World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 okt 2017, 00:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 18:13 
Intercity

Land: België
Mctrevor wat is uw probleem eigenlijk? Ik volg uw posts nu al een tijdje en je doet vaak erg negatief en denigrerend.

Ik rij soms ook gewoon met de trein om met de trein te rijden. Mensen die een toertje doen met de wagen gewoon omdat ze graag rijden dat is toch net hetzelfde.

en wat is er mis met (trein)spotters. Ik ben (vliegtuig)spotter. Je moest eens weten hoeveel mensen er zijn zoals ik. Je moet mensen geen fabbers noemen.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 18:48 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Morgen pak ik InterCity 1925 van 08h21 uit Breda, wie zit er nog meer in? Mixed20 toevallig? 1e rijtuig maar afspreken voor het gemak?

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 20:10 
Trans-Siberië Express

Ik pak morgen om 09.35 de RE vanuit Oberhausen naar Düsseldorf. Ik ben er dan om 10.00u, dat is wellicht vroeg, maar ik moet eerst even wat halen in de stad.
Ik zorg dat ik weer op tijd op het Hbf ben. Ik ontvang van Mixed20 een telefoontje. Kan niet mis gaan. Ik heb er zin aan! Tot morgen.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 20:12 
Trans-Siberië Express

Ik heb er ook zin in Accelerat heb ik net ook een PB gestuurd, ik zie jullie allemaal morgen en ik bel raver zodra we Venlo verlaten.

Gr Jay

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 22:04 
Site Admin

Citeer:
Morgen pak ik InterCity 1925 van 08h21 uit Breda, wie zit er nog meer in? Mixed20 toevallig? 1e rijtuig maar afspreken voor het gemak?

Kun je niet beter het laatste rijtuig nemen, dan zit je in Venlo dichter bij de trap ;)

Ik zal jullie dan trouwens naar alle waarschijnlijkheid joinen vanaf Eindhoven :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 22:51 
Trans-Siberië Express

Oke dan join ik 2e klas in Breda, heb namelijk een overgangsklasse dagkaart voor maar 9 euro.

http://www.spoordeelwinkel.nl/product/f ... tel_button

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 22:54 
Site Admin

Mag je met een dagkaart niet juist 1e klas zitten? (ik heb btw ook een 1e klas vvb, dus wat mij betreft kunnen we ook eerste klas ;) )

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 21 feb 2014, 23:16 
Trans-Siberië Express

Ik gebruik hem icm een weekendvrij groot voordeel is voor mij de stopcontacten want mijn batterij gaat best wel snel leeg tegenwoordig van mijn mobiel :mrgreen:. Maar ik neem aan dat Accelerat geen 1ste klas heeft, dan is het beste om samen in 2e klas te zitten. Ik ga nu iig slapen ik denk dat ik het vroegst op moet staan van iedereen. Ik zit om 0728 al in de trein. Morgen lekker gezellig met zn alle gaan fappen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 22 feb 2014, 01:29 
Maglev

Citeer:
Mctrevor wat is uw probleem eigenlijk? Ik volg uw posts nu al een tijdje en je doet vaak erg negatief en denigrerend.

Ik rij soms ook gewoon met de trein om met de trein te rijden. Mensen die een toertje doen met de wagen gewoon omdat ze graag rijden dat is toch net hetzelfde.

en wat is er mis met (trein)spotters. Ik ben (vliegtuig)spotter. Je moest eens weten hoeveel mensen er zijn zoals ik. Je moet mensen geen fabbers noemen.
Mctrevor heeft gewoon een redelijk specifieke mening wat betreft treinreizen, als je daar niet aan voldoet dan krijg je z'n mening vanzelf wel te horen ;) Ik houd ook van treinreizen; niet van treinspotten. Is daar iets mis mee? Ik vind van niet. Houd je wel van treinspotten? Geen probleem. Ieder z'n ding, toch? :P

Veel plezier morgen, maak er een mooie dag van ;)

BerichtGeplaatst: 22 feb 2014, 06:54 
Site Admin

Ik zeg goedemorgen! 8)

En tot zo natuurlijk :mrgreen:

(okay, ik ga vandaag veeeeeeeeel Rode-Stier nodig hebben :| )

BerichtGeplaatst: 22 feb 2014, 11:50 
Intercity

Land: België
Citeer:
Citeer:

Mctrevor heeft gewoon een redelijk specifieke mening wat betreft treinreizen, als je daar niet aan voldoet dan krijg je z'n mening vanzelf wel te horen ;) Ik houd ook van treinreizen; niet van treinspotten. Is daar iets mis mee? Ik vind van niet. Houd je wel van treinspotten? Geen probleem. Ieder z'n ding, toch? :P

Tuurlijk, hij mag zijn mening hebben. Ik dan toch ook he? En ik heb ook het recht alles in vraag te stellen. It's a free country, ook in Nederland dacht ik :wink:

De forumpolitie is trouwens aan het werk geweest, een quote van mij in een ander subforum waarin hij een opmerking heeft op een verkeerd gespeld land (Sloveniaans nvdr) met een :roll: daarna is gedelete, leve de sensuur :lol:

BerichtGeplaatst: 22 feb 2014, 14:53 
Trans-Siberië Express

Veel plezier!

Ik ben met een kleine vertraging op weg naar Flensburg, maar ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn.

Ik ben trouwens ook geen treinspotter. Die zitten hier vrijwel niet. Dit is een treinreisforum, geen forum specifiek gericht op OV. Ik vind de trein wel een heel geschikt reismiddel.
Citeer:
Hoe gaan we het qua betaling doen? Want die dingen moeten tegenwoordig via internet aangekocht worden, want in de automaat in Venlo zit enkel nog het SchönerTagTicket NRW.
Wat is dat voor idiote verandering? In plaats van dat ze het gemakkelijker maken om Duitse treinkaartjes te kopen (DB automaten op de stations Groningen en Nieuweschans bijvoorbeeld), maken ze het moeilijker.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2014, 09:43 
Maglev

Citeer:
Citeer:

O, dus aan de hand van hoe ik mijn mening ventileer weet jij hoe ik denk? Ik moet zeggen dat ik soms vind dat mensen hier bizarre reizen maken kris kras door Europa. Dan doe je dat om het treinreizen en niet om het reizen zelf vind ik. Dus dan ben je een treinfapper. Maar daar is niks mis mee hoor, ieder zijn eigen hobby. De meeste reisverslagen vind ik vermakelijk om te lezen al kunnen sommigen ernstig overdrijven als een trein wat comfort mist of dat er anderzijds wat tegenslag is.

Waar ik pas kriebelig van word is als hier op het forum voor de 385ste keer gevraagd wordt wat een mooie route is door Oost-Europa. Dan denk ik wij zijn hier toch geen vervanging van Google. Ga zelf eerst eens op onderzoek uit.

Maar gezellig treingefapt gisteren jongens? Volgende keer rondje Niedersachsen!

BerichtGeplaatst: 23 feb 2014, 14:44 
Maglev

En, was het gezellig gisteren? :)
Citeer:
Tuurlijk, hij mag zijn mening hebben. Ik dan toch ook he? En ik heb ook het recht alles in vraag te stellen. It's a free country, ook in Nederland dacht ik :wink:
Tuurlijk, daarvoor leven we godzijdank in een vrij land :) Ik liet alleen weten dat mctrevor een op dit forum vaak afwijkende mening heeft en dat het daarom veel reacties van hem "negatief en denigrerend" overkomen, zoals je zelf aangaf. Als hij dat wil laten weten hier, prima, hij hoeft dan alleen niet te verwachten dat veel mensen het ermee eens zijn. De manier waarop ik het zelf heb neergezet in mijn reactie (...dan krijg je dat vanzelf wel te horen...) was wellicht wat onhandig, eerlijk is eerlijk.
Citeer:
O, dus aan de hand van hoe ik mijn mening ventileer weet jij hoe ik denk? Ik moet zeggen dat ik soms vind dat mensen hier bizarre reizen maken kris kras door Europa. Dan doe je dat om het treinreizen en niet om het reizen zelf vind ik. Dus dan ben je een treinfapper. Maar daar is niks mis mee hoor, ieder zijn eigen hobby. De meeste reisverslagen vind ik vermakelijk om te lezen al kunnen sommigen ernstig overdrijven als een trein wat comfort mist of dat er anderzijds wat tegenslag is.

