World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 nov 2017, 03:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wenen
BerichtGeplaatst: 13 jul 2013, 07:53 
Thalys

Op mijn aanstaande reis zal ik ook (kort) Wenen bezoeken. Ik zal er bij Wien Westbahnhof uitstappen. Daar is ook mijn hostel.

Hoe lang is het lopen naar de binnenstad, vanaf dat station? En wat zijn eventuele goede openbaar vervoer opties?

Ik hoor het graag! ^^

Berichtonderwerp: Re: Wenen
BerichtGeplaatst: 13 jul 2013, 08:04 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Op mijn aanstaande reis zal ik ook (kort) Wenen bezoeken. Ik zal er bij Wien Westbahnhof uitstappen. Daar is ook mijn hostel.

Hoe lang is het lopen naar de binnenstad, vanaf dat station? En wat zijn eventuele goede openbaar vervoer opties?
Dat is 3,5 km van de Stephansplatz. Ik zou de metro nemen: http://www.wienerlinien.at/

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 11:23 
Thalys

Citeer:
Citeer:

Dat is 3,5 km van de Stephansplatz. Ik zou de metro nemen: http://www.wienerlinien.at/

Groetjes,
Rian
Dat is een goed idee. Bedankt!

BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 10:55 
Sprinter

Land: Nederland
Wenen klinkt erg mooi en wil er ook zeker eens naartoe, maarrr wat valt er eigenlijk allemaal te beleven in Wenen? En kun je Wenen combineren met andere steden in Oostenrijk? Ik wil sowieso graag nog eens in de zomer naar een mooi meer omringd met bergen in Oostenrijk, heb heel wat foto's hiervan gezien en dat trekt me echt! Maar er moet wel wat te doen zijn he! Heeft iemand hier ervaring mee ? Groetjes Lisa

BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 16:59 
Thalys

Citeer:
Wenen klinkt erg mooi en wil er ook zeker eens naartoe, maarrr wat valt er eigenlijk allemaal te beleven in Wenen? En kun je Wenen combineren met andere steden in Oostenrijk? Ik wil sowieso graag nog eens in de zomer naar een mooi meer omringd met bergen in Oostenrijk, heb heel wat foto's hiervan gezien en dat trekt me echt! Maar er moet wel wat te doen zijn he! Heeft iemand hier ervaring mee ? Groetjes Lisa
In Wenen kun je o.a. de St. Stephansdom, Hofburg, Wiener Staatsoper, Prater, Naschmarkt en Schloss Schönbrunn bezoeken. Verder gaat vanuit deze hoofdstad een rechtstreekse trein naar Salzburg. Die stad kun je zodoende evt. combineren (Mozarts Geburtshaus!).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00