World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 20 okt 2017, 15:01

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 feb 2014, 18:15 
Site Admin

Land: Nederland
Mensen, laten we elkaar op alle fronten gewoon in elkaars waarde laten; de een kickt erop om 5 uur op een station op locomotief 28-2764,28 te staan wachten omdat daar een ander frontsein op zit, weer een ander vind het leuk om 36 uur non-stop in een trein te zitten en weer een ander houdt van SM of verzamelt suikerzakjes. Lekker belangrijk!

We zitten hier met volwassen mensen op een forum met als onderwerp het reizen per trein, iedereen doet en beleeft dat op zijn eigen manier, dus ook daarbij kunnen we elkaar gewoon in elkaars waarde laten.

Er zijn mensen die alles al weten, en er zijn mensen die nog (bijna) niets weten. Dat is allebei niet erg, en we willen die mensen dus ook niet de indruk geven dat dat zo is. Mocht iemand dus een vraag stellen die voor jou niets voorstelt, of die al 100 keer gesteld is, verwijs diegene dan op een normale manier naar betrefende topic's of de zoekfunctie. is er iemand die overal een antwoord op heeft? Mooi toch, profiteer van zijn of haar kennis. :wink:

Ik heb persoonlijk, en ik gok met mij de andere moderators op dit forum ook, geen zin om politieagentje te gaan spelen of overal in te moeten grijpen. Dus laten we het met elkaar leuk en gezellig houden!

StevenVH schreef:
De forumpolitie is trouwens aan het werk geweest, een quote van mij in een ander subforum waarin hij een opmerking heeft op een verkeerd gespeld land (Sloveniaans nvdr) met een :roll: daarna is gedelete, leve de sensuur :lol:

De berichten waren off-topic en waren geen toevoeging voor desbetreffend topic, daarom heb ik ze verwijderd.

Tot zover dit bericht van de forumpolitie :wink:

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 24 feb 2014, 18:33 
Maglev

Wel matig dat het een paar maanden duurt voordat je mijn bericht verwijderd.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2014, 18:34 
Maglev

hvondelen schreef:
mctrevor schreef:
Dat ik dat nog verdorie moet uitleggen. Je kent toch wel van die kneuzen die met de trein reizen om het treinreizen en het liefst ook nog 5 uur op een viaduct staan om foto's van die ene speciale goederentrein te maken.
Er komt ook niet echt veel zinnigs uit bij jou heb ik het idee. Het is ontzettend makkelijk om te generaliseren, want veel met de trein reizen en foto's maken van treinen maakt je ongetwijfeld een kneus. Ik ben een aantal jaar zo door het leven gegaan en ik heb inderdaad een heel aantal 'kneuzen' ontmoet en gezien, maar om nou te zeggen dat dit per definitie kneuzen zijn....nee dat natuurlijk niet. Ga de volgende keer mee met een meeting, dan ben ik erg benieuwd of je dan nog steeds zo'n grote mond hebt.

Ik ben inderdaad niet voor de nuance geboren. Maar waarom zit je jezelf nou zo op te winden dan?

BerichtGeplaatst: 25 feb 2014, 12:26 
Trans-Siberië Express

mctrevor schreef:
hvondelen schreef:
mctrevor schreef:
Dat ik dat nog verdorie moet uitleggen. Je kent toch wel van die kneuzen die met de trein reizen om het treinreizen en het liefst ook nog 5 uur op een viaduct staan om foto's van die ene speciale goederentrein te maken.
Er komt ook niet echt veel zinnigs uit bij jou heb ik het idee. Het is ontzettend makkelijk om te generaliseren, want veel met de trein reizen en foto's maken van treinen maakt je ongetwijfeld een kneus. Ik ben een aantal jaar zo door het leven gegaan en ik heb inderdaad een heel aantal 'kneuzen' ontmoet en gezien, maar om nou te zeggen dat dit per definitie kneuzen zijn....nee dat natuurlijk niet. Ga de volgende keer mee met een meeting, dan ben ik erg benieuwd of je dan nog steeds zo'n grote mond hebt.

Ik ben inderdaad niet voor de nuance geboren. Maar waarom zit je jezelf nou zo op te winden dan?

Dan verwijs ik je graag naar http://www.powned.tv, lekker de hele dag zeuren over van alles en nog wat :wink:. Maar ga inderdaad eens mee en beslis dan of we dan wel of geen treinfappers zijn. De meeting zelf was heel gezellig en we hebben aardig wat van de stad Koblenz gezien. oa het slot en met de kabelbaan over de Rijn met een fantastisch uitzicht. Mooie historische stad en in Bonn heerste een echte carnavalssfeer.

