World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 okt 2017, 15:05

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 dec 2013, 19:24 
Shinkansen

Veel plezier. Mochten jullie toevallig langs Hasselt komen, laat maar iets weten :)

BerichtGeplaatst: 10 dec 2013, 20:40 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
voor diegene die gaan as zaterdag, zou iemand voor mij een ticket willen bestellen, het lukt mij niet ik kan het geld overmaken of betalen op de dag zelf. bijvoorbaat dank.

BerichtGeplaatst: 10 dec 2013, 22:47 
Trans-Siberië Express

Is er al een definitieve route? Er is immers wat discussie over ergens wat eten en drinken.

Hoe komen we in België? Kopen we massaal een kaartje in Roosendaal naar Essen? Volgens mij geldt voor die shoppingtickets dat ze niet in Nederland al geldig zijn.

Mixed20 schreef:
voor diegene die gaan as zaterdag, zou iemand voor mij een ticket willen bestellen, het lukt mij niet ik kan het geld overmaken of betalen op de dag zelf. bijvoorbaat dank.

Ik heb nog een Railpass die slechts tot 17 februari geldig is en die ik niet op krijg.

Voor de prijs van zo'n Christmas Deal, kun je met mij mee reizen op die railpass.

Er is één 'maar': Ik zie in de openingspost dat de kosten 15 euro zijn. Is het plan om 1e klas te reizen of is de berekening op basis van 2e klas Christmas Deal + ticket Roosendaal-Essen?
Mijn Railpass is 2e klasse.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 07:29 
Trans-Siberië Express

Ik heb sowieso vrij reizen tot aan de grens, heb namelijk weekendvrij. 15 euro is inderdaad voor 1ste klas. Ik heb niks gehoord over de route mij maakt het niet veel uit ben flexibel.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 07:44 
Trans-Siberië Express

Is het rondje uit de openingspost mogelijk met de Christmasdeal?
Uit de voorwaarden blijkt ( http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... 8E160.ashx ) dat een alternatieve terugweg niet mag.

@Mixed20: De opmerking "15 euro is inderdaad voor 1ste klas" is wat voorbarig, want nergens wordt die eerste klas genoemd en voor ons allemaal geldt dat ook de afstand Roosendaal - Essen ook betaald moet worden. Dus voor mij is niet helder welke klasse wij gaan reizen. De in de openingspost genoemde 15 euro vat ik op als 10 euro voor de Christmasdeal + 5 euro Essen-Roosendaal. Klopt dat?

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 09:50 
Trans-Siberië Express

Voor zo ver ik heb begrepen is de mogelijkheid om voor 15 euro 1kl. te reizen net de enige meerwaarde van het uitstapje op de gekozen datum (anders kon er een datum gekozen worden waarop iedereen mee kan en dan op basis van een go/rail pass)

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 11:51 
Trans-Siberië Express

Excuses voor mijn late reactie:

Het idee tot nu toe was inderdaad nog om het rondje Barvaux, zoals in de openingspost vermeld staat, te gaan doen met het Christmasdeal-biljet en een 'gewone ticket' tot Essen. Maar wat SvMp nu aangeeft is inderdaad wel een heikel puntje met die 'Alternatieve terugreis' (Goed dat je het aangeeft!)...

Wat dat betreft staan we nu voor drie keuzes:
1. We gaan op RailPass/Gopass(/Gopass 1) en gebruiken daarvan 3 reizen, 2e klasse. En gaan daarmee het oorspronkelijke rondje naar Barvaux doen.

2. We gaan op basis van het Christmasdeal naar één bestemming in België (Tournai, Namur, Liège, eender welke bestemming?)

3. We zien van komend weekend af en verplaatsen het naar januari, want zoals Kuba aangeeft is de enige meerwaarde dat we nu 1e klasse zouden kunnen. Echter weet ik niet tot in hoeverre mensen echt vrij hebben moeten regelen voor die dag of al tickets hebben, dat zou nogal lullig zijn anders...

Verder zal ik ook even open kaart spelen wat betreft mijn deelname als het om komend weekend gaat; ik ben nog steeds flink beperkt door mijn enkel en kan op dit moment niet eens naar de bushalte lopen, laat staan overstappen op Belgische stations. :( Mochten jullie er voor kiezen om het komend weekend tóch door te laten gaan, dan heb ik met Tsaarmartijn I afgesproken dat hij op de dag zelf "in charge" gaat zijn als reserve-organisator en aanspreekpunt (zijn telefoonnummer zal ik uiterlijk morgenavond per PM naar de deelnemers sturen).

