World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 nov 2017, 01:15

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 sep 2013, 20:32 
Sneltrein

Met Wizzair gaan we over enige weken een paar dagen naar Krakau. We vliegen op Katowice, maar willen per openbaar vervoer naar Krakau, omdat ons dat een leukere stad lijkt.

Gezien we vrijdagavond rond 21 uur landen en de dag erna meteen naar Auschwitz willen, leek het me praktisch om in een dorp in de buurt van Auschwitz naar een bed en breakfast te gaan voor 1 nacht. Als we dan een dagje spenderen in Auschwitz, kunnen we hierna doorreizen naar Krakau.

Iemand tips voor overnachtingen en vervoer; of kunnen we beter in Katowice een overnachting regelen?

Alvast bedankt.

BerichtGeplaatst: 04 sep 2013, 23:07 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
We vliegen op Katowice, maar willen per openbaar vervoer naar Krakau, omdat ons dat een leukere stad lijkt.
Dat is het ook, zonder enige twijfels :P (Katowice is net een regio om depressief van te worden)
Citeer:
Iemand tips voor overnachtingen en vervoer; of kunnen we beter in Katowice een overnachting regelen?
Gekeken op booking sites? Ik zou zelf naar Kraków reizen en daar overnachten, en dan 's ochtends naar Oświęcim reizen. Als je wilt zijn er zelfs directe busjes van de luchthaven in Katowice naar Kraków centrum. Enige voordeel van in Katowice overnachten is dat het waarschijnlijk goedkoper gaat zijn omdat het niet bepaald toeristisch is.

BerichtGeplaatst: 05 sep 2013, 05:56 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Een hostel nabij het treinstation van Katowice; http://www.booking.com/hotel/pl/hostel- ... 08659464X2 en niet duur vond ik.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 06 sep 2013, 18:37 
Trans-Siberië Express

Citeer:
[Enige voordeel van in Katowice overnachten is dat het waarschijnlijk goedkoper gaat zijn omdat het niet bepaald toeristisch is.
Dat klopt dus niet-want in Krakow is een enorm aantal goede+goedkope hostels, en in Katowice vrijwel alleen enkele depressief makende soviet-tijd hotels of dure bisnis. Typisch is bvb bij de PKP WAW-Katowice veel duurder, want dure IC, naar Krakow rijden mer TLK en treinen met vordeeltarief. Maar er is dus (checkte dit zelf enkele weken terug ook) inmiddels een op bekpekkers ingesteld hostel in Katowice. Overigens zijn bvb Chorzow, Bytom, Sosnowiec e.d. nog depressief makender als katowice. (steden rondom-met dat buurtspoortramnet te bereiken).
De trein tussen Krakow en Katowice doet er oneindig over-spoor verzakt door mijnbouwgevolgen. Er rijden elk half uur moderne snelbussen over de motorway.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2013, 13:50 
Sneltrein

Dan is iig duidelijk dat we beter naar Krakau kunnen gaan dan naar Katowice.
En per bus ipv trein.

Via Booking.com gekeken en daar blijkt dat Katowice idd veel goedkoper is dan Krakau.
Wij zijn geen echte backpackers en willen juist een aparte kamer met z'n 2 incl. badkamer. Het hoeft niet super luxe te zijn, maar wel graag in een fijne buurt.

Het leek me praktisch om in Katowice te overnachten (vrijdag op zaterdag) en de dag erna (zaterdag) Auschwitz te bezoeken om aansluitend door te reizen naar Krakau, zodat we van zaterdag t/m woensdag in Krakau kunnen blijven.
Denken jullie dat het slim is om met bagage van Katowice naar Auschwitz te reizen, daar ergens je bagage veilig stallen (waar?) en vervolgens door te reizen naar Krakau (optie a) of is het verstandiger om spullen achter te laten in receptie hotel Katowice en na bezoek aan Auschwitz terug te reizen naar hotel Katowice en vanuit daar naar Krakau te reizen met bus (incl bagage ;) (optie b))

BerichtGeplaatst: 09 sep 2013, 23:13 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Als je van Katowice naar Kraków reist kun je eventueel daar je bagage achterlaten in een bagagekluis op het station en dan doorreizen naar Auschwitz. Die sluisjes zijn er zeker (in het stationshal), en kosten dacht ik 9 PLN per 24 uur.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2013, 20:55 
Sneltrein

Het klinkt in mijn oren wat onlogisch om van Katowice naar Kraków te reizen en dan meteen weer door naar Auschwitz. Voor mijn gevoel ligt Auschwitz zo'n beetje tussen Katowice en Kraków in en kun je vanuit beide steden er naar toe.

Dus zou naar mijn idee het meest fijn zijn als we vanuit Katowice naar Auschwitz kunnen reizen (mits daar een optie is om onze spullen enige uren op te slaan) en hierna door te reizen naar Kraków.
Weet iemand of er ook kluisjes oid zijn in Auschwitz?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00