denk je, hoelang ben je ermee bezig?

Verder, zijn er vanuit Brasov nog meer uitvalsplekken die de moeite waard zijn voor een dagtrip, dus max. 1,5/2u reizen, qua natuur of mooie kleine dorpjes?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012, 12:48 
Trans-Siberië Express

Dat is zeker te doen ja. Rond Brasov is ook genoeg te zien, zo kan je naar een Dracula kasteel in Bran. (Er zijn meerdere plekken in Transsylvanië die claimen het echte dracula kasteel te hebben.) Je kunt ook een dagje naar Sighisoara, en tussen Brasov en Bran heb je nog Rasnov. Naast Busteni kan je ook naar Sinaia, waar je ook met de kabelbaan omhoog kunt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 11:13 
Sprinter

Bedankt voor je antwoord. We willen vanuit Boedapest de nachttrein pakken naar Sighisoara en vanuit daar 's middags doorgaan naar Brasov, dus die stond reeds op de planning. Rasnov ziet er wel aardig uit en is niet ver weg, dus ik denk dat we daar wel even langs gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 15:08 
Trans-Siberië Express

Als je een Interrail pass hebt waar je dagen in moet vullen, raad ik je aan om Sighișoara-Brașov op losse tickets te doen. Als je van je treinreis al helemaal een belevenis wilt maken, pak je ook nog eens gewoon de stoptrein op dat traject tussen de boeren en zigeuners! 8) (Tevens kost de stoptrein op dat traject 3 lei geloof ik)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur