World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 okt 2017, 12:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Eerste interrail europa
BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 19:17 
Stoptrein

Land: Nederland
Hi all,

Mijn eerste interrail staat op de planning, dus maar even een account aangemaakt.
Al heel wat afgelezen hier maar er zijn nog een aantal punten onduidelijk.
Eerst maar eens de route die ik ongeveer in gedachten had:

Berlijn - Praag - Wenen - Bratislava - Budapest - Zagreb - Ljubljana - Venetië - Bern - Parijs

Het wordt voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe en het wordt een solo reis dus nog maar even afwachten of het leuk blijft voor mezelf.
Op internet lees ik haast alleen maar positieve reacties op het alleenreizen, ik ben nu 22 dus een prima leeftijd om het gewoon een keer te doen dacht ik zo.
Nu wil ik in elke stad echt wat gaan doen (denk aan skydiven, duiken, uitgaan, quadrijden etc.)

-Misschien dat jullie tips of ervaringen hebben zodat ik mijn route wat aan kan passen?

-Daarnaast twijfel ik of ik een tent mee zal nemen mbt het budget, is dit handig bovenop de backpacktas die ik al mee neem?

-Als laatst wil ik dit in zo'n 3 weken gaan doen (grotendeels met de nachttrein) is dit haalbaar?

Gr, Michiel

Berichtonderwerp: Re: Eerste interrail europa
BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 19:47 
Trans-Siberië Express

Citeer:
-Daarnaast twijfel ik of ik een tent mee zal nemen mbt het budget, is dit handig bovenop de backpacktas die ik al mee neem?
Dat zou ik niet doen, hoe lichter je tas hoe beter. In elke stad die je bezoekt kan je wel goedkope hostels vinden. Al wordt Venetië wat lastig maar ook daar heb je geen tent nodig om goedkoop te slapen.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 20:04 
Stoptrein

Leek me ook al niet handig inderdaad, doe ik het gewoon zonder.
Op één of andere manier lijkt het me lastig om hotels en hostels uit elkaar te houden, wordt dit doorgaans van te voren bekeken of is het gewoon even naar binnen stappen?

BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 22:34 
Thalys

Citeer:
Leek me ook al niet handig inderdaad, doe ik het gewoon zonder.
Op één of andere manier lijkt het me lastig om hotels en hostels uit elkaar te houden, wordt dit doorgaans van te voren bekeken of is het gewoon even naar binnen stappen?
Dit valt reuze mee. Een hotel is doorgaans luxer en duurder dan een hostel. In een hotel heb je ook een aparte kamer. Hostels worden over het algemeen gebruikt door jongere reizigers die zo goedkoop mogelijk willen slapen. En meestal een kamer delen met medereizigers.
Je zou eens kunnen kijken bij http://www.hostelworld.com, http://www.hostelbookers.com, of http://www.booking.com

BerichtGeplaatst: 12 apr 2013, 14:02 
Trans-Siberië Express

Een tent meenemen is voor deze reis niet noodzakelijk.
Verder raad ik je aan om geen reisdagen te spenderen aan Wenen - Bratislava en Bratislava - Budapest. Dit zijn relatief korte verbindingen en dit kun je beter doen middels losse tickets.
Wenen - Bratislava: enkeltje ongeveer 14 euro. Hetzelfde geldt voor Bratislava - Budapest.

BerichtGeplaatst: 13 apr 2013, 11:25 
Stoptrein

Bedankt Robinho, die gaan wel van pas komen.
14 euro is inderdaad geen geld voor dat stuk, koop ik daarvoor gewoon losse kaartjes.
Ik kijk alleen een beetje op tegen dat van te voren reserveren, liefst zou ik gewoon op het station kijken welke trein ik moet pakken en dan pas een kaartje kopen maar dat blijkt soms lastig heb ik begrepen?

Daarnaast las ik dat je ook je paspoort in moet leveren, kan me voorstellen dat dit niet altijd goed gaat?

BerichtGeplaatst: 13 apr 2013, 11:39 
Trans-Siberië Express

Je kan ook gewoon ter plaatse reserveren voordat je vertrekt. En wat bedoel je met paspoort inleveren?

