World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 21 nov 2017, 09:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 nov 2013, 13:11 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
(Willen de mod's even een sticky van dit onderwerp maken? Bedankt!)

Beste mensen,

Ongeveer een week geleden had ik het idee gelanceerd om met een aantal forumgebruikers een rondje door de Ardennen te gaan doen per trein. Ik heb even gedurende een week de reacties afgewacht en bekeken en heb het daarom iets concreter gemaakt:

Wat vinden jullie ervan om op 14 december 2013 het Barvaux-rondje te gaan doen? Vertrek vanuit Roosendaal om 11:22.

Afbeelding

F.A.Q. der "Rondje Ardennen":
Citeer:
Tariefmatig gezien; ik ben een arme student en wil graag mee. Hoe doe ik dit?
We gaan reizen op het Christmas Deal van de NMBS vanaf Essen (België). Het Nederlandse deel kun je afleggen met bijvoorbeeld goedkope dagkaarten. De kosten voor het Belgisch grondgebied zullen dan €10 zijn. Overigens is deze ticket online te boeken en thuis uit te printen.
Citeer:
Ik kom uit het hoge noorden en wil graag mee, maar...
Ten eerste, hartstikke tof dat je het er voor over hebt om helemaal vanuit het hoge noorden te komen! Voor onze noordelijke medeforummers is deze vertrektijd in Roosendaal iets beter te halen. Helaas slaag ik er niet in om op internet de werkzaamheden voor 14 december te bekijken.
Citeer:
14 december kan ik niet.
Wat vervelend! Tot nu toe is de datum een 'per toeval gekozen datum' die niet echt ergens op gebaseerd is, maar wel met opzet gekozen zodat het wat concreter is. Als je die dag niet kunt, maar een andere zaterdag wel, gelieve dit even aan te geven. Wanneer er veel mensen niet kunnen, kunnen we altijd nog besluiten de datum te verschuiven.
Citeer:
De hele dag treinen. Sjongejonge, daar heb ik echt geen zin in.
Erg jammer! Gedurende de vorige uitsluitend-café(-maar-daarom-niet-minder-gezellig :wink: )-meeting kreeg ik de indruk dat er wel (voldoende) animo was voor een rondje per trein. Nu is dit natuurlijk een uiterste qua tijdsbesteding, maar daardoor kunnen we wel zowat heel de Ardennen op één dag zien en een perfect rondje door het land maken.
...Mocht die animo toch tegenvallen dit keer dan kunnen we natuurlijk nog van alles veranderen in een gezellig dagje Erps-Kwerps, appeltaart nuttigen in Appelterre, ons verdiepen in Profondsart, tafelen in Pry of ons vervloeken omdat we in Chapelle-Dieu zijn uitgestapt. De Pinte z'n naam eer aan doen kan ook, maar voor de zuidelijke regio van Antwerpen pas ik toch.

Kortom; wat gaan we doen? 8)

Laatst gewijzigd door Accelerat op 12 dec 2013, 21:05, 6 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2013, 14:57 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
14 december komt mij niet uit, want dan speelt De Graafschap thuis tegen FC Den Bosch. Zondag 15 december kan wel en hetzelfde geldt voor 22 december. Zaterdag 21 december heb ik wederom een thuiswedstrijd. Gewoon een poll maken en dan proberen om data peilen is naar mijn idee het meest praktische.
Moet wel toegeven dat het een complete dag vol met treinen is. Ik mis persoonlijk in de planning de ruimte om gezellig ergens wat te eten en te drinken.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2013, 15:05 
Site Admin

Ik ben op 14 december ook niet in staat om mee te gaan, daar ik dan al met een ander tripje bezig ben :wink:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 25 nov 2013, 15:29 
Trans-Siberië Express

Poll toegevoegd. :)

BerichtGeplaatst: 26 nov 2013, 08:13 
Trans-Siberië Express

Ik vrees dat ik 90% zeker op geen enkele van die dagen zal kunnen :(
Voor mij zouden van de Christmas Deal geldigheidsdagen waarschijnlijk alleen 2 en 3 januari 2014 uitkomen.
Citeer:
Moet wel toegeven dat het een complete dag vol met treinen is. Ik mis persoonlijk in de planning de ruimte om gezellig ergens wat te eten en te drinken.
We kunnen 1 stad onderweg uitkiezen en daar heen gaan met z'n allen :) (zolang iedereen nog thuis komt als we iets later terug zijn in Roosendaal).

BerichtGeplaatst: 26 nov 2013, 12:57 
Trans-Siberië Express

Iets later terug is voor mij geen probleem, en ik denk dat ik met Leeuwarden de langste reis heb.

Als er geen werkzaamheden zijn, dan kan ik 21.50 nog terug vanuit Roosendaal. Ik denk dat je dan ook op vrijwel alle andere plaatsen kunt komen, tenzij je ergens in Oost-Groningen woont. Ik denk dus dat daar nog wel wat ruimte zit. Waar wel rekening mee gehouden moet worden is aansluiting in Antwerpen, mijn ervaring is dat die vaak niet wordt gehaald als de overstaptijd kort is.

Het begintijdstip is voor mij wel heel erg krap, één tegenslag en ik zal dat niet halen.

Ergens eten/drinken lijkt mij wel leuk. Mijn voorkeur gaat uit naar een bestemming in Wallonië.

De poll heeft nu 19 stemmers, maar het lijkt mij sterk dat we 19 man mee krijgen. Dat kan wel een vertekend beeld geven, een poll is anoniem en ook mensen die niet serieus van plan zijn om mee te gaan kunnen stemmen.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2013, 13:12 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De poll heeft nu 19 stemmers, maar het lijkt mij sterk dat we 19 man mee krijgen. Dat kan wel een vertekend beeld geven, een poll is anoniem en ook mensen die niet serieus van plan zijn om mee te gaan kunnen stemmen.
Heeft er vermoedelijk mee te maken dat je meerdere opties kan kiezen als je stemt, maar voorkeur opgeven via PB net als vorige keer is altijd wat exacter.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2013, 10:16 
Site Admin

Ik kan tot nu toe op:
Zaterdag 30 november
Zondag 1 december
Zondag 8 december

De rest zit ik al volgeboekt...

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 28 nov 2013, 08:05 
Trans-Siberië Express

ik kan ieder weekend behalve aankomend.

BerichtGeplaatst: 28 nov 2013, 17:16 
Trans-Siberië Express

De mensen die 14 december kunnen, zien die het rondje Ardennen zitten? Of willen die liever naar één bestemming in Wallonië?

(Overigens staat helaas de komende 2/3 weken voor mij op losse schroeven nadat ik gisteren van een trap ben afgelazerd :x )

BerichtGeplaatst: 28 nov 2013, 17:50 
Maglev

Ik heb me ook opgegeven voor 14 december. Het maakt me niet heel veel uit of we het rondje doen of dat we één specifieke bestemming kiezen, ik denk eerlijk gezegd dat het ook een beetje van het weer afhangt. Als het kutweer is kunnen we beter het rondje doen, met mooi weer is het wellicht leuker om één plek te bezoeken. Ik hoop wel dat er geen werkzaamheden zijn, anders wordt het nog lastig. Ik moet nu ook al om 8 uur de trein hebben om op tijd in Roosendaal te zijn :lol:

BerichtGeplaatst: 30 nov 2013, 13:54 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De mensen die 14 december kunnen, zien die het rondje Ardennen zitten? Of willen die liever naar één bestemming in Wallonië?

(Overigens staat helaas de komende 2/3 weken voor mij op losse schroeven nadat ik gisteren van een trap ben afgelazerd :x )
De 14e is prima! In de NS-planner staat niets over werkzaamheden en het is al over 14 dagen. Verwachtingen zijn dus positief.

Ik doe mee dus.

Rondje vs. één bestemming: Compromis. Ergens met z'n allen eten/drinken en daar 2,5 uur voor uittrekken. De heen- en terugreis zijn dan het rondje. En zoals ik eerder al heb gezegd ligt mijn voorkeur bij Wallonië.

BerichtGeplaatst: 30 nov 2013, 15:01 
Site Admin

Als het de 14e wordt haak ik dus helaas af...

BerichtGeplaatst: 30 nov 2013, 16:46 
Trans-Siberië Express

Wanneer wordt er een definitieve beslissing genomen omtrent de datum?

BerichtGeplaatst: 30 nov 2013, 20:02 
Trans-Siberië Express

vanwege de kou kan je beter dit rondje doen wellicht nog tijd om ergens wat warms te drinken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00