World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 03:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Eerste interrail europa
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 13:49 
Stoptrein

Land: Nederland
Ja super leuk!
Ik ben nu ook mijn reis aan het plannen om alleen te gaan. Dit wordt ook mijn eerste keer alleen, maar ik heb gelukkig wel wat vrienden in verschillende steden zitten waar ik langs kom. Het leukste is natuurlijk als je mensen leert kennen, en dat zal ongetwijfeld gebeuren!
Misschien is in Parijs eindigen niet zo handig aangezien dat volgens mij de duurste stad in jou reis is. Misschien dat het daardoor een beetje tegen gaat vallen.
Heel veel plezier! Laat ons weten hoe het was!

BerichtGeplaatst: 09 jun 2013, 22:08 
Stoptrein

Misschien schrap ik Parijs inderdaad wel.
Ik werk sinds kort in de horeca dus was even bang mijn reis helemaal te moeten annuleren (in ieder geval van de zomer) maar ik kan toch nog, al is het minder lang, vrij krijgen.
Het wordt nu een reis van 1,5 a 2 weken, ik twijfel alleen welke plaatsen ik ga schrappen, iemand tips?

BerichtGeplaatst: 21 jul 2013, 19:49 
Stoptrein

Ik kon heel september vrij krijgen dus wordt toch een maand :D

Backpack is inmiddels binnen, ben ik alleen nog aan het voorbereiden wat ik precies in welke stad ga doen.

In praag ga ik sowieso skydiven, iemand nog tips voor andere actieve uitjes in bepaalde steden?

BerichtGeplaatst: 22 jul 2013, 18:26 
Sprinter

Geen idee of je daar al aan hebt gedacht, maar als je op de goede datum in Budapest bent kan je net zo goed naar Sziget gaan.. dat ga ik ook doen namelijk, gewoon een dag meepikken..
Verder schijnt daar ook een heel mooi zwembad te zijn ?

BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 14:57 
Sprinter

Ik heb nog wel tips voor in Praag en Berlijn. In Praag schijn je heel goed uit te kunnen net als in Berlijn, dus als je daar bent gewoon de locals vragen waar je goed uit kan en ik ben daar ook naar de Petřínpark en uitkijktoren geweest, had je wel een mooi uitzicht. Het dansende huis is leuk om te zien en het wereldbekende kindje Jezus, als je dan toch op de touristische tour bent. In Berlijn heb je de echte berlijnse club Katerholzig en ook Sisyphos, wat een echte Berlijnse club is, google even, ben hier toen geweest en was echt een superervaring en avond! Wil je nog meer spectaculairs zien in Berlijn ga dan naar de oude ijsfabriek, ook zelf even de route googelen daar kan je oost berlijnse graffiti kunst terugvinden en als je met zonsondergang boven op t dak staat heb je een geweldig mooie uitzicht over de Spree. Ik ben vorig jaar geweest, ben toen met de fiets vanaf Almelo naar Berlijn gefietst, je doet er even over maar t was geweldig. Van tevoren een fiets besteld bij Bikester.nl en voorbereid op de lange rit en vervolgens gegaan. Ik was dik een week in Berlijn en ben toen met de trein en fiets naar Praag gegaan, heb daar veel gezien maar vooral gefeest eigenlijk. In Berlijn heb ik meer bezienswaardigheden gezien, als je daar meer van houd dan moet je de grote Berlijnse dom ook eens bezoeken, wel een hele mooie kerk. Verder neem ik vaak na aankomst een bustour door de stad om de boel even te verkennen. Veel plezier in ieder geval, je planning ziet er erg goed uit je gaat de tijd van je leven hebben! Groetjes Lisa (mocht je nog vragen hebben, vooral in Berlijn ben ik erg bekend).

BerichtGeplaatst: 29 jul 2013, 10:46 
Stoptrein

Helaas is sziget is in augustus Eilisimo, anders had ik daar zeker heen gegaan.
Dat zwembad heb ik even opgezocht en ziet er inderdaad goed uit dus wie weet.

Het Petřínpark stond ook op mijn lijst Lisa, de dom waar je het over hebt lijkt mij ook zeker het bezoeken waard.
En bedankt voor de tip van het dansende huis, die móet ik zien!
Je hebt het over feesten, was het voor jou ook een soloreis of ben je met anderen gegaan?

Ik wil misschien ergens m'n duikbrevet halen onderweg, iemand nog tips hier over?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00