Waar ik pas kriebelig van word is als hier op het forum voor de 385ste keer gevraagd wordt wat een mooie route is door Oost-Europa. Dan denk ik wij zijn hier toch geen vervanging van Google. Ga zelf eerst eens op onderzoek uit.
Ik ken je verder niet, dus nee. Maar de manier waarop jij je mening hier naar voren brengt schept natuurlijk wel een bepaalde verwachting. Het zou best kunnen dat je in het echte leven heel anders denkt, maar daar hebben we hier verder weinig aan ;) Verder hangt het natuurlijk ook van de definitie van treinfappen af, ik ken het dan weer als vijf uur in de stromende regen in een weiland langs een spoorbaan staan om een foto te kunnen maken van die ene speciale goederentrein. Daar heb ik niks mee, maar ik kan me best voorstellen dat anderen daar wel voldoening uit halen. Die bizarre reizen kriskras door Europa zijn vaak inderdaad deels om het treinreizen, ik neem aan dat je hier o.a. ook op mijn reis uit oktober vorig jaar doelt. Dat was inderdaad voor een groot deel om het treinreizen, onder meer omdat ik daar een unieke kans voor gekregen heb toen. Ik heb er ook veel plezier aan beleefd. Als je dat treinfappen vindt, prima, ik heb er alleen een andere definitie van. Dat is denk ik ook een belangrijke reden van dit meningsverschil ;)

Wat betreft de vele vrijwel identieke vragen in het "Jouw Interrail" subforum, tsja, dat komt denk ik ook door de manier waarop dit forum in elkaar zit. Als je op Interrail gaat en je begint je research op internet dan kom je toch vrij snel bij dit forum uit. Als je dan een subforum ziet waarvan in de beschrijving staat dat "Wil je weten of je plannen realistisch zijn? Ben je nog op zoek naar een leuk stadje om te bezoeken maar weet je niet wat goed in jouw plan past? Stel hier al je vragen en krijg uitgebreide antwoorden!", dan kun je verwachten dat mensen snel een algemene route neerzetten voordat ze zelf meer research gedaan hebben naar wat haalbaar is. Ook al staat er meer dan genoeg informatie op dit forum en elders op het internet.
Citeer:
Ik ben met een kleine vertraging op weg naar Flensburg, maar ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn.
Een goede reis gewenst, ik ben benieuwd naar je verslagen ;)

BerichtGeplaatst: 24 feb 2014, 17:35 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Dat ik dat nog verdorie moet uitleggen. Je kent toch wel van die kneuzen die met de trein reizen om het treinreizen en het liefst ook nog 5 uur op een viaduct staan om foto's van die ene speciale goederentrein te maken.
Er komt ook niet echt veel zinnigs uit bij jou heb ik het idee. Het is ontzettend makkelijk om te generaliseren, want veel met de trein reizen en foto's maken van treinen maakt je ongetwijfeld een kneus. Ik ben een aantal jaar zo door het leven gegaan en ik heb inderdaad een heel aantal 'kneuzen' ontmoet en gezien, maar om nou te zeggen dat dit per definitie kneuzen zijn....nee dat natuurlijk niet. Ga de volgende keer mee met een meeting, dan ben ik erg benieuwd of je dan nog steeds zo'n grote mond hebt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00