BerichtGeplaatst: 13 apr 2013, 15:59 
Stoptrein

Ja dat is waar, maar ik ben ook van plan wat vaker de nachttrein te pakken als dat een beetje te doen is en weet niet of die op sommige trajecten snel volgeboekt zijn.

Ik las ergens hier op het forum dat je bij sommige treinen je paspoort van te voren moet inleveren die je dan als je uit stapt weer terug krijgt, vond het ook een apart verhaal moet ik zeggen.

BerichtGeplaatst: 13 apr 2013, 17:50 
Sprinter

Het paspoort inleveren in de nachttrein dat kan voorkomen. Ik heb zelf daar nooit problemen mee ondervonden, heb hem altijd weer terug gekregen en soms krijg je het ticket ook terug. Als je een interrailpas hebt moet je die vaak inleveren samen met je paspoort.
Dit is eigenlijk gewoon standaard op nachttreinen. Vaak heb je in elk treinstel iemand die de zaken waarneemt dus als je vragen hebt of er zeker van wilt zijn dat je alles weer terug krijgt dan kun je die persoon altijd vragen.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 13:41 
Stoptrein

Dit klinkt al een stuk aannemelijker, moet geen problemen opleveren zou je zeggen.
Ik zit er aan te denken om Auschwitz aan mijn route toe te voegen, is dit de moeite waard?

Verder ben ik op zoek naar mensen die me kunnen vertellen wat voor dingen in welke stad ik echt gedaan móet hebben voordat ik verder ga.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 14:52 
Trans-Siberië Express

Aangezien je zegt dat je "echt" wat wil doen: In Boedapest schijn je grot-expedities ('caving') te kunnen doen. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb er wel vaker foldertjes over zien liggen.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 17:22 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik zit er aan te denken om Auschwitz aan mijn route toe te voegen, is dit de moeite waard?
Wat dacht je zelf?

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 17:58 
Stoptrein

Budapest hoef ik me inderdaad niet druk over te maken als ik hier zo op het forum kijk, het gaat meer om de andere steden.
Citeer:
Wat dacht je zelf?

groetjes ben2
Geen idee, anders zou ik het niet vragen.
Ik moet er wel honderden kilometers voor omrijden en heb geen idee wat er nog van auschwitz over is, daar naast kan het mensen ook erg tegen zijn gevallen.
Als ik het straks met een uurtje allemaal gezien heb wacht ik liever tot dat ik een keer meer in de buurt ben, vandaar deze vraag.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 06:30 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Budapest hoef ik me inderdaad niet druk over te maken als ik hier zo op het forum kijk, het gaat meer om de andere steden.
Citeer:
Wat dacht je zelf?

groetjes ben2
Geen idee, anders zou ik het niet vragen.
Ik moet er wel honderden kilometers voor omrijden en heb geen idee wat er nog van auschwitz over is, daar naast kan het mensen ook erg tegen zijn gevallen.
Als ik het straks met een uurtje allemaal gezien heb wacht ik liever tot dat ik een keer meer in de buurt ben, vandaar deze vraag.
Nog nooit iets gelezen of gehoord over de tweede oorlog en trek er maar een dag voor uit.

http://www.auschwitz.org/

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 17:39 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Haha okee, dat is ook wel weer waar ja. Als je je in Boedapest verveelt dan doe je gewoon iets verkeerd. :lol: Maar goed, random tips voor sommige andere steden:

Berlijn: Geldt hiervoor niet hetzelfde? Afijn, onder Duitse jongeren is het vooral heel hip om te proberen de club Berghain binnen te komen, beroemd en berucht wegens het strenge en ondoorgrondelijke deurbeleid. Als je niet lang in de rij wil staan bij de Rijksdag dan moet je vroeg opstaan. Onthoud dat Duitsers gemiddeld een uur eerder opstaan dan Nederlanders, vanaf 6:00 kun je bij de bakker terecht voor verse broodjes voor het ontbijt.

Praag: Ga eens kijken bij de Albert, of je ook producten van de Albert Heijn herkent. En kijk of je ergens ook Kofola van de tap kan krijgen. Hoe grappig is dat - frisdrank van de tap? Ze hebben het in Praag trouwens lang niet overal, in Slowakije is het nog een stuk populairder volgens mij.

Ljubljana: Volgens "3 op reis" is het leuk om in het krakerscomplex "Metelkova" te kijken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00