World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 17:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 mei 2012, 18:57 
Trans-Siberië Express

Beste mensen.

Inmiddels is bijna alles geregeld voor onze reis. De tickets hebben wij vorige week opgehaald en ook de hostels zijn gereserveerd. Ikzelf zou nog enige dagen in Bulgarije verblijven, maar dat gaat helaas niet door. In plaats daarvan kies ik voor Budapest.
Nu de reis in zicht is, zijn we bezig met de laatste voorbereidingen. We verblijven ongeveer 4 dagen in Belgrado en een uitstapje naar Novi Sad staat in de planning. Nu zijn we alleen nog op zoek naar nog een leuke stad die goed bereikbaar is per trein vanaf Belgrado. Dit is dus gewoon een dagtripje.
Zelf zat ik te denken aan Niš, maar de treinen naar deze plaats rijden op ongunstige tijden. Is Niš de moeite waard en zo ja kunnen we eventueel vanuit Belgrado naar Niš per bus?

Voor Roemenië. We verblijven 4 dagen in Brasov. We gaan 1 dag naar Boekarest en 1 dag naar Sighisoara. Welke stad is nog meer de moeite waard? Sibiu misschien? of Clu-Napoca, hoewel dit vrij ver is per trein.

Alvast bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2012, 07:08 
Trans-Siberië Express

Voor Roemenië kan je misschien wel naar Constanta gaan en lekker genieten van de zee en het strand. Rijden frequent treinen vanuit Boekarest, duurt ongeveer 5 uurtjes. Wat Servië betreft zou ik het niet weten, misschien naar Bar in Montenegro gaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2012, 07:52 
Trans-Siberië Express

Constanta vind ik zelf helemaal niks aan. Buiten dat je er lekker kunt genieten van zon, zee en strand. Als leuke stad zou ik naar Timisoara gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2012, 10:53 
Trans-Siberië Express

In Servië zou je kunnen overwegen naar Mokra Gora te gaan als je dat interesseert. Wel even in de gaten houden of je niet toevallig in de dagen terecht komt van het Guca festival, want dan is het heel erg druk daar!
Voor Roemenië kun je Sibiu inderdaad overwegen. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar hoor er goede verhalen over. Cluj-Napoca vond ik zelf een erg leuke stad, maar dat is inderdaad vrij ver. Ik vond Cluj-Napoca wel leuker als Timișoara eerlijk gezegd. :) Vanuit Cluj kun je ook nog overwegen naar de zoutmijnen te gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2012, 12:07 
Intercity

Wat Nis betreft zou ik peroonlijk zeggen : niet doen .... deze stad is echt niet de reis waard .
Dan liever een dag , als het je ding is tgenminste , met de bus ( of taxi , maar wel een prijskaartje dus evt. shared met anderen want het zijn 50 km ) naar het oude (1309 ) klooster Tresije , nabij Sopot op de Kosmajberg .
En een goede plek ( ' beach ' ) om te chillen is Ada Ciganlija .
Verder ....
Boekarest ben ik geweet maar is , afgezien van de oude stad , niet mijn ding :-)
Brasov is mooi en gezellig , maar persoonlijk geef ik zowiezo de voorkeur aan Sighisoara .
Sibiu is een grote stad met mooi gerestoreerd centrum . Erg druk daar in de zomer .
Have fun !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jul 2012, 20:56 
Sprinter

hasip schreef:
Wat Nis betreft zou ik peroonlijk zeggen : niet doen .... deze stad is echt niet de reis waard.
Mag ik je vragen wat je er niet aan bevallen is? Ik ben namelijk van plan om vanuit Prizren via Skopje naar Nis te reizen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: NICE
BerichtGeplaatst: 09 okt 2012, 12:58 
Stoptrein

Inmiddels is bijna alles geregeld voor onze reis. De tickets hebben wij vorige week opgehaald en ook de hostels zijn gereserveerd. Ikzelf zou nog enige dagen in Bulgarije verblijven, maar dat gaat helaas niet door. In plaats daarvan kies ik voor Budapest.

http://www.colorado.edu/
http://en.wikipedia.org/wiki/California ... ty,_Fresno

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2012, 11:40 
Trans-Siberië Express

vwb Serbije:
eens met Hasip-Nis is niks biezonders, geen lange trip waard
Treinen in Serbije zijn een vrijwel dode diersoort-kunstmatig nog wat in leven gehouden. Het grote publiek reist per bus-vrijwel allemaal 2e hands afdankers uit DE, of AT. treinen enkel nog gebruikt omdat ze goedkoper zijn-als ze rijden, als ze rijdend gehouden kunnen worden. Kijk maar eens wat dat gigantisch grote BAS (Beogradkse Autobus Station) uitzend-naar elke Servische plaats en wat er in 1 uur vanaf het naastgelegen treinstation vertrekt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2012, 16:11 
Trans-Siberië Express

Afgelopen zomer ben ik naar Roemenië geweest. Dit topic is daarvóór al geopend. Ik kan het Parlementspaleis in Boekarest aanbevelen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parlementspaleis
Prachtig! Ik heb de eenvoudige rondleiding gedaan maar ik had wel meer willen zien. Als je de rondleiding wilt doen, zorg er wel voor dat je je paspoort bij je hebt.
Voor het paleis loopt de Unirii Boulevard. Veel Roemenen hebben er een hekel aan omdat er complete wijken zijn weggevaagd, ik vind het het enige mooie stuk van Boekarest.

@arrivant: Helaas heb je gelijk. Treinen is Servië is leuk, spotgoedkoop en ideaal voor mensen zoals ik die altijd te laat zijn (de trein is altijd later :lol: ). Maar het lijkt moeilijk om alles rijdende te houden. Recentelijk zijn een aantal treinen op nevenlijntjes gestopt en vervangen door bussen bij gebrek aan materieel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2012, 18:15 
Trans-Siberië Express

Vaag dit! Ik had dit topic gestart, maar iemand heeft bijna een half jaar nadat ik de berichten heb geplaatst, zomaar een bericht van mij overgenomen. Heeft WOR weer last van spam of dat soort rare praktijken?

Due spoorwegen in Servië, man, man, man wat een belevenis was dat zeg! Rijtuigen uit de jaren 60 ( met houten vloeren ) met antieke Nicht Raucher-bordjes, terwijl iedereen stond de paffen in de trein :D Bovendien rijdt niets daar op tijd. van de zomer was zomaar de nachttrein naar Bar uitgevallen zonder mededelingen.
In Bosnië schijnen nog treinen te rijden met van die oudere groen met beige ex-DR-rijtuigen. Kwam ik laatst tegen op DSO.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur