World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 16 dec 2017, 21:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Reisplannen
BerichtGeplaatst: 16 mei 2017, 19:58 
Sneltrein

Land: Nederland
Naar Budapest wordt toch echt het vliegtuig (vloeken in de kerk, weet het), aangezien dat veel goedkoper is dan trein + extra overnachting. Naar de landen die grenzen aan Duitsland kun je goed treinen in één dag vanuit Emmerich, maar verderop wint het vliegtuig.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2017, 21:31 
Site Admin

Citeer:
Citeer:
Ik woon in de zuiderlijke Achterhoek, dus Emmerich ligt het meest voor de hand als startpunt (of Zevenaar). Gronau of Bad Bentheim liggen een flink stuk verder. En Emmerich-Praag gaat ook over Dresden (namelijk via Duisburg en Berlin) :wink: .
Budapest met dagtreinen is het meest eenvoudig via Berlijn of Hannover (en daar dan overnachten).
Of je vertrekt om 06:51 uit Emmerich en staat om 20:19 op Budapest-Keleti, waarmee je de kosten voor je overnachting uitspaart :)

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 17 mei 2017, 16:21 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:
Ik woon in de zuiderlijke Achterhoek, dus Emmerich ligt het meest voor de hand als startpunt (of Zevenaar). Gronau of Bad Bentheim liggen een flink stuk verder. En Emmerich-Praag gaat ook over Dresden (namelijk via Duisburg en Berlin) :wink: .
Budapest met dagtreinen is het meest eenvoudig via Berlijn of Hannover (en daar dan overnachten).
Of je vertrekt om 06:51 uit Emmerich en staat om 20:19 op Budapest-Keleti, waarmee je de kosten voor je overnachting uitspaart :)
Volgens mij had ik dat tien berichten geleden ook al voorgesteld, maar meneer pakt kennelijk liever het vliegtuig :P

BerichtGeplaatst: 17 mei 2017, 22:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Citeer:
Citeer:
Volgens mij had ik dat tien berichten geleden ook al voorgesteld, maar meneer pakt kennelijk liever het vliegtuig :P
Dat kan. Het bespaart uren trein zitten. Kwestie van persoonlijke voorkeur.

Overigens kan ik zelf 6:51 niet op Emmerich zijn zonder overnachting, dus is voor mij de Berlijn-route ook prima. Als ik er op tijd tussenuit knijp op de laatste werkdag kan ik diep in de nacht nog in Berlijn aan komen.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2017, 11:53 
Trans-Siberië Express

Je kunt ook via Berlijn met de nachttrein naar Budapest reizen. Spaart ook een hotelovernachting uit.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2017, 19:33 
Trans-Siberië Express

Ik ga in november nog een najaarstripje maken naar Moldavië waarbij er eerst een bezoek wordt gebracht aan Iasi. In Moldavië wil ik o.a. naar Tiraspol, Orhei Vechi en Chisinau.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2017, 19:42 
Site Admin

Citeer:
Overigens kan ik zelf 6:51 niet op Emmerich zijn zonder overnachting, dus is voor mij de Berlijn-route ook prima. Als ik er op tijd tussenuit knijp op de laatste werkdag kan ik diep in de nacht nog in Berlijn aan komen.
Red je 09:08 in Arnhem wel? Dan kun je ICE 105 nemen tot Frankfurt Flughafen en red je het alsnog :)

Overigens heb je van 26 juni tot 9 december ook nog een vroege verbinding via Bad Bentheim met IC 141 (vertrek uit Bad Bentheim om 09:28

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 10 jun 2017, 19:06 
Stoptrein

Ik heb zoveel reisplannen! Maar reizen per trein is daar onlangs bijgekomen, dat heb ik ineens 'ontdekt'. Nu wil ik dus een treinreis plannen voor volgend jaar en kwam dit bericht tegen. Maar nu kan ik dus niet meer kiezen (luxeprobleem): http://www.zoover.nl/blog/bijzonder/de- ... or-europa/

Wat raden jullie aan?

BerichtGeplaatst: 11 jun 2017, 00:58 
Trans-Siberië Express

Het zijn allemaal prachtige trajecten, maar naar mijn smaak wel erg toeristisch en wellicht wat standaard. Maar dat is puur persoonlijk. Ik ben meer van de wat onbekendere trajecten zoals Valjevo-Bar, Sarajevo-Mostar, Dabovo-Veliko Tarnovo of Jesenice-Nova Gorica waar je met lokaal vervoer overheen rijdt. Ik zou er nog heel wat op kunnen noemen. Maar uit dit rijtje van Zoover zou ik dan voor de Pyreneeën gaan, uit mijn voorliefde voor bergen :)

BerichtGeplaatst: 11 jun 2017, 07:53 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb zoveel reisplannen! Maar reizen per trein is daar onlangs bijgekomen, dat heb ik ineens 'ontdekt'. Nu wil ik dus een treinreis plannen voor volgend jaar en kwam dit bericht tegen. Maar nu kan ik dus niet meer kiezen (luxeprobleem): http://www.zoover.nl/blog/bijzonder/de- ... or-europa/
Alleen Schotland niet gedaan maar de anderen waren mooi en de gele kanarie heb ik drie keer gedaan de afgelopen jaren.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 17 jun 2017, 17:12 
Trans-Siberië Express

Citeer:

Wat raden jullie aan?
De Gele Trein is een aanrader! Echt prachtig.

De Bernina Express "moet" je een keer gedaan hebben. Is heel indrukwekkend, zeker de eerste keer.

Zowel de Bernina Express als de Gele Trein zijn Unesco-werelderfgoed. Helaas betekent dit niet dat de stations authentiek gelaten worden. De Bernina Express heeft een aantal vreselijk lelijke nieuwe stations (ze hebben niet zo lang geleden het authentieke stationnetje van Bergün/Bravuogn compleet verpest). Meest interessant aan de Bernina Express zijn de ruige natuur en een aantal behoorlijk afgelegen stations (Cavaglia!). De Gele Trein vond ik authentieker. Ik deed deze in 2010. Wat er nu van over is weet ik niet, maar toen was het wel bijzonder mooi. Zelfs een reportage van gemaakt: viewtopic.php?p=39968

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10

Alle tijden zijn UTC+01:00