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 16:03 
Trans-Siberië Express

Land: België
Met alternatieve terugreis wordt gewoon bedoelt dat het mogelijk is om vanuit een ander station terug te reizen dan de eindbestemming van de heenreis, voor dit rondje Barvaux is dat dus geen enkel probleem.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 16:20 
Trans-Siberië Express

@bruno: De heen- en terugreis zijn compleet verschillend. Eén van beide moet dus een omweg zijn. Dat mag gewoon?

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 17:07 
Trans-Siberië Express

Land: België
Voorbeeld voor een alternatieve terugreis =
Heenreis: Antwerpen-Oostende
Terugreis: Knokke-Antwerpen
Er wordt hiermee dus bedoelt dat je vanuit een ander station terugkeert als waar je aangekomen bent.

Verder gelden de normale regels voor reiswegen, dus de snelste, de kortste of de minste overstappen als je hierdoor je reis met maximum X minuten verlengt. Dus in het geval van Barvaux mag dat gewoon omdat de reisweg met de omweg sneller is als de kortste reisweg.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 21:39 
Maglev

Dus, wat doen we? De weersvoorspelling voor zaterdag is matig. Veel bewolking en kans op regen. Een ronde treinen is wat dat betreft dan niet verkeerd. Ik heb verder geen specifieke voorkeur en de klasse die we reizen. Ik hoor hier wel wat voor ticket (1e klas of 2e klas) ik moet gaan aanschaffen en dan is het vooral hopen dat Accelerat's enkel er de komende dagen wat op vooruit gaat ;)

BerichtGeplaatst: 12 dec 2013, 10:43 
Trans-Siberië Express

je kan dit ticket zelfs in de trein aanschaffen,of bij het loket en online. Ik denk dat een rondje treinen de beste optie is als het weer slecht is.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2013, 19:39 
Trans-Siberië Express

Ik heb nog even naar het rondje gekeken. Het lijkt mij het meest geschikte rondje als we gaan treinen.

Punt is alleen dat we niet eten en ook nergens wat drinken.

We kunnen het volgende doen:

1. - In Marloie een biertje pakken tegenover het station. Daar zit een café. Uiteraard weet ik niet of deze op zaterdag open is, maar dan kunnen we alsnog gauw de trein weer in. Het zit er echt direct tegenover. We nemen een trein later en zijn dan 20.20 weer in Roosendaal.

2. - In Brussel of Antwerpen wat eten en om 21.20 in Roosendaal aan komen. Volgens mij kan iedereen dan nog prima thuis komen. De overstaptijden zijn redelijk ruim dus hebben we dik 2 uur de tijd

3. Een combinatie van 1 en 2: In Maroie een biertje pakken (1 uur), en Brussel wat halen bij de McDonalds in de buurt van centraal station (1 uur, dus fastfood) , aankomst in Roosendaal 21.20. Hier ga ik er voor het gemak van uit dat conducteurs niet moeilijk doen over het uur verblijf in Brussel.

Ik vraag me wel af of het Barvaux-rondje mag. De Belgische reisplanner zegt dat het niet is toegestaan. Van de andere kant: De Belgische reisplanner zegt dit soort dingen vaker.

Hoe gaat het met je enkel, Accelerat? Ik zal het wel jammer vinden als je niet mee kunt. Zou een week later het wel mogelijk maken?

Over de klassen: Ik reis het liefst 2e klas omdat ik nog een Railpass heb die ik wil gebruiken.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2013, 20:28 
Trans-Siberië Express

Het lijkt me leuk om inderdaad Waalse sferen te proeven in Maloie en wat te gaan eten op het einde van de dag in Brussel. SvMp word 21:20 uur niet te laat voor je ivm de terugreis naar Leeuwarden?

BerichtGeplaatst: 12 dec 2013, 21:03 
Maglev

Het voorstel van SvMp lijkt me prima, we zien onderweg wel waar we zin in hebben :) Zo lang we om 21:20 maar terug zijn in Roosendaal vind ik alles best, want dan kan ik nog wel redelijk goed thuis komen.

Overigens: als ik met de Belgische planner een reis plan van Roosendaal naar Barvaux en vervolgens een reis van Barvaux naar Roosendaal dan krijg ik gewoon precies de route te zien die Accelerat in de openingspost geplaatst heeft. Het lijkt me dus geen probleem om het in ieder geval te proberen. SvMp kan dan gewoon z'n GoPass gebruiken en de rest koopt dan een 2e klas van de Christmas Deal (en een retourtje Roosendaal of Roosendaal(Gr)-Essen). Op die manier zou het qua kosten ook niet uit hoeven maken :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00