Laatst gewijzigd door Rychlik op 28 feb 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2014, 09:20 
Trans-Siberië Express

@mixed20: Powned afzeiken is net zo fout als treinliefhebbers afzeiken. Ik ben blij dat Powned er is, eindelijk een omroep die hypocriete figuren enigszins aan durft te pakken. Het is mag nog wel wat harder, het is helaas nog geen Fox News. Maar dat maar als een plek voor zeikerds te bestempelen is wat simpel.

Zijn er veel mensen op de meeting geweest?

Timon91 schreef:
Een goede reis gewenst, ik ben benieuwd naar je verslagen ;)

Er komt wel een verslag, maar veel gaat het niet voorstellen. Scandinavië en nostalgie zijn totale tegenstellingen. Het is hier net zo erg als in Nederland. Het hele spoor-gebeuren is hier ook volledig ontzield. De natuur daarentegen is wel mooi.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2014, 11:18 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Er komt wel een verslag, maar veel gaat het niet voorstellen. Scandinavië en nostalgie zijn totale tegenstellingen. Het is hier net zo erg als in Nederland. Het hele spoor-gebeuren is hier ook volledig ontzield. De natuur daarentegen is wel mooi.

Moet je eens naar het noorden gaan, daar is wel nog alles in originele staat. De stationsgebouwen zijn er zelfs open, terwijl er niemand ze bewaakt :)

Citeer:
Ik ben blij dat Powned er is, eindelijk een omroep die hypocriete figuren enigszins aan durft te pakken. Het is mag nog wel wat harder, het is helaas nog geen Fox News.

Ik vind Pownews/Geenstijl ook wel leuk om naar te kijken, jammer dat in België zoiets niet bestaat eigenlijk, zou heel wat wantoestanden en misdrijven "oplossen" :)

BerichtGeplaatst: 01 mar 2014, 17:56 
Trans-Siberië Express

SvMp schreef:
@mixed20: Powned afzeiken is net zo fout als treinliefhebbers afzeiken. Ik ben blij dat Powned er is, eindelijk een omroep die hypocriete figuren enigszins aan durft te pakken. Het is mag nog wel wat harder, het is helaas nog geen Fox News. Maar dat maar als een plek voor zeikerds te bestempelen is wat simpel.
Ik vind het goed dat er een omroep is die kritisch en op een andere manier het nieuws benaderd. Alleen is het wat mij betreft meestal wat kinderachtig hoe ze het aan pakken, vragen stellen en achter bepaalde nieuws items aan gaan. Ze zetten de boel wel op scherp, maar echt serieus worden ze vaak niet genomen heb ik het idee, en dat komt door hun eigen aanpak wat meer naar de treiterende kant toe neigt. Maar zo'n omroep is wel goed, dat zeker!

BerichtGeplaatst: 02 mar 2014, 15:48 
Trans-Siberië Express

Iedereen denk er anders over en dat is prima. Zeker Powned heeft uitgesproken voor- en tegenstanders. Mijn kritiek had betrekking hebben over het in de hoek zetten van mensen.

Hoeveel mensen waren er? Ik lees weinig reacties in dit topic.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2014, 21:16 
Trans-Siberië Express

Mixed20, Accelerat, Aram en ik waren present. Op zich niet veel, maar het was gezellig en daar gaat het om.
Ik ga de organisatie voor een nieuwe forummeeting opzetten, mits iedereen het daar mee eens is natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2014, 22:05 
Maglev

Rondje Niedersachsen. :lol:

BerichtGeplaatst: 02 mar 2014, 22:30 
Trans-Siberië Express

@Raver: Lijkt mij prima. Ik raad je wel aan om het gestructureerd aan te pakken.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2014, 00:24 
Trans-Siberië Express

SvMp schreef:
Iedereen denk er anders over en dat is prima. Zeker Powned heeft uitgesproken voor- en tegenstanders. Mijn kritiek had betrekking hebben over het in de hoek zetten van mensen.

Hoeveel mensen waren er? Ik lees weinig reacties in dit topic.

Dat is precies wat Powned doet het is zwart wit, voor mij is het vermaak en niet echte serieuze jounalistiek, meer vanuit de onderbuik, maar ik vind het prima als ze bestaan, ik kijk ook wel pownews als ik eens goed wil lachen.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2014, 14:09 
Site Admin

mctrevor schreef:
Rondje Niedersachsen. :lol:

Alleen als jij ook meegaat 8)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 05 mar 2014, 18:15 
Trans-Siberië Express

Ik zal het gestructureerd aanpakken. Ik zal binnenkort eens kijken naar opties. Mij lijken Göttingen, Bremen of de Eifel wel leuk.

BerichtGeplaatst: 05 mar 2014, 22:47 
Trans-Siberië Express

Ik ga zeker mee als mctrevor gaat! :wink:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00