World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 24 okt 2017, 12:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 14:51 
Thalys

In juni is het de planning om naar Krakow te gaan.
Ryan Air heeft nu goedkope tickets dus ik wil vanavond gaan boeken.
Nu ben ik nog op zoek naar een leuk en centraal hostel.
Ik ben geen Party Girl en zal ook als meisje alleen reizen dus voor mij geen party hostel en verder veilig en schoon.
Wel graag goed centraal zo dat alles makkelijk te belopen is binnen de oude stad.
Ook andere tips zijn erg welkom.
Waar kan ik het beste een tour naar Auschwitz boeken?
Wat moet ik alleen in de stad Krakow zelf zien?
Ik ga 4 nachten/3dagen.
Aankomst woensdagavond en vertrek zondagmiddag.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 15:30 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Ik heb zelf eens in Dizzy Daisy hostel geslapen in Krakow, dat was prima te doen en niet ver van de binnenstad/station.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 16:57 
Thalys

Ik ga hem eens opzoeken!

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 17:18 
Trans-Siberië Express

Ik heb hier meerdere overnachting gemaakt in NF Hostel Westterplatte 7 Krakow.

Niet te ver van het station en oude centrum.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 18:02 
Site Admin

Ik heb daar geslapen in het Amber hostel. Prima no-nonsense hostel (in de kelder maar wel met ramen).

Als ik het me goed herinner zat het aan de rand van de oude stad (net buiten de groene gordel die om het oude centrum heenloopt).

Ik was 16 euro p/n kwijt voor een privekamer :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 20:18 
Thalys

Iemand ervaring met Greg&Tom hostel (De gewone, dus niet de party versie) of Cracow Hostel (Op het Main Square)??

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 23:28 
Thalys

Citeer:
Iemand ervaring met Greg&Tom hostel (De gewone, dus niet de party versie) of Cracow Hostel (Op het Main Square)??
Ik heb voor aankomende zomer Cracow Hostel gereserveerd. Volgens mij de perfecte plek overal dicht bij. En ligt aan de grote markt. Beter kan volgens mij bijna niet. Ik betaal voor 3 nachten €30,- euro op een 18 persoons gemengde slaapzaal. :wink:

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 11:39 
Thalys

Citeer:
Citeer:
Ik heb voor aankomende zomer Cracow Hostel gereserveerd. Volgens mij de perfecte plek overal dicht bij. En ligt aan de grote markt. Beter kan volgens mij bijna niet. Ik betaal voor 3 nachten €30,- euro op een 18 persoons gemengde slaapzaal. :wink:
Leuk!
18 is een hoop mensen, haha.

Ik ga waarschijnlijk Greg&Tom boeken want ze organiseren daar erg veel leuke activiteiten en je krijgt er gratis dinner bij de prijs inbegrepen.
Ideaal voor een budget reizigster, haha.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 12:45 
Thalys

Ik heb zelf vier nachten geslapen in Cracow Hostel in Krakow. Ik kan het je enorm aanraden! De locatie is echt perfect! Goede staff. Over het eten hoef je je geen zorgen te maken. In Krakow kun je aardig wat boodschappen doen voor ongeveer €5,-. Daarvan kun je koken en eten halen voor de hele dag.

Ik raad je aan om geen tour naar Auschwitz te boeken. Ga naar het busstation (achter het treinstation) en volg de borden Oswiecim. Daar betaal je voor een kaartje aan de busschauffer. Zo'n kaartje is erg goedkoop. In Auschwitz kun je een rondleiding regelen (beste goede rondleiding vond ik zelf) voor ongeveer €10,- en €7,- voor studenten. Zo'n rondleiding is enorm de moeite waard!

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 13:09 
Thalys

Overnachtte begin dit jaar bij Backpackers Hostel. Om volgende redenen een aanrader:
- Duurste prijs voor een kamer (in zomer dan) rond de €12,-, hoewel heel Polen vrij goedkoop is.
- Het is niet ver van het station en mídden in centrum (naar plein nog minder dan 30 seconden lopen).
- Ontbijt is inbegrepen.
- Super behulpzaam personeel.

Omdat het ontbijt niet héél uitgebreid is, en een 'echte' sfeervolle huiskamer ontbreekt, is het voor meerdere dagen misschien minder geschikt. Desondanks, toch een aanrader.

Link: http://backpackershostel.pl/index.php/en/

Succes!

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 17:54 
Thalys

Thanks!
Ik heb nu Greg&Tom hostel geboekt.

Andere tips voor Krakow zijn erg welkom.
Wat zien, doen en proeven?

BerichtGeplaatst: 17 apr 2013, 14:19 
Trans-Siberië Express

Land: België
Dit was ook wel nog een goed hostel in Krakow: http://www.mosquitohostel.com/

Tip: Zowel als je naar Wieliczka of Auschwitz wilt: doe geen georganiseerde reis vanaf Krakow (zal je heel vaak aangeboden worden door hostels, op straat, ...). Het is veel goedkoper zelf met de bus of trein erheen te gaan, en ter plaatse een rondleiding te nemen.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2013, 17:35 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Andere tips voor Krakow zijn erg welkom.
Wat zien, doen en proeven?
zie wat ik zoal ondernomen had in/van Krakou viewtopic.php?f=25&t=7322&p=41766&hilit ... AND#p41766

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 14:45 
Sprinter

Citeer:
Ik heb daar geslapen in het Amber hostel. Prima no-nonsense hostel (in de kelder maar wel met ramen).

Als ik het me goed herinner zat het aan de rand van de oude stad (net buiten de groene gordel die om het oude centrum heenloopt).

16 euro per nacht... WOHOW! wat goedkoop!! Ik ben al in heel wat hostels geweest en daar was ik vanaf 15 euro kwijt in een kamer van acht en dan in dat hostel 16 euro voor een prive kamer.. wauw! Ik ga daar eens snel naar kijken! Ik zou een maand geleden net zo'n zelfde reis gaan maken naar Krakow alleen ik kreeg een keelontsteking en ik kon dus niet gaan.. heel erg balen. Ik wilde ook precies 3 dagen gaan waarvan 1 hele dag in ieder geval naar Auschwitz. Is het eigenlijk wel veilig om als meisje alleen naar Krakow te gaan? Ik ben nog nooit in Polen geweest.. Wilde dan eigenlijk ook doorreizen naar Warschau maar heb als student niet heel veel centjes dus moet nog maar even kijken of dat gaat lukken.. nog meer tips zijn dus ook voor mij welkom :D

BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 08:31 
Sneltrein

Citeer:
Citeer:

16 euro per nacht... WOHOW! wat goedkoop!! Ik ben al in heel wat hostels geweest en daar was ik vanaf 15 euro kwijt in een kamer van acht en dan in dat hostel 16 euro voor een prive kamer.. wauw! Ik ga daar eens snel naar kijken! Ik zou een maand geleden net zo'n zelfde reis gaan maken naar Krakow alleen ik kreeg een keelontsteking en ik kon dus niet gaan.. heel erg balen. Ik wilde ook precies 3 dagen gaan waarvan 1 hele dag in ieder geval naar Auschwitz. Is het eigenlijk wel veilig om als meisje alleen naar Krakow te gaan? Ik ben nog nooit in Polen geweest.. Wilde dan eigenlijk ook doorreizen naar Warschau maar heb als student niet heel veel centjes dus moet nog maar even kijken of dat gaat lukken.. nog meer tips zijn dus ook voor mij welkom :D
Hoi travelaar,

Veel vragen :) maar ik zal kijken of ik je kan helpen.
Het is veilig om als dame alleen naar Krakow te gaan, mooier is met zijn tweetjes, just for fun ;)
Natuurlijk moet je niet naar de achterbuurt gaan, net als b.v. in Amsterdam. De toeristische hotspots en het centrum zijn prima voor jou alleen.

Ik ken iemand die heel goed weet hoe je goedkoop met de trein door Polen kan rijden, stuur mij maar een pm als je interesse hebt.
Echter 3 dagen in Polen en Krakow en Warschau bezoeken is wel veel van het goede.

Verdere tips in Krakow:
- de zoutmijnen van Wielicka http://polencafe.xsbb.nl/viewtopic.php?f=6&t=1940

Even buiten de stad, op zo een 15-tal kilometer ten Zuid-Oosten van Krakau, liggen de zoutmijnen van Wieliczka. Het gaat hier om een van de oudste en grootste zoutmijnen ter wereld
- Barbakan
Deze indrukwekkende stadspoort bevindt zich net buiten het oude stadscentrum en dateert uit de jaren 1300. Het is een van de mooiste historische overblijfselen van het oude Europa.
- Botanische Tuinen
De Botanische Tuinen van Krakau werden in 1783 opgericht door de rector van de Jagiellonische Universiteit.
- Florianuspoort
De Florianuspoort tegenover de Barbakan is een van de mooiste gotische torens in Krakau. De Florianuspoort werd in de 14de eeuw gebouwd in opdracht van prins Leszek Czarny.
- Mariakerk
De Kerk van de Heilige Maagd Maria is een van de beroemdste kerken van Polen, vooral bij de inwoners zelf. Het gebouw bevindt zich aan het oude stadsplein en de huidige constructie dateert uit de 16de eeuw.
- Rynek Glówny
Het oude stadsplein is een van de grootste en mooiste historische pleinen van Europa
- Waweldraak
De Waweldraak, in het Pools Smok Wawelski, is een belangrijke figuur in de Poolse folklore. De draak leefde in een grot onder de Wawelheuvel op de oevers van de Wisla. Voor die grot staat een standbeeld van de draak, ontworpen door Bronislaw Chromy. Om de 5 minuten ‘spuwt’ de draak vuur. Aanrader :D
- Wawelpaleis
Op de Wawelheuvel bevindt zich het indrukwekkende Wawelpaleis waar meer dan 500 jaar lang de Poolse koningen hun residentie hadden. Het paleis werd in de 16de eeuw gebouwd in opdracht van koning Sigismund
- Schindlerroute http://www.seekrakow.com/shindlers-list-tour/

Veel plezier.

Polencafe

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00