World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 18 okt 2017, 17:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wenen
BerichtGeplaatst: 13 jul 2013, 07:53 
Thalys

Op mijn aanstaande reis zal ik ook (kort) Wenen bezoeken. Ik zal er bij Wien Westbahnhof uitstappen. Daar is ook mijn hostel.

Hoe lang is het lopen naar de binnenstad, vanaf dat station? En wat zijn eventuele goede openbaar vervoer opties?

Ik hoor het graag! ^^

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wenen
BerichtGeplaatst: 13 jul 2013, 08:04 
Trans-Siberië Express

Rammmetje schreef:
Op mijn aanstaande reis zal ik ook (kort) Wenen bezoeken. Ik zal er bij Wien Westbahnhof uitstappen. Daar is ook mijn hostel.

Hoe lang is het lopen naar de binnenstad, vanaf dat station? En wat zijn eventuele goede openbaar vervoer opties?
Dat is 3,5 km van de Stephansplatz. Ik zou de metro nemen: http://www.wienerlinien.at/

Groetjes,
Rian

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 11:23 
Thalys

rvdborgt schreef:
Rammmetje schreef:

Dat is 3,5 km van de Stephansplatz. Ik zou de metro nemen: http://www.wienerlinien.at/

Groetjes,
Rian

Dat is een goed idee. Bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 10:55 
Sprinter

Wenen klinkt erg mooi en wil er ook zeker eens naartoe, maarrr wat valt er eigenlijk allemaal te beleven in Wenen? En kun je Wenen combineren met andere steden in Oostenrijk? Ik wil sowieso graag nog eens in de zomer naar een mooi meer omringd met bergen in Oostenrijk, heb heel wat foto's hiervan gezien en dat trekt me echt! Maar er moet wel wat te doen zijn he! Heeft iemand hier ervaring mee ? Groetjes Lisa

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 16:59 
Thalys

travelaar schreef:
Wenen klinkt erg mooi en wil er ook zeker eens naartoe, maarrr wat valt er eigenlijk allemaal te beleven in Wenen? En kun je Wenen combineren met andere steden in Oostenrijk? Ik wil sowieso graag nog eens in de zomer naar een mooi meer omringd met bergen in Oostenrijk, heb heel wat foto's hiervan gezien en dat trekt me echt! Maar er moet wel wat te doen zijn he! Heeft iemand hier ervaring mee ? Groetjes Lisa

In Wenen kun je o.a. de St. Stephansdom, Hofburg, Wiener Staatsoper, Prater, Naschmarkt en Schloss Schönbrunn bezoeken. Verder gaat vanuit deze hoofdstad een rechtstreekse trein naar Salzburg. Die stad kun je zodoende evt. combineren (Mozarts Geburtshaus!).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur