World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 nov 2017, 23:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: ontdekking
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 19:31 
Intercity

Land: Nederland
Ik ben er achtergekomen dat ik in sommige steden ben overgestapt en maximaal 1 nacht ben gebleven, waar ik direct daarna heb gezegt dat het eigenlijk te kort was een stad waar ik nogmaals heen wel maar dan voor meer dan 1 nacht. Welke steden kunnen jullie zeggen waar dit voor jullie van toepassing was?

Berichtonderwerp: Re: ontdekking
BerichtGeplaatst: 12 feb 2013, 15:15 
Intercity

Praag. Wanneer je goed ter been bent, kun je alles in een dag doen. Dus twee overnachtingen. En Praag ligt treintechnisch gezien als een dikke spin in Midden- en Oost-Europa, met de nodige verbindingen van/naar stadjes :D als Berlijn, DResden, Bratislava, Wenen, Budapest, Warschau en vele anderen...

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013, 18:19 
Stoptrein

Van mij is het vooral ook Praag - zeer idyllische stad, maar had liever ook eens de hippe en alternatieve woonbuurten gezien! Lijkt me ook zeer gezellig in de winter, dan moet ik alleen nog één van die gezellig warme damesjassen kopen en off we go!
Ook Budapest, hebben daar het belangrijkste wel gezien, maar wil daar sowieso nog eens terug.. :) Oh ja en Istanbul is ook groot genoeg om altijd maar weer opnieuw te ontdekken!
Dat is het zowat denk ik?! Ik moet dringend weer eens beginnen reizen :)

Laatst gewijzigd door TravelA op 19 feb 2013, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 10:01 
Intercity

Voor mij hoort Krakow ook zeker thuis in dit rijtje. Wij hadden er helaas maar twee dagen, 1 overnachting maar dit was veel te kort om alle mooie bezienswaardigheden te zien en de stad goed te ontdekken. Zeker als je ook naar de nabijgelegen zoutmijnen en Auschwitz wilt kun je best een week reserveren voor Krakow!

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 16:05 
Trans-Siberië Express

Ja Krakau moet ik zeker nog eens beter bekijken, ik ben niet in Auschwitz geweest wel naar de zoutmijnen.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 21:01 
Trans-Siberië Express

Belgrado was toch wel de ontdekking! Qua lelijkheid vergelijkbaar met Gelsenkirchen, maar voor één ding zou ik graag terug willen: een wedstrijd van FK Partizan. Wat een geweldige club.
Als we de sfeer rondom voetbalwedstrijden in Servië nou eens naar NL halen?

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 22:43 
Trans-Siberië Express

Het kan ook grimmig zijn hoor fans zijn erg berucht oa anti semitisme en racisme dat wil ik zeker niet naar Nederland halen. Qua beleving zal het wel een ervaring zijn denk ik.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2013, 23:10 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Als we de sfeer rondom voetbalwedstrijden in Servië nou eens naar NL halen?
Widzew-ŁKS is ook zo'n wedstrijd die ik gewoon eens zou willen zien voor de sfeer :P
Verder vond ik Łódź wel nog een leuke stad eigelijk, toeristisch is er niets te zien, maar er is altijd wel iets te doen (bv. Poolse automarkten waar ze zowat alles behalve auto's verkopen enzo).

Istanbul is ook wel nog zo'n stad waar ik nog eens wil komen om meer te zien omdat er zoveel te doen is.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2013, 17:19 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Citeer:
Verder vond ik Łódź wel nog een leuke stad eigelijk, toeristisch is er niets te zien, maar er is altijd wel iets te doen (bv. Poolse automarkten waar ze zowat alles behalve auto's verkopen enzo).
Sluit ik me volledig bij aan. 8)

BerichtGeplaatst: 21 feb 2013, 14:01 
Trans-Siberië Express

Ieder land heeft wel een 'ontdekking'. Dit zijn normaal gesproken steden die zeer fraai zijn en bepaalde eigentijdse kenmerken hebben, maar nog niet echt toeristisch zijn. Een kleine opsomming:
Duitsland: Erfurt, Nürnberg en Rostock
Tsjechië: Liberec, Cheb en Ceske Budejovice
Hongarije: Györ, Sopron en Pecs
Slowakije: Nitra denk ik, hoewel ik Bratislava ook leuk vind.
Citeer:
Het kan ook grimmig zijn hoor fans zijn erg berucht oa anti semitisme en racisme dat wil ik zeker niet naar Nederland halen. Qua beleving zal het wel een ervaring zijn denk ik.
Aangezien ik fanatiek voetbalsupporter ben, verdiep ik mij vaak in andere Europese 'ultra-groepen' of 'firms'. De meeste ultra-groepen of firms op de balkan zijn vrij extreemrechts georiënteerd.
Vlaggen met hakenkruizen erop zijn niet ongewoon. Van Polen tot Griekenland, je komt ze regelmatig tegen. Je moet voor de aardigheid maar eens op internet zoeken naar 'gott mit uns' Lokomotiv Plovdiv.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2013, 09:16 
Trans-Siberië Express

er zijn helaas veel meer steden waar ik te lang geweest ben, achteraf bezien. Sommige van die toerstensites kunnen steden groot praten die het helemaal niet zijn.
Over topic: hangt voor een groot deel van je persoonlijke smaak af-sinds het groot-toerisme in Prahy heeft toegeslagen heeft die stad voor mij bijna afgedaan-behalve dan die troosteloze buitenwijken vanwege de vele tramvaje. In iets mindere mate geldt dat net zo voor Krakow/PL.
Maar nog steeds wil ik wat langer naar Donyetsk in UKR-door gebrek aan betaalbare HTls aldaar was het steeds sochtends aan en savonds weg.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2013, 19:43 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ieder land heeft wel een 'ontdekking'. Dit zijn normaal gesproken steden die zeer fraai zijn en bepaalde eigentijdse kenmerken hebben, maar nog niet echt toeristisch zijn. Een kleine opsomming:
Duitsland: Erfurt, Nürnberg en Rostock
Tsjechië: Liberec, Cheb en Ceske Budejovice
Hongarije: Györ, Sopron en Pecs
Slowakije: Nitra denk ik, hoewel ik Bratislava ook leuk vind.
Citeer:
Aangezien ik fanatiek voetbalsupporter ben, verdiep ik mij vaak in andere Europese 'ultra-groepen' of 'firms'. De meeste ultra-groepen of firms op de balkan zijn vrij extreemrechts georiënteerd.
Vlaggen met hakenkruizen erop zijn niet ongewoon. Van Polen tot Griekenland, je komt ze regelmatig tegen. Je moet voor de aardigheid maar eens op internet zoeken naar 'gott mit uns' Lokomotiv Plovdiv.
Tja ik hou ook van voetbal maar zulke dingen heeft niks met voetbal te maken. Ik keur alle vormen van extrmisme af. Ik denk dat zulke gasten alleen maar hun frustraties kwijt willen en niet komen voor het voetbal. Ik vraag me ook af of ze ook donkere spelers van hun "eigen" club zo bejegenen in de Balkan

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00