World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 nov 2017, 06:37

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Brasov
BerichtGeplaatst: 08 mar 2012, 12:06 
Sprinter

Ik ben op zoek naar tips over Brasov in Roemenië. Er is maar weinig te vinden op internet.
Zijn er mensen geweest? Wat is leuk of juist niet?

In Brasov schijnen nog flink wat beren rond te lopen. Ik zou er toch graag wel wat zien. Heeft iemand er ervaring mee hoe je deze het best kan spotten?

Groetjes Malou

Berichtonderwerp: Re: Brasov
BerichtGeplaatst: 08 mar 2012, 15:15 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Ik ben twee keer in Brașov geweest. Ik vind het zelf een erg leuk stadje! Kan me voorstellen dat er in de regio wel beren te vinden zijn, daarvoor kan je denk ik het beste contact opnemen met de VVV van Brașov. Of kijk hier eens: http://www.romaniatourism.com/

BerichtGeplaatst: 08 mar 2012, 15:19 
Sprinter

Ik gelezen dat Roemenië het liever niet promoot als een trekpleister, ivm het gevaar. Maar het blijkt als je eenmaal daar bent dat taxichaffeurs bijvoorbeeld regelmatig met toeristen de plekjes afrijden, omdat zij precies weten waar ze moeten zijn. Ik vraag me af of dit in de praktijk echt gemakkelijk te regelen is.

BerichtGeplaatst: 08 mar 2012, 23:42 
Trans-Siberië Express

Goh ik heb eventueel wel een nummer van een "taxichauffeur" (oud spoorwegbeamte die met z'n pensioen niet rond komt en bijklust als "taxichauffeur") voor je die je voor €15 een hele dag wilt rondrijden in de omgeving van Brașov, maar dan zou ik héél goed moeten zoeken eerlijk gezegd.

BerichtGeplaatst: 10 mar 2012, 01:24 
Trans-Siberië Express

1.het stadJE Brasov is groter als Utrecht-stad, al bestaat het grootste deel uit die troosteloze nogergerals Overvecht flats
2.ik ben nog ouwerwets en heb nog zoiets als reisgids-staat eigenlijk alles in wat de doorsnee 1e keer toerist moet weten. Al zullen prijzen wel hoger zijn.
3.die beren is een van de troosteloze midelen van bestaan van de plaatselijke zigeunerbevolking. Mag eigenlijk niet (vooral engelsen kunnen enorm misbaar maken als het hun idee van dierenkwelling betreft) en er zullen inmiddels ook wel EU-regels zijn, die de gypsies/tsigane vooral zien als hun pesten en van de weinig overgebleven middelen tot inkomstenvoorziening afhouden. En oh ja-op verzoek (lee: wat extra leien) kunnen ze ook dansen en pijpies roken of andere rare dingen-heel leuk voor je facieboek en foto.
SDoms is zelfs tripadvisor nog minder erg als dit (moest ik net doorheen lezen).

BerichtGeplaatst: 10 mar 2012, 09:50 
Sprinter

Ik hoopte op wat informatie buiten de reisgids. Zodat ik geen 2e keer terug hoef maar het meteen goed kan doen ;)
Ze hoeven vooral niet te dansen en pijpjes te roken. Ik zou ze gewoon graag een keer van dichtbij zien en ze kunnen gewoon lekker zichzelf zijn terwijl ik dat doe.

BerichtGeplaatst: 10 mar 2012, 09:59 
Trans-Siberië Express

Citeer:
3.die beren is een van de troosteloze midelen van bestaan van de plaatselijke zigeunerbevolking. Mag eigenlijk niet (vooral engelsen kunnen enorm misbaar maken als het hun idee van dierenkwelling betreft) en er zullen inmiddels ook wel EU-regels zijn, die de gypsies/tsigane vooral zien als hun pesten en van de weinig overgebleven middelen tot inkomstenvoorziening afhouden. En oh ja-op verzoek (lee: wat extra leien) kunnen ze ook dansen en pijpies roken of andere rare dingen-heel leuk voor je facieboek en foto.
SDoms is zelfs tripadvisor nog minder erg als dit (moest ik net doorheen lezen).
Kan best dat er een fractie van waarheid in jouw bericht zit, maar waar heeft Malouda die sneer aan te bedanken? Doe even normaal tegen andere gebruikers...

BerichtGeplaatst: 10 mar 2012, 13:39 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Er zullen ergens in de bergen wel wat wilde beren (waarschijnlijk wel ooit daar uitgezet) rondlopen, maar zoals met alle wilde dieren geldt dan dat de kans dat je ze ziet klein is en dat het gevaarlijk kan zijn. Een zielige circusbeer wil je daar niet zien :cry: . Als je graag beren wilt zien kun je het beste naar een dierenpark in Nederland.

BerichtGeplaatst: 10 mar 2012, 16:33 
Sprinter

Citeer:
Er zullen ergens in de bergen wel wat wilde beren (waarschijnlijk wel ooit daar uitgezet) rondlopen, maar zoals met alle wilde dieren geldt dan dat de kans dat je ze ziet klein is en dat het gevaarlijk kan zijn. Een zielige circusbeer wil je daar niet zien :cry: . Als je graag beren wilt zien kun je het beste naar een dierenpark in Nederland.
Ik heb begrepen dat Brasov erom bekend staat dat beren daar niet meer bang zijn voor mensen en juist regelmatig de buitenwijken intrekken op zoek naar eten. Ook heb ik vernomen dat 50% van de wilde bruine beren hier leeft. Is dit dan niet waar?

BerichtGeplaatst: 11 mar 2012, 13:27 
Intercity

In Brasov en omgeving nog nooit een beer gezien , zelfs geen dansende op een marktplein :-)
Tijdens de winter kan dat natuurlijk evt. wel zo zijn , omdat ze dan in de bossen niets te eten vinden .
Denk dat je daarvoor eerder in de bergen tussen Sinaia en Sighisoara moet gaan wandelen .
Taxi's genoeg in Brasov maar heel weinig Engelssprekende chauffeurs .
Ik denk dat je gewoon een beroep moet doen op de ( al dan niet betrouwbare ) utbater of eigenaar
van het pension of hotel waar je overnacht .
Ik kan je wat dat betreft zowel het luxe hotel Wagner midden in het centrum als pension
La Despani , iets dichter bij het station gelegen , zeer aanbevelen , voor zover het binnen jullie budget valt tenminste .
http://ladespani.ro/home.html
Booking.com biedt die twee ook aan .

BerichtGeplaatst: 11 mar 2012, 18:30 
Trans-Siberië Express

Een normale toerist komt niet in een buitenwijk van Brasov, maar inderdaad als een lokale inwoner/taxichauffeur een plekje kent in een buitenwijk waar regelmatig beren naar eten komen zoeken, dan zou je daar een beer kunnen spotten. Of je daar blij voor wordt is een andere zaak. De kans dat je een beer in zijn natuurlijke habitat ziet blijft volgens mij toch klein. Het is een groot gebied met ook veel dicht bos waar je niet ver vooruit kunt kijken.

BerichtGeplaatst: 11 mar 2012, 22:08 
Trans-Siberië Express

Ik ga van de zomer ook naar Brasov. Vriend van me en ik gebruiken deze plaats als uitvalsbasis voor diverse uitstapjes naar o.a. Sighisoara en Sibiu. Weet iemand nog een leuk hostel in Brasov? Las op internet iets over het casual hostel. Iemand enige ervaring met dit hostel?

BerichtGeplaatst: 12 mar 2012, 10:52 
Intercity

Casual Hostal is tamelijk nieuw , gunstig kwa prijs en ligt wel dichter bij het plein Raad in het centrum dan het door mij hiervoor voorgestelde pension .
Helaas hebben ze alleen 4 of 6 persoons slaapzalen , dus niet echt wat voor mij bij een langer verblijf . Voor 1 nachtje heb ik daar geen probleem mee .

BerichtGeplaatst: 12 mar 2012, 19:43 
Trans-Siberië Express

4 tot 6 persoons slaapzaken is voor ons geen probleem.
13 euro per nacht is goed te doen. Daarnaast hebben ze geen stapelbedden, dus dat is ook een voordeel.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012, 11:22 
Sprinter

Leuk, ik ga ook deze zomer naar Brasov, maar we zijn er maar 2 dagen. Wij hoopte ook op beren spotten maar dan wel in hun natuurlijke omgeving. Verder gaan we denk ik beetje uitrusten en de stad bekijken, ik denk niet dat het heel spannend zal zijn, eerder heel relax.
We verblijven in Villa Casa Ioana, geboekt bij bookings.com voor totaalprijs van 25 euro met ze 2e :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00